Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat, Punto I - Brak ogrzewania na 2 i 3 biegu wentylatora.

marcin5063 23 Nov 2012 21:30 3360 14
Helukabel
  • #1
    marcin5063
    Level 9  
    Witam. Mam problem z ogrzewaniem a raczej z jego brakiem, otóż na rozgrzanym silniku, na 1 biegu wentylatora leci takie ciepłe (nie gorące a ciepłe) powietrze, zaś gdy przełącze na 2 bieg to już leci letnie a na 3 biegu leci zimne ;/ o co chodzi. wypisze co wymieniłem :
    - nagrzewnice 2 razy !!!!
    - pompa wody
    - termostat
    - chłodnice
    - płyn chłodniczy
    - odpowietrzałem milion razy na tysiące sposobów i nic ;/;/;
    Gdy zdemontuje kratki nawiewu przednie, i wsadzę tam ręke do środka to czuć jak połowa nagrzewnicy nie grzeje (siedząc w samochodzie to lewa strona).

    Dodam ze mam LPG, ale jest podłączone na wyjściu z nagrzewnicy szeregowo ( cięty jest tylko jeden przewód !!!).

    O co chodzi, co robie nie tak?? już mi ręce opadają.. proszę POMOCY !!! :(:(:(
  • Helukabel
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    Omiń ten parowacz (połącz węże jak poprzednio) i wypróbuj bez gazu, jak to wpłynęło na ogrzewanie.
    Potem będziemy gdybać, czy to membrana,czy coś innego.
  • #3
    marcin5063
    Level 9  
    gaz mam od miesiąca a problem miałem przed zamontowaniem instalacji gazowej. Instalacja gazowa jest nowiuteńka.
  • #4
    kwantor
    Level 38  
    To sprawdź drożność węże-chłodnica dmuchając powietrze, może zawór regulacyjny nie otwiera się na całość.
    Jeśli wszystko wymieniłeś i odpowietrzyłeś na milion sposobów, to zmień markę samochodu.
    Z którego to roku?
    Może jakieś kanały w głowicy zawalone mułem.
  • Helukabel
  • #5
    marcin5063
    Level 9  
    tam nie ma zaworu tylko sterowanie ciepło-zimno jest klapkami, jeśli chodzi o zatkane kanały w głowicy, to czyściłem cały układ 2 razy preparatami do czyszczenia układu chłodzącego, i powiem że jak silnik pracował na tym preparacie do czyszczenia to grzało ładnie, no ale spuściłem tą wodę z tym preparatem i zalałem świeżego płynu to już nie chce ;/;/

    silnik to 1.1. rok 1997.
  • #6
    kwantor
    Level 38  
    Preparaty nie wyczyszczą kamienia i mułu.Przynajmniej ja w to nie wierzę.
    Sprawdź tą drożność, są różne sposoby, nawet woda z wężem z kranu.
    Bywa też, że gdzieś w zakamarku tkwi kawałek węża gumowego czy czegoś tam.
  • #7
    marcin5063
    Level 9  
    słuchaj, ppowiedz które węże mam sprawdzić. bo sprawdziłem wąż ten który zasila nagrzewnicę bod kranem i jest w 100% drożny, tak samo ten przewód wychodzący z nagrzewnicy i idący do parownika też jest drożny.
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    Wąż to wąż rura, dziura, sprawdź jak leci woda przez węże i przez nagrzewniczkę razem.
    Potem trzeba by sprawdzić czy woda swobodnie krąży w układzie chłodzenia.
    Może to takie proste nie jest, bo pompa przykręcona do silnika, więc może trzeba ją zdemontować.
    Silnik ma dobra temperaturę, nie przegrzewa się?
    Czy w tym "milionowym sposobie" odpowietrzaleś nagrzewnicę?
  • #9
    marcin5063
    Level 9  
    pompa wody jest nowa. jeśli chodzi o nagrzewnicę też jest nowa i płyn przepływa przez nią swobodnie. nie wiem juz co jest :(:(:( zima idzie a ja marzne :(:( silnik utrzymuje prawidłową temperature, a nagrzewnice odpowietrzałem tysiące razy i nadal nic ;/;/
  • #10
    kwantor
    Level 38  
    Ufam, że nie używka ta nowa nagrzewnica.
  • #11
    marcin5063
    Level 9  
    nagrzewnica w 100% nowa. kupowana w Inter Cars :) przed chwilą jeszcze odpowietrzałem kolejny raz i tym razem podniosłem na lewarku strpne pasażera do góry najwyżej jak mogłem i wten sposób odpowietrzalem i powiem że jeste duża różnica z tym co było a z tym co teraz jest, grzeje, no może nie ąz tak jak w nowych samochodach ale grzeje lepiej niż wcześniej, wiec mysle że to kwestia dobrego odpowietrzenia, tylko jak go dobrze odpowietrzyć?? ;/;/
  • #12
    marcin5063
    Level 9  
    a czy może to być wina UPG??
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Może, czuć spaliny w zbiorniczku z płynem?
  • #14
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    marcin5063 wrote:
    przed chwilą jeszcze odpowietrzałem kolejny raz i tym razem podniosłem na lewarku strpne pasażera do góry najwyżej jak mogłem i wten sposób odpowietrzalem i powiem że jeste duża różnica z tym co było a z tym co teraz jest, grzeje, no może nie ąz tak jak w nowych samochodach ale grzeje lepiej niż wcześniej, wiec mysle że to kwestia dobrego odpowietrzenia,


    W dobrym kierunku główkujesz, niemniej jednak, Twoja wiedza, jak i metody (bez urazy) nie pasują do tego forum! To dziwaczne, co Ty wyprawiasz z tym autem... Może przy następnej próbie postawisz samochód na dwóch kołach...
    Zgodnie z: Zasady działu - samochody


    Regulamin

    3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.


    Na tym forum wymagamy minimum wiedzy na temat aut oraz minimum własnego wkładu w zlokalizowanie usterki.

    Zamykam, a w razie wątpliwości proszę o kontakt ze mną, lub innym moderatorem z działów samochodowych.
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Odpowietrzenie układu chłodzenia w Puncie bez LPG jest trudne, z LPG to już w ogóle... najwyżej położonym miejscem układu chłodzenia jest... korpus przepustnicy i jeśli wszystko zawodzi to można odpowietrzać na przewodach tam idących. Ważne jest też aby zawór w korku zbiornika wyrównawczego działał prawidłowo. Odpowietrzniki fabryczne są dwa - na wężu idącym do nagrzewnicy i w rogu chłodnicy.