Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik ładowanie aukumulatora w zimie

23 Lis 2012 15:56 6894 22
  • Poziom 9  
    Witam.
    Czy miał ktoś do czynienia z tymi prostownikami Bosch C3 lub Keepower Small ?
    Zależy mi na ładowaniu aku bez wyciągania z auta pewnie w temperaturach poniżej zera .
    W opisie Keepower
    Cytat:
    Cold charging Ładowanie zimne jest stosowane gdy temperatura akumulatora wynosi poniżej -5°C , oraz w przypadku większości akumulatorów typu AGM GEL .Ograniczenie prądu następuje przy wartości 14,4V na etapie ładowanie pełnego i przy wartości 14,8V na etapie ładowania końcowego.


    Bosch też ma tryb Zima/Agm .Czy mógł by ktoś wypowiedzieć się na temat ładowania zimnego akumulatora z wykorzystaniem tych prostowników ?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 36  
    A wyciągasz akumulator zimą po odpaleniu auta (wtedy alternator też ładuje poniżej 0°C)? Poza tym wiesz, że temperatura elektrolitu rośnie podczas ładowania?
  • Poziom 9  
    Pytam bo kiedyś natrafiłem na temat ładowania aku zimą , były opinie że nie można groźba wybuchu :D / można ale nie naładuje się do końca / i po prostu można . Te prostowniki z trybem zimowym to koszt przeszło 200zl dla mnie kasa nie mała ,więc jak by ktoś miał do czynienia z tymi prostownikami to niech napisze czy warto .
  • Poziom 34  
    Te sprzęty są produkowane dla ludzi takich jak Ty. Czyli takich, którzy nie mają doświadczenia w elektrotechnice, a złapią się na chwyt reklamowy. Im więcej niepotrzebnych wodotrysków ma prostownik tym większą cenę można zrobić. Najzwyklejszy prostownik też sobie poradzi, a jest dużo tańszy.
  • Poziom 9  
    ok , to może napisz czy takie coś by się nadawało
    koszt niecałe 60zl w Aldi
    Cytat:
    tryb: 7,3 V/0,8 A dla baterii 6 V/1,2 Ah~14 Ah
    tryb: 14,4 V/0,8 A dla baterii 12 V/1,2 Ah~14 Ah
    tryb: 14,4 V/3,8 A dla baterii 12 V/1,2 Ah~14 Ah
    tryb: 14,7 V/3,8 A dla baterii 12 V/1,2 Ah~14 Ah


    od poniedziałku ma być też w lidlu za 70zl tylko w opisie jest "4 tryby ładowania – maks. 3,8 A " czy takie się nadają ?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 18  
    a klemy ci sie chce sciągać
  • Spec od Mercedesów
    Mam oba - mają w zasadzie identyczne parametry i chyba są wzorowane na "Boschu". Ten z Aldi ma dodatkowy wyświetlacz napięcia i stopnia naładowania, ten z LIDLA ma tylko diody. Sprawują się bardzo dobrze, mogą pozostawać na stałe w połączeniu z akumulatorem. Włącza się wtedy funkcja podtrzymania napięcia (doładowanie) Według instrukcji właśnie dodatkowa pozycja ze "śnieżynką" czyli na 14,7 volta służy do ładowania przy niskiej temperaturze (oraz do ładowania akumulatorów AGM)
  • Poziom 9  
    ok dzięki za odpowiedź , w poniedziałek do sklepu
  • Poziom 31  
    Nie wiem czy ja dobrze robiłem w poprzednie zimy, ale mam stary rosyjski prostownik z regulacją, gdzie w mrozy poniżej -10 st przynajmniej raz w tygodniu podłączałem prostownik bez odłączania akumulatora od klem ponieważ auto mogę otwierać i zamykać za pomocą centralnego. Jak do tej pory nic się nie działo, dodam, że przy tym prostowniku napięcie nie skoczyło od razu do 14.1 a stopniowo się podnosiło. Nie wiem jakby się zachowała elektronika, gdybym włączył wtedy radio, czy kondensatory w nim nie zrobiłyby z dodatkiem prostownika małego zasilacza i nie pojawiło się z 20V :)
  • Poziom 18  
    nie ładuje się akumulatora przy -10 czyli wraz ze wzrostem prądu rosnie napięcie coś mi tu nie gra ,chyba małej grzałki niż bardziej małego zasilacza.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj kupiłem ten lidlowy , i mam jedno pytanie w instrukcji pisze żeby zdjąć klemy z akumulatora przed ładowaniem .Czy można ładować bez zdejmowania klem , czy nic się nie stanie z elektroniką auta ?
    Wiem zadaję głupie pytania ale jestem kompletnym laikiem wybaczcie :silly:
  • Poziom 39  
    Czy kolega zechce nam zdradzić w jakim pojeździe będzie czynił te zabiegi? Generalnie jeśli jestem pewien urządzenia to zdecydowanie nie odłączam akumulatora od instalacji jeśli chodzi o doładowywanie. Prostownik/zasilacz, który oferuje oszałamiające 3,8 A niewiele może szkodzić.
  • Poziom 36  
    Mam Mazdę 626 2.0D (2000r), teraz mam nowy aku ale jak poprzedni się kończył, rano ,,ładowałem'' kilka minut w autku (akumulator z podpiętymi klemami oczywiście) i odpalałem z włączoną ładowarką (tylko zimą sporo poniżej zera), zero problemów. Ładowarka samoróbka: transformator ok. 16V 200W, cztery diody wymontowane ze starego alternatora, szeregowo z uzwojeniem pierwotnym rezystor 20ohm/30W (taki miałem w gratach), działa ponad 20 lat. Z elektroniką Mazdy nic się nie dzieje, można nawet odłączyć aku, nic ważnego się nie resetuje.
  • Poziom 9  
    chodzi o Golfa V , czy miało by sens podłączenia prostownika razem z miernikiem napięcia , jakie jest bezpieczne napięcie dla elektroniki auta ?
  • Poziom 18  
    cirrostrato napisał:
    Mam Mazdę 626 2.0D (2000r), teraz mam nowy aku ale jak poprzedni się kończył, rano ,,ładowałem'' kilka minut w autku (akumulator z podpiętymi klemami oczywiście) i odpalałem z włączoną ładowarką (tylko zimą sporo poniżej zera), zero problemów. Ładowarka samoróbka: transformator ok. 16V 200W, cztery diody wymontowane ze starego alternatora, szeregowo z uzwojeniem pierwotnym rezystor 20ohm/30W (taki miałem w gratach), działa ponad 20 lat. Z elektroniką Mazdy nic się nie dzieje, można nawet odłączyć aku, nic ważnego się nie resetuje.



    czy tu mowa o popsutym akumulatorze , w aucie nic sie nie resetuje tylko programuje
  • Poziom 36  
    Jak zwał tak zwał, spróbuj w jakimś nowszym autku odłączyć akumulator ot tak, potem często konieczna wizyta w serwisie, ludzie zawodowo wymieniający akumulatory (np. wszyscy stali sprzedawcy na Wolumenie) przed odłączeniem starego aku podłączają jakiś mały kilka Ah krokodylkami do instalacji samochodu i dopiero odpinają stary, po zamontowaniu nowego odpinają ten mały. Spytałem, gość na początku działalności nie stosował tej metody i raz nawet kupujący nowy akumulator, po wymianie nie był w stanie odpalić samochodu. A zapomniany PIN do radia to już standardowa normalka, zresztą kto, kupując ,,nowy'' stary samochód pyta sprzedającego o takie drobiażdżki, problemy pojawiają się dopiero później....
  • Poziom 18  
    to jak to rozumieć ze ludzie nie znają swojego pina w radiu czy jak ?
  • Poziom 36  
    A CZY KTOŚ KUPUJĄC PIERWSZE AUTO W KOMISIE, INTERESUJE SIĘ JAKIMŚ PINEM DO RADIA, przecież radio (koniecznie nowe a te przeważnie przy włączeniu po wcześniejszy odłączeniu aku, pytają o PIN) w starym aucie, znacznie podnosi jego wartość, napisałem kochaniutki zrozumiale?
  • Poziom 9  
    wyluzujcie coraz mniej ma to wspólnego z tematem , czy wie ktoś jakie jest bezpieczne napięcie dla elektroniki auta ?
  • Poziom 18  
    cirrostrato napisał:
    A CZY KTOŚ KUPUJĄC PIERWSZE AUTO W KOMISIE, INTERESUJE SIĘ JAKIMŚ PINEM DO RADIA, przecież radio (koniecznie nowe a te przeważnie przy włączeniu po wcześniejszy odłączeniu aku, pytają o PIN) w starym aucie, znacznie podnosi jego wartość, napisałem kochaniutki zrozumiale?


    zrozumiałem i jestem wyluzowany :) nie chce się kłócić przepraszam :cry:

    w sumie kazde napiecie ale bez przesady bo po co może sie coś pop..ić jak zrobisz to dwa razy do roku jakieś przepiecia prądy błądzące hi :D