Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ursus c360 dymi na czarno!!

kiero123c360 22 Lis 2012 21:02 19182 25
  • #1 22 Lis 2012 21:02
    kiero123c360
    Poziom 7  

    mam problem z c360. dymi na czarno. pali lekko jest mocna po generalnym remoncie silnika. od razu mówię pompa po regeneracji wtryski nowe. i nic dalej kopci nna czarno co to może być a i jeszcze dodam że kilka razy zaczęla mi chodzić jak c 330.

    4 25
  • #2 22 Lis 2012 21:16
    klociemba
    Poziom 10  

    W silnikach diesla "czarne dymienie" to normalna sprawa, dzieje się tak dlatego, że z nie do końca spalonego paliwa powstaje sadza, jest to czysty węgiel w postaci drobinek który poźniej wydostaje się na zewnątrz:) A co do tego że silnik pracuje jak c-330 co masz na myśli?

    0
  • #3 22 Lis 2012 21:25
    kiero123c360
    Poziom 7  

    jedziesz i nagle zaczyna pracować jak c 330 taki sam głos.
    ale czy to normalne że dymi cały czas na czarno?

    2
  • #4 22 Lis 2012 21:29
    kwantor
    Poziom 38  

    Mogą sie przycinać wtryskiwacze, albo sekcje w pompie i przestaje pracować na wszystkie cylindry- co do dymu, jeśli ktoś kopał w pompie, to mógł zwyczajnie żle ustawić dawkowanie ( za duże).
    Kto to remontował?, radzę pojechać do kogoś, kto zna się na tym naprawdę, bo ten remont może szybko uśmiercić silnik.

    1
  • #5 22 Lis 2012 21:31
    klociemba
    Poziom 10  

    Jeśli cały czas to nie, objawy dymienia na czarno, takie obfitsze występują raczej kiedy silnik jest obciążony i nie spala całego wtryśniętego do cylindra paliwa. A co do pracy jak C-330 to jedyne co może zmienić prace silnika to moment podania/lub nie paliwa do cylindrów.

    0
  • #6 22 Lis 2012 21:32
    robokop
    Moderator Samochody

    A ja się zapytam - co z tego, że kopci na czarno? Jak ma kopcić, na różowo? To stary silnik, nie wysilony i o niskiej sprawności, w dodatku nie spełniający jakichkolwiek norm emisji spalin - będzie kopcił, nawet sprawny. Charakterystyczny grzechot, to albo zacinająca się iglica któregoś wtryskiwacza, bądź uszkodzone zaworki w sekcjach pompy.

    1
  • #7 22 Lis 2012 21:34
    kiero123c360
    Poziom 7  

    to oznacza że wtryski sa do wymiany na 100%?? pompe regenerowałem w zaprzyjaźnionym zakładzie w którym regenerują pompy korzystałem z ich usług nie raz i było dobrze gdyż sam jestem mechanikiem.

    2
  • #8 22 Lis 2012 21:36
    klociemba
    Poziom 10  

    No i tu możesz się mylić co do tej pompy. Jeśli wtryski wymieniane to po co?

    0
  • #9 22 Lis 2012 21:36
    robokop
    Moderator Samochody

    Na 100% to oznacza, że przynajmniej trzeba je skontrolować - samo ciśnienie otwarcia to zbyt mało.

    0
  • #10 22 Lis 2012 21:38
    kwantor
    Poziom 38  

    Do sprawdzenia, regulacji, nie wiadomo, wymienisz końcówki, a będzie to samo, bo to pompa..
    Jeszcze jedno- dymienie na "czarno" pod obciążeniem a puszczanie idealnie czarnego "kloca", który po wejściu na obroty mało co maleje, to dwie różne sprawy.

    2
  • #11 22 Lis 2012 21:39
    klociemba
    Poziom 10  

    Tak w ogóle jest to zwykła C-360 czy 3P?

    2
  • #12 22 Lis 2012 21:43
    kiero123c360
    Poziom 7  

    aa co z zaworami?? wiem że to nie jest to samo silnik samochodu ciężarowego aale miałem przypadek że samochód dymił na czarno a po regulacji zaworów przestał i też to był już 18 letni disel

    Dodano po 49 [sekundy]:

    zwykła

    0
  • #13 22 Lis 2012 21:44
    klociemba
    Poziom 10  

    Jeśli jest zbyt duży to tak. Jednak jeśli silnik po kapitalnym to luzy zaworowe nie zostały ustawione?

    0
  • #14 22 Lis 2012 21:47
    kiero123c360
    Poziom 7  

    na wolnych obrotach i pod obciążeniem cały czas to samo caly czas dymi. tu nie chodzi tylko o puszczenie dymku

    Dodano po 1 [minuty]:

    nie wiem ja mu nie robilem remontu. ja nie znam się za bardzo na traktorach. więc go oddałem do kogoś kto się na tym zna. mówil że wszystko dobrze

    0
  • #15 22 Lis 2012 21:48
    klociemba
    Poziom 10  

    Nie wiem ile powinien wynosić luz zaworowy, ale można sprawdzić. Dużo czasu to nie zajmuje. Co do dymienia to jednak dałbym sobie spokój, dymi i dymił będzie, raczej.

    0
  • #16 22 Lis 2012 21:51
    kiero123c360
    Poziom 7  

    może i tak...

    0
  • #17 22 Lis 2012 21:53
    klociemba
    Poziom 10  

    Posprawdzać można. Nawet nie zaszkodzi .

    0
  • #18 22 Lis 2012 22:00
    kwantor
    Poziom 38  

    klociemba napisał:
    Nie wiem ile powinien wynosić luz zaworowy, ale można sprawdzić. Dużo czasu to nie zajmuje. Co do dymienia to jednak dałbym sobie spokój, dymi i dymił będzie, raczej.

    Nie zgodzę się, mam do czynienia z koparką Internationale (27 lat old)
    Po zagrzaniu, bez obciążenia na wolnych i średnich obrotach dym jest niewidoczny.

    0
  • #19 22 Lis 2012 22:05
    kiero123c360
    Poziom 7  

    no wlaśnie ja też nie widziałem wcześniej żeby traktor c 360 dymioł na wolnych i średnich obrotach.

    0
  • #20 22 Lis 2012 22:15
    Wodnik-W8
    Poziom 16  

    Witam. A sprawdzałeś filtr powietrza! Być może tam jest przyczyna. Na parę minut odłącz go. Może zatkany. Pozdr.

    1
  • #22 22 Lis 2012 22:21
    kwantor
    Poziom 38  

    Właśnie- jest taka śrubka, która o tym decyduje, ale kręci sie nią na maszynie do ustawiania pomp.. Ja oczywiście robiłem takie korekcje :D w czasach, gdy każda plomba działała na mnie jak płachta, każda śrubka do pokręcenia- spać nie mogłem jak se nie pokręciłem- dziś jest inaczej.
    Wtryskiwacze też mają wpływ i oczywiście filtr powietrza.
    Bardzo duża dawka, prowadzi do ruiny motoru.

    2
  • #23 22 Lis 2012 22:42
    @@Kamil@@
    Poziom 16  

    c-360 z tego ci mi wiadomo to każda po remoncie puszcza dymek tylko zależy jaki to dym jak leci taki czarny ze nie widać się przez niego to jest coś nie tak. ma być dymek ale ma się przez niego widać inaczej coś jest nie tak albo pompa źle ustawiona albo wtryski, oczywiście mówimy tu o biegu luzem bo w orce to wiadoma sprawa, ze nie spalony ON równa się "czarne chmury" nad nami.

    2
  • #24 22 Lis 2012 22:52
    kiero123c360
    Poziom 7  

    dymek czarny na wolnych obrotach i średnch. jeśli by to było podczas orki to nie zawracał bym nikomu głowy bo to normalne

    3
  • #25 24 Lis 2012 00:18
    michal060180
    Poziom 2  

    Piszesz że jest mocna, czarno dymi i lekko pali. Prawdopodobnie jest to wina układu paliwowego. 1. Możliwa za duża dawka paliwa - to powinieneś już na wyczucie wiedzieć jak dasz jej robotę na cały dzień. 2. Źle ustawiony moment wtrysku paliwa. Z tego co piszesz to jest mocna, a więc masz "przyspieszony" wtrysk paliwa. Też tak miałem w C 362 - taka odmiana C 360. Była silna jak diabli ale silnik szedł do remontu co kilka lat. Wszystko wyszło jak pompa paliwowa poszła do regeneracji i trzeba było moment wtrysku ustawić. Daj znać jak poszło lokalizowanie usterki.

    3
  • #26 24 Lis 2012 07:35
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    To nie jest moment wtrysku. Ustawia się początek tłoczenia paliwa. Złe ustawienie nie wpływa na czarne kopcenie silnika. Czarny dym to zbyt mało powietrza względem paliwa. Mogą to być lejące wtryskiwacze, źle ustawiona pompa, zdławiony wlot powietrza lub zużyty silnik. Zaczął bym od regulacji silnika zawory, początek wtrysku paliwa. Przeglądnął układ paliwowy profilaktycznie jak nic się nie zmieni od razu wtryski do wyjęcia. To powód większości przypadków gdy silnik dymi na czarno. Pompą zajął, bym się na samym końcu.
    60-ka po remoncie nie powinna kopcić na czarno. jasny dym na wolnych jest dopuszczony. Na początku układają się pierścienie potem powinno ustać pod warunkiem ze są porządne komplety i silnik dotarty prawidłowo. Czarny DYMEK jedynie pod obciążeniem i w momencie ustabilizowania obrotów powinien zniknąć lub osłabnąć.
    Jeśli nie chcesz zawozić na razie wtrysków do sprawdzenia wyjmij je i przykręć na samych przewodach koło silnika. Kręć silnikiem na rozruszniku i zobaczysz jak rozpylają paliwo. Nie spodziewał bym się szału w twoim przypadku..

    2
  Szukaj w 5mln produktów