Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional

Kamil908 24 Lis 2012 15:37 9216 29
  • #1 24 Lis 2012 15:37
    Kamil908
    Poziom 10  

    Witam.
    Wujek w USA kupił bramę garażową z automatyką liftmaster profesional.
    Jakiś gościu mu to zamontował, ale to nie chodzi. Tłumaczy się że pierwszy raz coś takiego mu się zdarzyło.

    Wujek postanowił poprosić mnie o pomoc, gdyż już i piec mu ustawiałem i tv naziemną, znam się trochę na tym jak ktoś mnie pokieruje, pomoże.

    Tu moje ogromne zdziwienie, gdyż montowałem sobie bramę uchylną i nie miałem żadnych problemów, a tu nie wiem co jest.

    Przejdźmy do sedna.

    Gdy wcisnę pilotem otwieranie bramy garażowej, to zaczyna otwierać jakieś 40cm po czym cofa się do starej pozycji i tak cały czas.
    Zrobiłem filmik jak to działa i zdjęcia.
    Tak:
    Gdy zacznę kręcić pokrętłem domku z strzałką skierowaną w górę, to brama się przesuwa,odpowiednio w dół lub górę tak samo cały czas o 40cm.
    Gdy tak kręciłem w lewą stronę, to jest chyba ustawianie pozycji, to doszedłem że wrota się zamknęły i poszły 40cm w górę. Teraz próbuję otworzyć i cały czas, idzie w dół 40cm po czym wraca do swojej pozycje.
    Więc zacząłem znowu kręcic maksymalnie w prawo, to zaczęła się otwierać do pozycjii maksymalnie w górę.
    Więc wciskam by się zamknęła i znowu 40cm w dół i 40cm w górę.

    Kręcenie domka drugiego z strzałką skierowaną w dół daje taki efekt że jak zaczynam za bardzo w prawo kręcić to wogóle wrota nie chcą ruszyć a jak maksymalnie w lewo to ruszają to 40cm w dół i górę.

    Dodatkowo z tyłu urządzenia są kolejne 2 pokrętła z strzałkami skierowanymi w dół i górę w skali od 1-9 kg, ale ich przestawianie według mnie nic nie daje.


    Ten automat ma fotokomórki i gdy bawiłem się pokrętłem z domkiem z strzałką skierowaną w górę i kręciłem maksymalnie w lewo i gdybym zabardzo przekręcił to wełdug mnie mogło wrota urwać, a przecież na wysokości fotokomurki, chyba powinno zamykanie zacząć zwalniać.

    Kolejna sprawa, jedna fotokomórka świeci na zielono a druga na czerwono.

    Jak to ustawić, proszę o pomoc, wujek ma już 65lat i też się na tym nie zna.

    A ja sam nie wiem co jest.

    Poniżej zdjęcia z filmami. Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional


    Link



    Link

    0 29
  • #3 24 Lis 2012 16:08
    andrefff
    Poziom 36  

    Jaki to model, dokładnie ?

    0
  • #4 24 Lis 2012 16:15
    Kamil908
    Poziom 10  

    Kłopot z tym że mój angielski jest fatalny. Gdyby wujek kupił w Polsce np facaa czy jak to się zwie to zrobiłbym to pewnie bez problemu.

    Z tego co wiem nazwa to Liftmaster professional

    0
  • #5 24 Lis 2012 16:25
    andrefff
    Poziom 36  

    Tyle to i ja wiem, odczytaj model z tabliczki.

    0
  • #7 24 Lis 2012 21:50
    andrefff
    Poziom 36  

    Nawiasem mówiąc, da radę zamknąć ją ręcznie ?

    0
  • #8 24 Lis 2012 22:16
    Kamil908
    Poziom 10  

    Gdy odepne ja od szyny do chodzi gladko, wiec nie mysle by to problem przeciazenia byl.

    0
  • #9 24 Lis 2012 23:10
    andrefff
    Poziom 36  

    A sam napęd bez bramy, chodzi do końca, czy też się wraca po 40 cm?

    0
  • #10 24 Lis 2012 23:51
    Kamil908
    Poziom 10  

    Też chodzi 40cm, widać na filmiku.

    1
  • #11 24 Lis 2012 23:55
    andrefff
    Poziom 36  

    Sorry, drugiego nie obejrzałem.

    0
  • #12 25 Lis 2012 05:41
    Polon_us
    Poziom 41  

    Witam,

    Jestem użytkownikiem bardzo podobnego układu i myślę, że będę mógł pomóc w kłopotach z tym układem.
    Na początek – dwie uwagi:

    1 - - przyjąłeś błędne założenie, że te fotokomórki służą do zwolnienia zamykania drzwi

    Cytat:
    a przecież na wysokości fotokomurki, chyba powinno zamykanie zacząć zwalniać.


    Służą one do wykrywania obiektu na drodze zamknięcia drzwi i jeśli takowy obiekt wykryją w trakcie zamykania to drzwi zostają cofnięte do pozycji pełnego otwarcia. Innymi słowy, fotokomórki muszą widzieć się cały czas, niezależnie od pozycji drzwi. To jest tylko zabezpieczenie – a nie element odpowiedzialny za zwolnienie zamykania.

    2 – fotokomórki na twoich zdjęciach są nieprawidłowo zainstalowane – powinny być na wysokości max. 15 cm nad ziemią tuż przed drzwiami, wewnątrz garażu – popatrz na załączone zdjęcia z mego garażu :)

    Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional

    Pytanie dodatkowe – czy zainstalowałeś żarówkę w tym otwieraczu? Pytam się, dlatego, że w przypadku jakiś problemów układ sygnalizuje typ kłopotu migotaniem tej żarówki tzn. liczbą mrugnięć. Żarówka powinna być o mocy nie większej niż 60W. W przypadku problemów z fotokomórką liczba mrugnięć wynosi 10. Z Twego opisu i video układ zachowuje się tak, jakby pomiędzy fotokomórkami znajdował się jakiś obiekt.

    I dalej :
    - pokrętła z boku układu – ustalają pozycję, przy których drzwi zatrzymują się – jedno pokrętło dla pozycji zamknięte, drugie dla pozycji otwarte.
    - pokrętła z tyłu – ustalają poziom obciążenia silnika, przy którym drzwi „odbiją” w drugą stronę. Jest to zabezpieczenie, w przypadku, kiedy fotokomórki nie wykryją obiektu na drodze drzwi. Drzwi, napotkawszy na opór przy zamykaniu, cofną się do pozycji otwarte. Te przeciążenia osobno reguluje się dla procesu zamykania i otwierania.





    Mam nadzieję, że co nieco rozjaśniłem ci działanie tego układu.

    Moja sugestia jest następująca:

    1 – przeinstaluj te fotokomórki. W trakcie ich przekładania sprawdź dokładnie jak sygnalizują one stan, kiedy się „widzą” a kiedy nie. Na próbę możesz je zbliżyć do siebie – stan „widzenia”, a następnie zasłonić jedną z nich, będziesz miał stan wykrycia obiektu na drodze drzwi. W obu przypadkach sprawdź stan świecenia kontrolek na obu fotokomórkach. Po przeniesieniu fotokomórek upewnij się, że sygnalizują one stan „widzenia” się nawzajem. Instrukcja, którą przeczytałem, jest trochę niejasna, dlatego sądzę, że lepiej to sprawdzić empirycznie. Inną sprawą jest to, że nie podałeś dokładnego modelu.

    2 – ustawienie pozycji zamykania i otwierania drzwi – pokrętła z boku. Na ten etap sugerowałbym tobie zdjęcie obudowy tego otwieracza. To tylko kwestia paru śrub, a proces jest zdecydowanie łatwiejszy – wyłącz cały układ z sieci na czas zdejmowania obudowy. Dodatkowo ustaw tylne pokrętła na lekkie obciążenie – pozycja 2-3. Jak zdejmiesz pokrywę to zauważysz, że dla zatrzymywania drzwi, czy to w pozycji zamknięte czy otwarte wykorzystuje się wodzik i śrubę rzymską. Wodzik dochodzi do styku i otwiera kontakt, co powoduje zatrzymanie drzwi. Regulując śrubą z boku zmieniasz pozycję tego kontaktu. Osobno dla „zamknięte” i „otwarte”.

    - dodatkowa uwaga -> może się zdarzyć, że w trakcie tego ustawiania, przegrzeje się silnik i układ przestanie reagować. W takim wypadku musisz odczekać co najmniej 15 minut. Sugerowałbym, początkowy etap tej regulacji zrobić z drzwiami odłączonymi od układu - powinny być w pozycji "zamknięte". Kiedy już będziesz blisko finalnych pozycji "zamknięte" i "otwarte" to podłącz je z powrotem do mechanizmu.

    3 – regulacja przeciążenia silnika. W zasadzie istotne jest tu zamykanie. Jak już ustalisz prawidłowy moment zatrzymania drzwi w pozycji „zamknięte”, to możesz regulacją obciążenia spowodować lepsze dociśnięcie drzwi do podłogi, w rozsądnych granicach. Jak już to ustawisz, mocno wskazane jest, aby to przetestować. Można to zrobić kładąc np. grubą deskę tak, aby nie była w osi fotokomórek. Drzwi, dochodząc do tych desek, powinny odbić z powrotem, napotkawszy opór. Zamykanie, to wedle uznania – trzeba samemu przetestować.

    Mam nadzieję, że te moje uwagi pomogą ci w "ujarzmieniu" amerykańskiego otwieracza drzwi, hyh :)

    Powodzenia

    P.S. Jeśli to układ kupiony w USA, to jak rozwiązałeś kwestię zasilania? W USA stosuje się przecież 110VAC.

    0
  • #13 25 Lis 2012 10:33
    Kamil908
    Poziom 10  

    Dziekuje, troche mi rozjasniles sprawe, widze ze jeszcze dokladniejsza dokumentacje bede musial zrobic i bardziej wyrazna.

    Zarowka jest wkrecona.
    Druga sprawa ciekawia mnie te fotokomorki.
    U ciebie swieca obydwie na zielono.
    U mojego wujka jedna na zielono druga na czerwono.

    Z tym pokretlem chodzi mi o to ze gdy ustawie odpowiednia pozycje przy zamknieciu wrot i sa one zamkniete i chce je otworzyc pilotem to otwiera sie 40cm i wraca do swojej postacj.
    A te ustawienia robie pokretlem domek z strzalka skierowana w gore.

    Natomiast domek z strzalka skierowana w dol, wedlug mnie.nic nie zmienia. Jesli za bardzo pokrece w prawa strone to mechanizm nie chce ruszyc.

    Wracajac jeszcze do fotokomorek, gdy wujek miedzy nimi zaczal machac ręką to mechanizm sie zatrzymal i ta lampa caly czas mrugala.
    Ale brama nie wrocila do swojej poprzedniej postaci tylko sie zatrzymala.

    Ale te fotokomurki najbardziej mnie ciekawia.

    0
  • #14 25 Lis 2012 15:40
    Polon_us
    Poziom 41  

    Witam,

    Osobiście nie sądzę, że by kolor światełek na fotokomórkach miał znaczenie. U mnie są dwie zielone, ty masz zieloną i czerwoną, a instrukcja twego ustrojstwa mówi o zielonej i pomarańczowej. Nie to jest istotne. Istotne jest to, żeby „widziały” się nawzajem, prawidłowo reagowały na przeszkodę między nimi przy prawidłowym zainstalowaniu. Ruch drzwi nie powinien był być zauważany przez te fotokomórki!!! Zainstaluj je poprawnie, tak jak opisałem uprzednio i powinno być OK.


    Co innego mnie męczy, naszło mnie w międzyczasie.

    Cytat:
    Jakiś gościu mu to zamontował, ale to nie chodzi. Tłumaczy się, że pierwszy raz coś takiego mu się zdarzyło.

    Zauważyłem na zdjęciach, że na obudowie masz zainstalowany jakiś kątownik, którego tam być nie powinno, na wszelki wypadek sprawdziłem z instrukcją.
    Obudowa powinna się łatwo zdejmować. A to mnie skłoniło do myślenia, czy ten delikwent zainstalował poprawnie łańcuch. Nie mam na myśli kwestii mechanicznej.

    Wg dokumentacji łańcuch połączony jest w pętlę przy pomocy „łącznika” (nie wiem, jaka jest prawidłowa polska nazwa). Z tym łącznikiem sprzęgasz drzwi. Teraz, położenie tego łącznika jest ściśle zsynchronizowane z wodzikiem (patrz poprzedni post). Jeśli delikwent nie założył tego łańcucha poprawnie to urządzenie dostaje „fałszywe” dane o położeniu drzwi. Możesz, a w zasadzie masz chaos. Musisz to sprawdzić, a najlepiej ustawić to samemu. Jest trochę zajęcia przy tym, ale nie jest to trudne. Ale będziesz miał pewność, że masz to dobrze zsynchronizowane.

    Aby to zrobić musisz zdjąć obudowę otwieracza i odłączyć drzwi.

    - to, co nazywasz „domek strzałka góra” – to jest regulacja pozycji drzwi „otwarte – stop”
    - to, co nazywasz „domek strzałka w dół” – to jest regulacja pozycji drzwi „ zamknięte – stop”

    Następnym krokiem jest zdjęcie łańcucha z zębatki otwieracza. Zębatka znajduje się na górze. Do tej regulacji zębatka nie może mieć założonego łańcucha!!! Mając zdjętą obudowę ustawiasz kontakt dla pozycji „otwarte- stop” (domek – strzałka góra) w odległości mniej więcej 1/3 od końca śruby ustawiającej pozycję tego kontaktu. Następnie pilotem układu wydajesz komendę otwarcia – zębatka powinna kręcić się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. W razie potrzeby naciskasz pilota jeszcze raz. Musisz tę zębatkę obserwować, jak również wodzik. Wodzik powinien przesuwać się w kierunku kontaktu, który ustawiłeś ma 1/3 dystansu. Kiedy wodzik otworzy kontakt, układ zatrzyma się. Wtedy zakładasz łańcuch z powrotem tak, aby łącznik był tuż przy otwieraczu. Na szynie, przed otwieraczem powinien był być bolec, który blokuje ruch łącznika w kierunku otwieracza. Takie zabezpieczenie mechaniczne, aby nie uderzyć w otwieracz.

    Jeśli to zrobisz, tak jak napisałem, to będziesz miał pewność, że ta część układu jest zsynchronizowana poprawnie.

    I po tym, możesz zacząć regulację tak jak napisałem uprzednio w punktach 2 i 3.

    Powodzenia :)

    0
  • #15 25 Lis 2012 19:22
    Kamil908
    Poziom 10  

    Dziękuje Panu za pomoc, spróbuje tak zrobić jak Pan pisze.
    Jeśli nie wyjdzie to zrobię lepsze zdjęcia i filmiki, wezmę tableta by jakość była dobra, bo to co załączyłem jest z komórką.

    Coś będę działał albo w nowym tygodniu, albo w następnym.
    Zobaczę jak czas będę miał, bo w mam kolokwium i muszę się pouczyć.

    Dzięki za pomoc i jak coś będę jeszcze pisał

    0
  • #16 22 Lip 2013 18:53
    Kamil908
    Poziom 10  

    Po długiej przerwie spowodowanej studiami, znowu zająłem się tym niszczęsnym automatem garażowym.
    Postąpiłem według wskazówek Polona, jednak nic to nie chce dać.

    Wodzik przesuwa się do pozycji otwarte(kontakt), po czym nie chce przejsc do pozycji zamknięte(kontakt).

    Zresztą po kilku kiknięciach na pilocie, to troszkę się ten wodzik przesuwa w strone pozycji zamkniętej(kontakt), jednak nie chce tam dojść i później nie styka już nawet pozycji otwartej.

    Fotokomórki działają co widać na jednym z filmików, bo gdy włożę ręke to automat się zatrzymuje i klika lampka.

    Proszę o pomoc.

    Filmy poniżej

    http://youtu.be/GjHmZnA8DMc

    http://youtu.be/A4PAm013W0k

    http://youtu.be/wEALNbjmovw

    0
  • #18 22 Lip 2013 23:49
    Polon_us
    Poziom 41  

    Hmm, sprawdź diodę LED diagnostyczną, która jest z tyłu obudowy tzn. sprawdź liczbę mrugnięć w czasie prób otwarcia/zamknięcia drzwi. Popatrz temat w którym opisałem kody diody diagnostycznej -> Link

    Dodane po obejrzeniu filmów na Youtube:

    Dla samego siebie rozebrałem mój otwieracz, aby porównać ustawienia. Są w porządku. Twój otwieracz jest w pozycji "Otwarte - Stop". Dla porównania podwieszam zdjęcie mego otwieracza, który jest w pozycji "Zamknięte - stop".
    Jeszcze jedna uwaga, sprawdź na panelu kontrolnym (z tyłu otwieracza) ustawienia czujników przeciążeniowych. Odnoszę wrażenie, że ustawione są zbyt "delikatnie". Ustaw obydwa, pomiędzy 3-4 i sprawdź wtedy.

    Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional

    Powodzenia :)

    P.S. Na zdjęciach, które załączyłeś na początku tego wątku, widać wyraźnie, że przynajmniej jeden czujnik przeciążeniowy (zamykanie) jest ustawiony na zero. Drugi prawdopodobnie też, także jeżeli one są wciąż tak ustawione, to na 99% może to być przyczyną takiego zachowania się tego systemu.

    0
  • #19 23 Lip 2013 08:19
    Kamil908
    Poziom 10  

    Ogromny problem z bramą garażową liftmaster profesional

    Witam Tak bylo to ustawione podczas prob, ale na samym poczatku mialem tez ustawione na 9 i tez to nic nie dawalo.

    Wodzik za pierona nie chce przesunac sie do pozycji otwarte.

    0
  • #20 23 Lip 2013 09:10
    Polon_us
    Poziom 41  

    Hmm. ustaw je na 4-5 i zobacz, czy to pomoże.

    Również sprawdź diodę LED, czy mruga w czasie otwierania/zamykania. A jeśli tak, to ile razy.

    0
  • #21 20 Gru 2013 15:21
    szymancki
    Poziom 6  

    Witam. Również mam taki problem tylko że z Craftsmanem 1/2 hp. Tyle że chyba jeszcze bardziej skomplikowany. Mianowice miałem starego craftsmana i chodził przez wiele lat, tylko piloty padły i ojciec wymienił na nowego. I tu się zaczęło. Objawy takie same jak u kamila, idzie troszke na dół i wraca. Tak samo jest z zamocowanymi drzwiami jak i bez nich, nawet bez łancucha całkowicie bez obciążenia efekt jest taki sam. W jednym z postów przeczytałem jak ktoś wymmienił sensor RPM, więc wyciągnąłem ze starego craftsmana, zamieniłem jednak nic nie pomogło. Kolejna sprawa. Gdy wciskam przycisk " Learn button" i później pilota to żarówka miga RAZ wiec sprawdziłem na liscie i jest to sygnalizacja problemu z fotokomórkami, kablami itp, więc sprawdziłem wszystko. Nowe kable, zamieniłem stronami foto, później zamieniłem nowe foto na te ze starego crafstmana jednak również bez efektu. I jeszcze jeden bajer, mianowicie gdy zamienialiśmy napędy to stary działał tylko że włączalismy tym włącznikiem w grażu naściennym, ale jeszcze przed tymi wszystkimi roszadami z fotokomórkami itp, próbowaliśmy zamontowac stary napęd i sie okazało ze reaguje tak jak nowy, troszke opuści i wraca. iJeszcze pytanie o sensor RPM , jakie on ma zadanie?? On liczy ilość obrotów czy co?? Bo może on w jakiś sposób w jedną strone jest "przekręcony" Bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam

    0
  • #22 01 Lip 2014 10:40
    Polon_us
    Poziom 41  

    Dopiero teraz zauważyłem powyższy wpis. Prawdopodobnie moje sugestie nie przydadzą się koledze szymancki, być może ktoś inny skorzysta.

    szymancki napisał:
    Gdy wciskam przycisk " Learn button" i później pilota to żarówka miga RAZ wiec sprawdziłem na liscie i jest to sygnalizacja problemu z fotokomórkami, kablami itp,

    Tutaj kolega szymancki popełnił zasadniczy błąd w interpretacji "jednego mrugnięcia" diody diagnostycznej. Poprzez naciśnięcie przycisku "Learn" układ kontrolny został wprowadzony w tryb "nauki", czyli akceptacji nowych pilotów czy też klawiatury bezprzewodowej. W tym przypadku po naciśnięciu pilota jedno mrugnięcie diody diagnostycznej oznacza akceptację tego pilota i wpisanie jego do pamięci układu otwieracza.
    Kod(y), o których wspomina kolega szymancki "obowiązują" w trakcie normalnej pracy otwieracza. W trybie "nauka" nie mają one zastosowania.

    szymancki napisał:
    Jeszcze pytanie o sensor RPM , jakie on ma zadanie?? ,


    Bardzo proste. Sprawdza on czy silnik działa, czy kręci się, kiedy dostaje komendę otwarcia/zamknięcia bramy garażowej.

    0
  • #23 01 Lip 2014 12:26
    1926100
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 02 Lip 2014 13:28
    MiG74
    Poziom 2  

    mam identyczny silnik brame ( zamykanie) ustawia sie dwoma pokretłami kolega Polon_us dodal zdjecie z tymi pokretlami.
    Ja osobisie mam inny problem z podłaczeniem sterownika bo z silnika wychodza 3 przewody

    0
  • #25 17 Lip 2014 19:20
    grzechotnik
    Poziom 23  

    MiG74 napisał:
    Ja osobisie mam inny problem z podłaczeniem sterownika bo z silnika wychodza 3 przewody


    To jest silnik prądu zmiennego 230v lub110v. Gdzie chcesz to podłączyć?

    Do kol. Polon_us.
    W dniu dzisiejszym odwiedziłem klienta który ma zamontowane 4 sztuki napędów Craftsman 1/2HP. Błąd 5 mrugnięć czyli wiadomo, licznik obrotów.
    Po sprawdzeniu miernikiem wszystkie liczniki obrotów sprawne, także połączanie przewodem czujnika z płytą elektroniki ok, fotokomórki założone prawidłowo, dioda zielona i pomarańczowa świeci się, po przecięciu linii fotek dioda zielona bodajże gaśnie.
    Próby przeprowadzone ze zdemontowanym łańcuchem, siła ustawiona na ok 50%, krańcówki troszeczkę rozkręcone tak aby niepowodowany zatrzymania silnika, ale to na pewno nie one powodują działanie automatu po 40 cm w jedną i drugą stronę.
    Aha automat wersja na 110v.
    Jakieś sugestie kolego Polon_us??

    A tak po za tematem zastanawiam się nad finansową celowością ściąganiem i montowaniem takich cudeniek zza wody? klient powiedział ze koszt z przesyłką i transformatorem ok 700PLN.

    0
  • #26 18 Lip 2014 07:08
    Polon_us
    Poziom 41  

    grzechotnik napisał:
    A tak po za tematem zastanawiam się nad finansową celowością ściąganiem i montowaniem takich cudeniek zza wody? klient powiedział ze koszt z przesyłką i transformatorem ok 700PLN.

    To mnie też nurtuje. Nie wspominając o kłopotach z częściami zamiennymi. W każdym razie ja "nie maczam palców" w tym procederze :)

    Ale serio, chciałbym, aby kolega najprzód odpowiedział mi na parę pytań:
    - czy to są całkowicie nowa instalacje?
    - jeśli to nowa instalacja, to kolega to instalował?
    - czy też działały one i nagle przestały działać poprawnie?
    - wszystkie 4 sztuki maja identyczny objawy?
    - chciałbym uściślić jedną rzecz
    grzechotnik napisał:
    Próby przeprowadzone ze zdemontowanym łańcuchem,

    W momencie, kiedy kolega zdjął łańcuch, to brama była zamknięta? I konsekwentnie, łącznik* drzwi z łańcuchem był w pozycji przy bramie?

    - czy kolega dysponuje miernikiem, który ma możliwość zapamiętania minimalnej/maksymalnej wartości mierzonej? W tym przypadku napięcia zmiennego.

    Pytam tak szczegółowo, bo jest to istotne, a poniższe stwierdzenie, jest trochę mało precyzyjne:
    grzechotnik napisał:
    ... działanie automatu po 40 cm w jedną i drugą stronę ...

    * - przez łącznik rozumiem miejsce łączenia łańcucha z linką/łańcuchem, do niego również zahaczana jest brama poprzez mechanizm sprzęgający. Nie wiem jaka jest prawidłowa polska nazwa tego elementu :(

    I jeszcze jedno. W takich przypadkach jak ten, kiedy nie ma oczywistego powodu problemów, dobrą praktyką jest przelutowanie czy sprawdzenie na obecność "zimnych lutów" na płycie kontrolnej. W tej firmie zdarzają się one często.

    0
  • #27 18 Lip 2014 10:38
    grzechotnik
    Poziom 23  

    Polon_us napisał:
    - czy to są całkowicie nowa instalacje?
    - jeśli to nowa instalacja, to kolega to instalował?
    - czy też działały one i nagle przestały działać poprawnie?
    - wszystkie 4 sztuki maja identyczny objawy?
    - chciałbym uściślić jedną rzecz


    - tak nowa instalacja
    - od samego początku były problemy
    - tak wszystkie cztery

    Ja tego niemontowałem, instalator tego ustrojstwa "poległ na placu boju", ja do miejsca instalacji mam prawie 100km. Wtym czasie zmówiono i dosłano z usa nowy czujnik silnika

    - Brama była zamknięta ręcznie,nie zasprzeglona z wózkiem, łącznik, wózek był na środku
    - tak mam taki miernik

    - niepomyślałem żeby zabrać hotaira

    0
  • #28 18 Lip 2014 15:20
    Polon_us
    Poziom 41  

    Cóż, wiele mi powiedziało, to co kolega napisał.

    grzechotnik napisał:
    Błąd 5 mrugnięć czyli wiadomo, licznik obrotów.

    To nie jest takie oczywiste. Opis kodu, który zamieściłem w innym temacie brzmi

    Cytat:
    5 - Możliwe uszkodzenie czujnika RPM (obrotów silnika) lub przegrzany silnik - układ należy odłączyć od zasilania aby wykasować.

    Tu przyznam się, że ten punkt potraktowałem po macoszemu. Poprawię go w najbliższym czasie w temacie, gdzie umieściłem te kody. Zamiast "przegrzany" lepiej pasuje tu określenie "przeciążony".
    Jak rozróżnić co powoduje nieprawidłową pracę układu? Podaję za producentem:

    - jeżeli wózek przesunie się tylko 6 - 8 cali (15 - 20 cm) to zwykle oznacza uszkodzony czujnik RPM. Ale przed ewentualną wymianą trzeba sprawdzić czy nie ma luźnych przewodów. Dodatkowo, powinna być sprawdzona "nasadka przerywająca"(?), która umieszczona jest na osi silnika przed czujnikiem RPM - jej prawidłowy obrót.
    - jeżeli wózek przesunie się więcej niż 8 cali (20cm) to najczęstszą przyczyną jest zadziałanie układów zabezpieczających przed przeciążeniem. W takim przypadku, procedura ustawiania tych zabezpieczeń powinna być ponownie przeprowadzona.

    Również trzeba pamiętać, że ten kod - 5 mrugnięć diody diagnostycznej - nie ma opcji Auto-Reset. Należy go wykasować poprzez odłączenie zasilania.

    I teraz wracając do problemu kolegi grzechotnik. Kolega pisze, że wózek przesuwa się ok. 40 cm. W świetle tego, co napisałem powyżej, jest to efekt zadziałania układów przeciążeniowych.

    Ale niepokoi mnie to zjawisko:

    grzechotnik napisał:
    Próby przeprowadzone ze zdemontowanym łańcuchem, siła ustawiona na ok 50%, ...


    Z zdemontowanym łańcuchem układ powinien spokojnie pracować, jeżeli ustawiony jest na 50%.
    Proszę powtórzyć ten test, uprzednio odłączając otwieracz od zasilania na kilkanaście sekund.
    Jeżeli błąd powtórzy się to za wiele pomysłów nie mam :(

    Jedyne, co mi przychodzi na myśl, to zbyt słaby transformator 220/110V, który został dołączony do tego układu.
    Moja hipoteza skrótowo wygląda następująco:

    - transformator jest zbyt małej mocy
    - napięcie na stronie wtórnej "siada" podczas włączania/pracy silnika
    - silnik kompensuje utratę mocy spowodowaną obniżeniem napięcia zwiększonym poborem prądu
    - efekt wtórny tego zjawiska - zadziałanie układów zabezpieczających.

    Ale to tylko hipoteza. I kolega grzechotnik mam nadzieję, że ją obali lub potwierdzi.

    Stąd moje zapytanie o miernik z pomiarem Min/Max. Proszę podłączyć się do strony wtórnej tego transformatora i sprawdzić zachowanie się napięć w czasie włączania i pracy silnika.
    Byłby bardzo pomocne, o ile to możliwe, zabrać z sobą dla celów testowych transformator o przekładni 1:2 o mocy 1kVA minimum.
    Dlaczego 1kVA? Patrząc na zdjęcie silnika i nalepkę na nim w moim wpisie powyżej widać, że przy 120 VAC silnik pobiera max. 4.5 Amperów, co daje 540 VA. Ale biorąc pod uwagę prąd rozruchowy, to 1 kVA przyjąłem jako minimum.
    Jeżeli silnik w tamtym układzie jest inny, to kolega bez kłopotu sobie przeliczy :)

    Powodzenia :)

    Powyższy wpis dotyczy tylko problemu "pięciu mrugnięć". Mam swoje wątpliwości, co do instalacji tego(tych) otwieraczy. Ale wszystko po kolei.

    0
  • #29 18 Lip 2014 17:03
    grzechotnik
    Poziom 23  

    Polon_us napisał:
    ównież trzeba pamiętać, że ten kod - 5 mrugnięć diody diagnostycznej - nie ma opcji Auto-Reset. Należy go wykasować poprzez odłączenie zasilania.


    Za każdym razem, po wymianie czujnika RPM, sprawdzania połącznie czujnik płytą, było wyłączenie zasilania.

    Natomiast o zbyt słabej mocy transformatora niepomyślałem.

    0
  • #30 19 Lip 2014 15:01
    Polon_us
    Poziom 41  

    Tak jak pisałem uprzednio, poprawiłem i rozszerzyłem znaczenie kodu "5 mrugnięć" w oparciu o dane producenta.
    Można zobaczyć to w tym temacie wpis #11.

    Mam nadzieję, że będzie to pomocne.

    0