Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falownik eura drives e 1000 oc

24 Lis 2012 13:25 2823 15
  • Poziom 11  
    Witam.
    Mam problem z falownikiem eura drives. Za pierwszym razem wyskoczył komunikat oc i spaleniu uległo tylko jedne uzwojenie w silniku czyli tylko jedna cewka silnik jest trójfazowy o mocy 1,1 kW a falownik również zasilany trójfazowy o mocy 1,5 kW. Po uzwojeniu również ten sam błąd i takie same spalenie ale uszkodzeniu ulega falownik. Silnik jest połączony z motoreduktorem i ma dosyć lęka prace. Parametry ustawiałem sam i mam doświadczenie z tym. Zaznaczam że silnik pracuje dosyć często na częstotliwościowych poniżej 20 Hz,
    Proszę o pomoc.

    Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki- popraw!
    [Akrzy]
  • Użytkownik obserwowany
    Silnik przy takich obrotach ma wymuszony obieg wiatrakiem rozumiem? Ty silnik i falownik gotujesz dosłownie.
  • Spec od Falowników
    Napisz jak połączony jest silnik (gwiazda czy trójkąt), typ silnika, rodzaj aplikacji (co napędzasz silnikiem).
    Jestem w stanie zrozumieć że przy nieprawidłowych nastawach można uszkodzić silnik ale że falownik ?
  • Użytkownik obserwowany
    Kolego przy dziwnych falownikach wszystko jest możliwe jak się podłączy zwykłym jeszcze LiYY do tego :P Żeby przez cewce było stałe napięcie to trzeba zwiększać prąd przecież...
    Czekam aż autor odpowie na pytania kolego falownik.com to będziemy dalej gdybać.
    Pozdrawiam Marcin
  • Poziom 11  
    Silnik jest podłączony w trójkąt, moc 1,1 kW 400V, 2,66 A. obroty to 1380. Dodatkowo odpowiem że ustawienia również konsultowałem z serwisantem po pierwszym razie. Zastanawia mnie również dlaczego tylko jedna cewka.

    Dodano po 2 [minuty]:

    ps. inwestor go nie chłodził dodatkowo. Silnik przy pomocy motoreduktora pasków klinowych napędza duży bęben w którym jest bela z słomą i jest cięta.
  • Użytkownik obserwowany
    szarmi78 napisał:
    inwestor go nie chłodził dodatkowo.

    Zasilanie falownika 1f czy 3f jak 3f to silnik w gwiazdę podłącz ;)
    To masz odpowiedź na twoje wszystkie pytania czemu się spalił.
  • Poziom 11  
    przepraszam silnik jest połączony w gwiazdę przejęzyczyłem się gwiazda na 100%
  • Użytkownik obserwowany
    Zakładaj wiatrak. Jaki kabel podłączonym jest?
  • Poziom 11  
    przewód jest ekranowany, tylko zastanawia mnie dlaczego spaleniu uległa tylko jedna cewka na jednej fazie.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    ps dziś sprawdzę wszystkie ustawienia w kodach 700
  • Użytkownik obserwowany
    Zawsze pada najsłabsze ogniwo. Hamowanie DC jest czy po rampie? Żeby tak wolno kręcić silnikiem dużym prądem forsuje falownik silnik.
  • Poziom 11  
    nie ma hamowania, sprawdziłem kody 46 razy zadziałało zabezpieczenie przeciążeniowe a ostania częstotliwość awarii to 10, 43 hz
  • Użytkownik obserwowany
    Jaki do silnik i czy ma izolacje do falowników? Założyłeś już wiatrak?
    Czego oczekujesz cudu w ten sposób palisz uzwojenia silnika dosłownie.
  • Poziom 11  
    tak założony ale najgorsze jest to że już nie współpracuje z ta firmą bo ja obwiniałem personel a oni twierdzili ze na poprzednim falowniku cały czas pracowali na 10 hz
    bez chłodzenia silnika
  • Użytkownik obserwowany
    Widzie że kolega z Działdowa jest. Jak chcesz mogę sam zobaczyć na własne oczy co jest z czym grane. Ale chłodzenie jest nie zbędne jak jak masz cęgówkę do przebiegów nie sinusoidalnych to zobacz jaki prąd płynie przy 10Hz. ;)
  • Poziom 16  
    Możesz też prawdopodobnie odczytać prąd na falowniku i wtedy napisz jaki jest przy tych 10Hz.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    witam prąd zapisany w falowniku przy 10 hz wynosił 14,3 A

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Opamp podjął byś się naprawy tego falownika?