Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

reanult scenic 1.4 - brak napięcia w różnych obwodach

adamiek 24 Nov 2012 10:46 1977 18
  • #1
    adamiek
    Level 9  
    Witam posiadam scenica z 2004r i świeci mi się kontrolka poduszek i serwis byłem w warsztacie i wyszło że jest brak komunikacji z(wtrysk)(wspomaganie kierownicy)(poduszka powietrzna napinania pasów) silnik chodzi i wspomaganie działa dodam że jest brak prądu w przekazniku pod siedzeniem i może ktoś wie skąd on pobiera prąd i na jakiej zasadzie działa.Dziękuję za pomoc.
  • #2
    wyntech
    Level 15  
    pewnie zgniła wtyczka R2 pod fotelem kierowcy
  • #3
    adamiek
    Level 9  
    fakt były zatkane otwory odpływowe i woda wlewała się otworem wlotu powietrza do kabiny i było jej sporo ale sprawdzałem do tylko jeden obwód nie miał przejścia w tej kostce to zrobiłem obejście nic nie pomogło może przez niedziałający przekażnik pod siedzeniem przekażnik(ok)brak prądu.
  • #4
    wyntech
    Level 15  
    Przekaźnik pod fotelem to zasilanie hamulca elektrycznego.

    Czym usiłowali diagnozować ? CLIP ?
  • #5
    adamiek
    Level 9  
    dokładnie clip hamulec działa ok.
  • #6
    Andiv
    Level 32  
    To jedź do niech, zostaw auto niech naprawiają. Proste.
  • #7
    wyntech
    Level 15  
    Pewnie instrukcja obsługi do tego CLIPa była po chińsku...
    Ot, narobilo nam się diagnostów odkąd CLIPY są po 100$ ;(

    Czy diagnoza była robiona na włączonym zapłonie ?
    CZy na pracujacym silniku ?
    Jak ten zapłon został włączony ? ( nie pisz ze guzikiem start! )
    Dokładnie opisz jak.
  • #8
    adamiek
    Level 9  
    diagnoza była robiona na wyłączonym zapłonie potem odłączyło się clipa i uruchomiło się silnik.
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    Nie połączysz się z tymi kalkulatorami póki nie będzie włączony zapłon.
    To że ktoś wcisnął guzik start nie oznacza że jest zapłon włączony.
    Jedź do kogo innego bo skoro nie wiedzą takich rzeczy to raczej auta Ci nie naprawią.
    Najlepiej robić diagnozę na odpalonym silniku.
  • #10
    adamiek
    Level 9  
    Jadę podpiąć się jeszcze raz i powiem żeby włączył zapłon.
  • #11
    wyntech
    Level 15  
    jesli będa wiedziec jak właczyć zapłon...
  • #13
    LoLek85
    Level 28  
    Weź tu oddaj auto do "elektryka" w dobrej wierze...
  • #14
    Andiv
    Level 32  
    LoLek85 wrote:
    Weź tu oddaj auto do "elektryka" w dobrej wierze...

    Weź tu przyjmij auto od klienta pytacza/marudy.
  • #15
    LoLek85
    Level 28  
    Fachowiec jest w stanie znieść "pytacza", ale kieszeń "pytacza" może nie znieść efektów pracy "fachowca".
    Chyba nikt nie powie że gość znał się na rzeczy robiąc podstawową czynność jaką jest odczytanie błędów sterownika w ten sposób...
  • #16
    Andiv
    Level 32  
    Cóż ja jestem tego zdania, że każdy może czegoś nie wiedzieć i popełniać błędy. Szczególnie jak nie siedzi we francji. Bez sensu jest pytanie na forum o coś co ktoś odczytał. Klient powinien zapytać - podejmuje sie pan zrobić czy mam jechać gdzie indziej. A tak mamy teraz naprawe przez forum.

    Z reguły bywa tak, że mówie facetowi że może przyjechać we środe za dwa tygonie, a on na to że ma żone w ciaży, dziecko w drodze, psa u weterynarza i ojca w szpitalu i musi mieć auto. Już klienci są perfidni do tego stopnia żeby zmyślić ckliwą bajeczke żeby tylko wryć się w kolej. A jak faceta spławie to przy wieczornym siadaniu do kompa bez piwa sie nie obejdzie bo czytam na temat aut, które były u mnie i szukanie usterki podpowiadane przez uzytkowników toczy sie zupełnie nie tam gdzie trzeba...
  • #17
    LoLek85
    Level 28  
    Kolego czegoś nie wiedzieć to można, ale nie podstawowych rzeczy.
    Jak nie mam pojęcia to się czegoś nie tykam, a jak tykam to tak żeby klient nie był świadomy że nie mam pojęcia.

    Ja raz montowałem CB radio i klient się wrócił bo mu się zaświeciła kontrolka z kluczykiem (serwis na desce w Oplu). "fachowiec" mu powiedział że radio jest podpięte pod immo i jak stanie to jedynie laweta.
    Gościowi dzwoniło tylko nie wiedział w którym kościele
  • #18
    adamiek
    Level 9  
    byłem dzisiaj pod clipem sondą test był robiony na zapłonie i były dwa błędy jeden (wspomaganie kierownicy)usunięty drugi(obwód pod siedzeniem/pas biodrowy df 241)nie usunięty prosił bym może o jakiś schemacik bo nie mam pojęcia gdzie szukać tych połączeń.Dzięki.
  • #19
    adamiek
    Level 9  
    Naprawione rozebrałem wszystko i sprawdziłem było ok miało przejście ale wtyczka od czujnika w siedzeniu była troszkę zielona psiuknięte i działa.Dzięki za porady.