Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRIGGS STRATTON 10 HP - kilka pytań związanych z silnikiem

tomek22275 16 Lis 2012 15:26 12081 10
  • #1 16 Lis 2012 15:26
    tomek22275
    Poziom 10  

    BRIGGS STRATTON 10 HP - kilka pytań związanych z silnikiem Witam, mój stary traktorek zaczął cierpieć na wyciek oleju w silniku. Myślałem że naprawa nie będzie jakimś dużym problemem a po odkręceniu miski olejowej uległem zaskoczeniu, ponieważ nie do końca rozumiem jaką zasadę działania mają poszczególne części. Z wykształcenia jestem mechanikiem samochodowym i w autach ciężko spotkać taką konstrukcję smarowania. Do rzeczy: Do trybu wałka rozrządu, dołączone jest coś, co działa na zasadzi pompy olejowej w silniku, czyli taki plastikowy tryb(kolor ZIELONY na obrazku), który rozrzuca olej po silniku. Z tym że do tego trybu idzie taka dźwignia mechaniczna(kolor CZERWONY), którą załączamy poprzez dodanie gazu. Tryb się kręci cały czas, a dodając gazu, rozpychamy takie specyficzne blaszki które przymocowane są tuż przed trybem. Chciałbym się do końca dowiedzieć jak do wszystko działa. Druga sprawa(kolor NIEBIESKI na obrazku), to taka, że jest tam coś na zasadzie przeciwwagi, ale czy to ma za zadanie tylko tłumić drgania? Mam nadzieje że w miarę logicznie wszystko napisałem i myślę że ktoś kto rozbierał taki silnik będzie wiedział o co chodzi. Czekam na odpowiedź, z góry dzięki. Dokładniejsze zdj mogę wysłać na e-mail.

    3 10
  • #2 16 Lis 2012 16:31
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 16 Lis 2012 16:45
    tomek22275
    Poziom 10  

    Ok wszystko zrozumiałem. Teraz, z tej właśnie dźwigni mam wyciek oleju, ta dźwignia jest w takiej mosiężnej prowadnicy i pytanie czy tam znajduje się jakiś oring czy to pod wpływem wytarcia przestało być szczelne? Problem w tym że nie mogę zdemontować tej prowadnicy, próbowałem żabkami do rur, młotkiem wybijając ją, ale nie chce się ruszyć. Nie chce za mocno żeby czegoś nie połamać.

    0
  • #4 16 Lis 2012 17:19
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 16 Lis 2012 18:34
    tomek22275
    Poziom 10  

    Czyli skoro jest mocno wprasowana do obudowy to ciężko będzie ją wymontować tak? A co z tym wyciekiem? Zostawić to w spokoju?

    0
  • #6 16 Lis 2012 19:30
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 21 Lis 2012 21:41
    tomek22275
    Poziom 10  

    Ok, dźwignie mam już za sobą, pytałem w serwisie, jednak znajduje się uszczelka przed tulejką w korpusie. Ale teraz z innej bajki, mam też wyciek z odmy, myślałem że zaworek lub coś podobnego ale:]
    PRZEDMUCH-?
    Gość w serwisie nakręcił mnie o tym przedmuchu i dlatego leci olej. No ale jak to możliwe? Odkręcając odmę, mam zawory i popychacze, no i wlot ze skrzyni korbowej. A więc tak, odma jest po to, że jeśli tłok schodzi w dół i wytwarza ciśnienie w przestrzeni korbowej to odma wypuszcza powietrze. Natomiast w górę musi nastąpić sprężanie więc tam odma jest wykluczona. Przedmuch następuje wtedy, gdy mamy nieszczelne pierścieni i kiedy jest ruch tłoka do góry to nie ma sprężania bo powietrze przedostaje się na dół? Nie jestem pewny w tym co pisze więc proszę o wyjaśnienie. Czyli tak na prawdę co ma odma do przedmuchu?

    0
  • #8 22 Lis 2012 06:45
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 22 Lis 2012 13:00
    tomek22275
    Poziom 10  

    tak, zaworek sprawny, możesz jaśniej, bo nadal nie rozumiem.. Czyli powietrze które przedostaje się na dół, potem wylatując ze skrzyni korbowej, to w jaki sposób zabiera ze sobą olej do odmy

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    A wiec wiem już co to przedmuch. Spaliny które przedostawają się do skrzyni korbowej wpadają w rozbryzgiwany się olej i wylatują razem z olejem do odmy. No ok, ale co się dzieje gdzy tłok schodzi w dól, to wtedy powietrze w skrzyni korbowej też musi wydostać się przez odmę, no a wtedy nie bierze ze sobą oleju? To jak to jest?

    0
  • #10 24 Lis 2012 15:58
    tomek22275
    Poziom 10  

    W nie dużych ilościach ale kapie mi olej z odmy. Jest tam taki zaworek i gąbka która ma za zadanie odprowadzić olej z powrotem do skrzyni korbowej. Mam pyt o ten zaworek, wypuszcza powietrze ze skrzyni korbowej i powinien się potem szczelnie zamknąć? Gdy wdmuchuje w niego powietrze to działa ok, przepuszcza powietrze jak należy, natomiast gdy chcę się przez niego zaciągnąć to PRZEPUSZCZA powietrze, tak jakby nie był szczelny, czy to miało by jakiś wpływ na to wylatywanie oleju? Potem ta gąbka, nie jest ona w najlepszym stanie, czy jest taka możliwość że nie filtruje tego oleju jak należy i olej nie może przez nią przejść? Czy można ją umyć? Z czego ona jest wykonana? Jakieś tworzywo? Wylatujący olej z odmy, wiem że to najczęściej oznaka zużytych pierścieni ale chciałbym wykluczyć tą odme.

    0
  • #11 24 Lis 2012 20:01
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów