Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II 2.0 dti - paliwo w oleju

25 Lis 2012 10:28 7230 18
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich forumowiczów.
    Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość jak coś pójdzie nie tak.
    Czy ktoś spróbuje mi pomóc i podsunie jakiś pomysł, jak dostaje się paliwo do oleju silnikowego w Astrze jak w temacie?
  • Poziom 9  
    Mam rozumieć że jest mowa o podkładkach pod wtryskiwaczami?
  • Poziom 25  
    Mam rozumieć ,że z rozruchem nie masz problemu?
  • Poziom 9  
    Dokładnie tak.Odpala bez problemów na zimnym i ciepłym silniku ale jak wczoraj sprawdziłem poziom oleju,to się zdziwiłem.Było go zdecydowanie za dużo i miał specyficzny zapach oleju napędowego.
  • Poziom 25  
    A kiedy zmieniałeś olej?
  • Poziom 9  
    Dodam jeszcze że od czasu do czasu autko słabnie.
    Domyślam się że wchodzi wtedy w tzw.tryb awaryjny bo po wyłączeniu i włączeniu silnika jedziemy dalej i wszystko jest ok.
  • Poziom 9  
    Olej wymieniłem wiosną tego roku i mam przejechane na nim jakieś 8 000 km.
    Nigdy wcześniej tego problemu nie było a olej sprawdzam raz w tygodniu.
  • Poziom 9  
    Jak dobrze zapamiętałem to był błąd P0105.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ale czy ten błąd ma związek z paliwem w oleju?
  • Poziom 25  
    Do P0105 jest 7 opisów.Ogólnie rzecz biorąc chodzi o ciśnienie ładowania.
    6,7 Niezgodne z masą powietrza,
    1,2,3,4,5 sygnał czujnika ciśnienia ładowania przy zacisku 85 modułu sterującego hałasuje,
    Napięcie przy zacisku 82 za niskie /wysokie .

    Nie ma to wpływu na paliwo w oleju.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jedynym rozsądnym miejscem przedostawania się paliwa do oleju byłyby trawersy ,ale wtedy układ paliwowy miałby tendencje do zapowietrzania.
    Pozostaje więc przedostawanie się paliwa przez pierścienie tłokowe-stąd moje pytanie -jaki przebieg?
  • Poziom 34  
    rob4028 napisał:
    Jedynym rozsądnym miejscem przedostawania się paliwa do oleju byłyby trawersy ,ale wtedy układ paliwowy miałby tendencje do zapowietrzania.
    Pozostaje więc przedostawanie się paliwa przez pierścienie tłokowe-stąd moje pytanie -jaki przebieg?
    To właśnie miałem na myśli pisząc o wtryskach. Do autora: są ślady oleju w filtrze paliwa?
  • Poziom 25  
    Grzegorz_madera napisał:
    są ślady oleju w filtrze paliwa?

    przekładając na bardziej zrozumiały język: czy w filtrze paliwa masz czarne paliwo? :D
  • Poziom 9  
    Przebieg,o ile jest taki jak na liczniku to 190 tysięcy a co do paliwa to muszę dopiero to sprawdzić.Jak będę wiedział coś to napiszę.

  • Poziom 27  
    A uszczelniacz na wałku pompy wtryskowej,uszkodzona tulejka wałka pompy i wczasie pracy silnika przedostawanie się paliwa do oleju a na postoju zapowietrzałsię nie będzie.
  • Poziom 9  
    I tego właśnie najbardziej się obawiałem.Czy to oznacza że pompa do regeneracji bo samemu raczej się nie brać za pompę?
  • Poziom 9  
    Okazało się że przyczyną usterki było uszczelnienie pompy na wałku.
    Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc a szczególnie koledze niuniu36 bo to on podsunął mi dobry pomysł.
    Zamykam temat i pozdrawiam wszystkich.