Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LT35 2.5tdi 102km '97 - nierówna praca rozgrzanego silnika

24 Lis 2012 10:51 5877 11
  • Poziom 8  
    Witam.
    Czytałem już tematy i sugestie odnośnie usterki, którą opisałem w temacie jednak to wszytko odpada.
    Mam lt35 2.5tdi 102km od 2 lat. pojawił się problem nierównej pracy silnika na biegu jałowym, przy zatrzymywaniu się na światłach itd.
    problem pojawia się tylko jak silnik jest rozgrzany na zimno chodzi super nie ma co się czepiać.
    powiem co mam już zrobione.
    Nastawnik pompy sprawdzony, pompa zregenerowana wymieniony korpus na nowy bosch
    wtryski sprawdzone, dwumas nowy, przepływka nowa, potencjometr gazu ok, czujniki tem. ok, wałki ,ciśnienie na tłokach ok, podciśnienia ok, sterownik podkładany jest to samo
    Potrzebuję złotej rady gdyż walczę już 2 miesiąc i nie jestem w stanie usunąć usterki.
    dodam tylko ze w momencie kiedy chodzi nie równo dodam lekko gazu i już praca silnika na chwilę się stabilizuje ruszam auto pędzi bez najmniejszego zająknięcia zatrzymuję się znowu silnik szarpie dygocze jak by chciał uciec z samochodu.
  • Poziom 12  
    A koło pasowe na wale oglądałeś jak wygląda, chodzi o tłumik drgań?
  • Admin grupy Samochody
    Podnieś mu lekko wolne obroty w sterowniku.
  • Poziom 8  
    mówię naprawdę szczerze koło pasowe jest nowe ma przejechane może 10.000km, tłumik po za tym ze puszka sam od siebie lekko buczy jest ok.
    sytuacja jest dziwna.
    podnosiłem mu wolne obroty na VCDS tzn i było lepiej za każdym razem ale na chwile
    w pewnym momencie wolne obroty miałem prawie pod 1000 i tak telepało i tak
  • Poziom 36  
    Jak ustawiony początek wtrysku , wał-koło zębate, wałek rozrządu-kółko ....???
  • Poziom 25  
    Ile jest ustawiona dawka nastawnikiem jak jest nagrzany?
  • Poziom 8  
    właśnie dzisiaj mają sprawdzają ustawienie rozrządu a nie jestem na tą chwilę w stanie powiedzieć na ile jest ustawiona dawka.
    Auto stoi u renomowanego mechanika walczą z nim już chyba z miesiąc.
    a odnośnie dawki to jakie powinny być parametry?
  • Poziom 25  
    4.5 mg/h przy 80'c płynu na biegu jałowym.
  • Poziom 39  
    lex007 napisał:
    Auto stoi u renomowanego mechanika walczą z nim już chyba z miesiąc.
    Dziwne. Temat do ogarnięcia w jeden dzień.
  • Poziom 25  
    Równie dobrze może być zasyfiony nastawnik opiłami i też będzie telepał.
  • Poziom 8  
    Więc tak
    dawka 4,5 mg
    wszystkie wartości w normie
    auto po odpaleniu na zimnym chodzi perfekcyjnie.
    pompa po regeneracji nastawnik petarda
    rozgrzałem go do ok 70 stopni
    zaczęło nim znowu telepać
    filtry powymieniane, wtryski sprawdzone i wszystkie parametry w normie
    podjechałem do innego "mechanika", który podłączył samochód pod kompa ale już pod jakiegoś z programem Boscha nie VCDS i wyszło, że zmienia się zapłon po prostu przeskakuje.
    Dwumas jest nowy i telepałoby od początku nie tylko na ciepłym, przy odpaleniu nie kopci.
    Może czujniki w bloku ale on bierze dane z wału korbowego nie z koła zamachowego więc odpada.
    myślę o tym kółku na klinie wału korbowego z przodu przy rozrządzie może ono póki zimne chodzi ok a później wprawia auto w wibracje jak się rozszerzy pod wpływem temperatury ale nie jestem pewien.
    Druga sprawa ktoś w środowisku VW mądry i znany stwierdził, że problemem może być elektryczne sterowanie silnika i będzie z tym problem i podłączył inny komp ze zmienionymi wartościami i była poprawa jednak po dłuższej przejażdżce auto znowu lekko wibrowało więc myślę dalej że usterka musi być mechaniczna.
    Nie mam pojęcia co jeszcze:
    piszcie ludzie bo mnie szlak trafi niby pierdoła a nikt nie może sobie z nią poradzić:) auto wyjątkowo stroi focha, widocznie było zbyt zadbane w czasie eksploatacji, powinienem jak inni traktować go jak wół roboczy zmieniać olej co 30.000 tys km nie co 10, a naprawy robić w tedy jak już stanie i nie bedzie chciał jechać to by takich jaj nie było pozdrawiam:)
  • Poziom 8  
    MAM POPRAWĘ
    OKAZAŁO SIĘ, ŻE JEST PROBLEM Z NAPIĘCIEM NA POMPIE WTRYSKOWEJ
    POGRZEBALI MI W KOMPUTERZE I WYSZŁA ZNACZNA POPRAWA
    AUTO CHODZI RÓWNO MA DOBRE OSIĄGI I PO PRZEJECHANIU OK 300KM ZATRZYMAŁEM SIĘ
    AUTEM LEKKO ZADYGOTAŁO DOTKNĄŁEM LEKKO GAZU I SIĘ USPOKOIŁO
    DA SIĘ JEŹDZIĆ LECZ JESZCZE JAKĄŚ MAŁĄ POPRAWKĘ TRZEBA WPROWADZIĆ