Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Oscyloskop cyfrowy Siglent SDS1104X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

paliwo - Monitoring zużycia paliwa

staniu1981 25 Lis 2012 10:50 1557 3
  • #1 25 Lis 2012 10:50
    staniu1981
    Poziom 2  

    Witam mam problem w firmie muszę prześledzić zużycie paliwa w silnikach diesla zainstalowanych w maszynach budowlanych . Dodam że są to maszyny starego typu nie posiadają żadnych komputerów . Nie zależy mi na kontrolowaniu czy kradną czy nie tylko sprawdzić dokładnie ile palą . Dodam że maszyny poruszają się na krótkich trasach np 10km 3godziny pracy i powrót 10km i po mieście .
    Zastanawiałem się czy instalacja przepływomierza na zasilaniu paliwa powrocie i monitorowanie wyników przyniesie efekt . Ale nie mogę znaleźć jakiś tanich i sensownych przepływomierzy , w sieci znalazłem informacje o o urządzeniach skanmax ale podobno zaprzestali produkcji a to by było super rozwiązanie . Nie interesuje mnie GPS i Monitoring online

    0 3
  • Oscyloskop cyfrowy Siglent SDS1104X
  • #2 08 Lut 2014 11:36
    zulw
    Poziom 9  

    Podłączam się do pytania. Akurat ja chciałbym sprawdzić pod kątem kradzieży... Kiedy ja jeżdżę nigdy nie bierze ponad 30/100, natomiast zmiennik standardowo robi 37-40/100 więc pojawia się pytanie, czy taki z niego kierowca beznadziejny czy zwykły złodziej... Również nie interesuje mnie monitoring GPS, tylko urządzenie, które pozwoli na analizę a posteriori, najchętniej z możliwością wykorzystania do celów dowodowych. Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

    0
  • Oscyloskop cyfrowy Siglent SDS1104X
  • #3 08 Lut 2014 18:54
    MoniTOX
    Poziom 24  

    zulw napisał:
    Kiedy ja jeżdżę nigdy nie bierze ponad 30/100, natomiast zmiennik standardowo robi 37-40/100
    Zależy jaki sprzęt, w koparce może autentycznie udać się jednemu 30 a drugiemu 40 bo następny pracuje na większych obrotach. Jeśli chodzi o taki sprzęt to odchylenia mogą być duże.

    0
  • #4 12 Lut 2014 10:16
    JarekNawigator
    Poziom 8  

    Pozwolę sobie wejść w dyskusję. Tak jak napisał moniTOX, w ciężkim sprzęcie odchylenia spalania paliwa mogą być duże - są one uwarunkowane kilkoma czynnikami np. obrotami silnika. W takiej sytuacji, najlepszym wyjściem będzie kontrola kilku zmiennych dla uzyskania realnego podglądu.

    W takiej sytuacji widzę dwa wyjścia, pierwsze to wyliczanie spalania poprzez przepływomierz różnicowy z pomiarem powrotu. Uzyskamy wtedy najdokładniejsze dane, lecz bez informacji, kiedy to spalanie ma miejsce, czy maszyna pracowała lub czy operator się grzał. Jeżeli dorzucimy do tego lokalizator GPS, to uzyskamy więcej informacji – paliwo niestety, w dalszym ciągu nie będzie chronione, przez co druga opcja polegająca na zabezpieczeniu paliwa przed kradzieżą i kontroli bieżącego spalania, będzie lepsza. Wymagana jest sonda paliwowa, lokalizator GPS oraz opcjonalnie, czujnik obrotów.

    Takie zaopatrzenie umożliwi monitorowanie pracy maszyny i związane z nią spalanie paliwa. Dodatkowo uzyskamy informację o tankowaniach oraz upustach. Sonda paliwowa, która jest dobrze dobrana, zamontowana oraz skalibrowana zapewni błąd pomiaru na poziomie 1.5-2% realnych danych.

    Jeżeli macie jakieś dodatkowe pytania, to dajcie znać!

    0