Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford scorpio '95 2.0 16V - kontrolka immobilaizera świeci

25 Lis 2012 13:42 3780 18
  • Poziom 10  
    witam jestem tu nowy i mam problem z autem.poprzedni silnik mi padł i został włożony drugi i pojawił sie następny problem nie wiadomo skąd,a mianowicie auto już prawie dwa miesiące nie palone ale nie w tym rzecz
    ponieważ po włożeniu silnika i włożeniu aku swieci się cały czas dioda przy podszybiu auto odpali na 2 sek.po czym gaśnie.jak odłącze klemry od aku i po ponownym podłączeniu i włożeniu kluczyka dioda szybko mruga co wyczytałem oznacza że nie rozpoznaje kodu z kluczyka,ale też po chwili płyska tak że jedno błyśnięcie może dwie sekundy przerwy i sześć błyśnięć na raz i tak w kółko aż po chwili ustaje i świeci się cały czas.robiłem wiązkę silnika,wymieniałem kabel po kabelku i choć bym jakiś przez przypadek pomylił to nie sądzę żeby dioda się cały czas paliła,skrzynki bezpieczniowe też robione.paliwa na listwie wtryskowej nie ma ponieważ jak nadusze ten wentylek nic nie leci ale na szybko złączach pod kolektorem dolotowym jak rozłącze to cieknie.Tak samo się dzieje na gazie.dodam że próbowałem też kluczyk matke i to samo.czyżby immo się zablokowało albo całkiem rozkodowało??????ten mechanik co mi robił doradza mi żeby wogle ściągnąć immo czy to dobre rozwiązanie???????dodam jeszcze że przed wymianą silnika chodził od strzała a teraz po wynianie świeci sie dioda.co mogło się stać że tak sie zachowuje??????
    nie wiem za co się teraz złapać nie jestem przekonany żeby wywalić immo z auta jeśli możecie to pomóżcie.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    tak zablokowane masz immo moim zdaniem też bym je wyprogramował najtaniej i bez kłopotu
  • Poziom 10  
    piotrekwoj1 napisał:
    tak zablokowane masz immo moim zdaniem też bym je wyprogramował najtaniej i bez kłopotu


    jeśli nawet tak uczynie nie będzie problemów w przyszłości z tym ???

    p.s. a jaka mogła być przyczyna zablokowania się immo skoro przed było dobrze a po już nie.dwa miesiące bez zadnego prądu na kablach stał i za czego mogło się to zablokować
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    Kolego przyczyn moze byc wiele ale to juz nie istotne immo wyprogramowywujesz ze sterownika silnika wiec jak ktos to zrobi dobrze to nie bedzie problemow w przyszlosci
  • Poziom 28  
    Witaj kolego
    Nie koniecznie wina może leżeć po stronie immobilisera. Te samochodu cierpiały również często również na gnijącą instalację szczególnie na podłużnicy oraz częste usterki skrzynek bezpiecznikowych. Jeżeli jednak zdiagnozowałeś że przyczyną jest immo masz dwie możliwości albo stała dezaktywacja immobilisera albo wtórne zakodowanie kluczyka. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2121188&highlight= masz tutaj link i moje posty jak byś poszukiwał info na temat immo daj znać na pw
  • Poziom 10  
    Hans30 napisał:
    Te samochodu cierpiały również często również na gnijącą instalację szczególnie na podłużnicy oraz częste usterki skrzynek bezpiecznikowych.


    wiem kolego 6 lat jem już zęby na tym modelu :) ............. skrzynki były regenerowane choć ostatnio wyciągłem małą skkrzynke bo myslałem że to jej wina bedzię to ku zdziwieniu zobaczyłem że cztery nóżki tak już przeżarte że sie ułamały.........zamówiłem drugą i zastanawiam sie czy dużej też nie rozebrać na nowo...wiązkę silnika zregenerowałem wymieniłem wszystkie przewody w niej bo były straszne i nie sądze tak jak pisałem w pierwszym poście że choć bym pomylił jakiś kabel to by kontrolka od immo sie nie paliła jedynie nie szło by go odpalić.co prawda wiązki na podłużnicy nie robiłem bo aż sie boje jej dotykać i nie wiem za co się złapać :) ale też nie sądzę że w niej wina bo przed wyjęciem silnika odpalał z kopa a po włożeniu drugiego kontrolka świeci.dokładnie chodzi o to że nie muszę wkładać kluczyka w stacyjkę wystarczy że podepnę klemry pod aku i ona od razu się zapala,raz już ecu wymieniałem bo okazało się spalony ale wtedy kontrolka się nie paliła cały czas tylko tak jak powinna 2-3 sek zamim odczytał kod i zgasła a teraz zupełnie jest inaczej i ciekawe czy teraz też nie jest spalony,ale od czego skoro auto stało dwa miesiące bez prądu na kablach.
  • Poziom 28  
    Są spore szanse że jednak poleciała tobie wiązka o której pisałem. Robiłem takie 4 samochody ostatnio i na 4 auta w 3 fordach naprawiałem właśnie wiązkę. Objaw był taki jak u ciebie po zapięciu zasilania zapalała się dioda od immo i samochodu nie szło uruchomić. Troszkę pracy cię czeka. Nie sądzę żeby przy wymianie silnika uszkodził się tobie sterownik zamontowany wewnątrz pojazdu lub moduł pats.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Wysłałem tobie jeszcze na pw info na temat systemu PATS sprawdź u siebie wszystko i napisz.
  • Poziom 10  
    Hans30 napisał:
    Wysłałem tobie jeszcze na pw info na temat systemu PATS sprawdź u siebie wszystko i napisz.


    pisałem zaraz w pierwszym poście
    rabbit1 napisał:
    jak odłącze klemry od aku i po ponownym podłączeniu i włożeniu kluczyka dioda szybko mruga co wyczytałem oznacza że nie rozpoznaje kodu z kluczyka,ale też po chwili płyska tak że jedno błyśnięcie może dwie sekundy przerwy i sześć błyśnięć na raz i tak w kółko aż po chwili ustaje i świeci się cały czas


    czyli jest kombinacja 1:6
  • Poziom 28  
    Faktycznie pisałeś. Wg tabeli kodów PATS brak komunikacji PATS -PCM.
    Sprawdź instalację jeszcze raz zasilania jeżeli nic nie znajdziesz to możesz spróbować zakodować na nowo kluczyki , może się okazać tak jak już wspominałem , że nie ma gdzieś zasilania lub uszkodzona jest instalacja . Próba kodowania kluczy zakończy się wówczas nie powodzeniem.
    Wtedy trzeba by zrobić tak by nie potrzebował Pats-a do odpalenia czyli wyłączyć immo i sprawdzić czy odpali.

    Tabela poniżej:

    11 - odłączony moduł nadawczo-odbiorczy albo uszkodzenie połączeń
    12 - uszkodzenie anteny nadajnika-odbiornika
    13 - nieprawidłowy lub uszkodzony transponder albo brak odebranego kodu
    14 - odebrany częściowy kod
    15 - odebrany nieprawidłowy (nie wprogramowany) kod
    16 - brak komunikacji PATS-PCM
    21 - za mało wprogramowanych kluczy
    22 - uszkodzenie konfiguracji w pamięci immo
    31 - zawór odcinający i moduł PATS nie sparowane
    32 - zawór odcinający "nie odpowiada" na odblokowanie
  • Poziom 10  
    Hans30 napisał:
    Sprawdź instalację jeszcze raz zasilania jeżeli nic nie znajdziesz to możesz spróbować zakodować na nowo kluczyki
    problem w ty że wkładając ten czerwony tak zwany"matke" też nić się nie dzieje dioda zachowuje się tak samo jeżeli o to ci chodzi.a tą wiązkę podłuznicy jak cos regenerowac tylko te przewody co wchodzą w komore silnika czy też te co w kokpicie są,bo to jest 80metrów kabla do położenia aż mnie to przeraża.
    a to co dołączyłeś od 11 do 32 to jakieś kody czy coś????
  • Poziom 28  
    Tak to lista z kodami błędów modułu Pats do forda.
    Wiązkę sprawdź i jeśli będzie tego wymagała to napraw. Nie widzę samochodu więc nie określę lokalizacji uszkodzenia. Sprawdź wiązkę na samej podłużnicy. Jeżeli masz wszystkie masy i zasilania i są ok to sprawdź tam gdzie ci napisałem.
    Na kodowanie kluczem matką też jest odpowiednia procedura. Nie spodziewaj się ,że włożysz kluczyk w stacyjkę i nagle się coś zmieni. Trzeba go odpowiednio użyć .
  • Poziom 10  
    Hans30 napisał:
    Sprawdź wiązkę na samej podłużnicy.
    masz dokładnie na myśli tą część co się znajduje w komorze silnikowej czy tą część co też jest w kokpicie????
    bo słyszałem że najgorsze jest w komorze silnika,w kokpicie przewody są względne i w całkiem dobrym stanie,nie kruszeją tak szybko.
  • Poziom 28  
    Mam na myśli tą część instalacji która biegnie w komorze silnika na samej podłożnicy. Rozetnij izolację i obejrzyj przewody. Wiem jakie tam jest dojście...:)
    Nie wiem czy nie było by ci łatwiej wiązkę wciągnąć do środka kabiny . Będzie się to wiązało" z porozpinaniem" instalacji elektrycznej w komorze silnika.
  • Poziom 10  
    Hans30 napisał:
    Nie wiem czy nie było by ci łatwiej wiązkę wciągnąć do środka kabiny .


    a te wszystkie kostki przejdą przez ścianę grodziową do środka??????bo jak poucinam jeszcze kostki w silniku żeby przewody wciągnąć to już na pewno nie dojdę który kabel do którego :D
  • Poziom 28  
    Instalację wciągnij sobie na tyle byś swobodnie mógł sprawdzić stan przewodów w wiązce. nie musisz całkowicie jej demontować .
  • Poziom 10  
    następny krok w dalszej diagnozie.
    wróciłem od samochodu posprawdzałem co się da i sprawa stoi tak.
    na wtryskach żarówka 5W nie miga sprawdzałem na wszystkich czterech gniazdach.
    sterownik podmieniony na ten co 4 lata temu był wymieniony (niby spalony) i też nic ale o dziwo na gazie na kilka sekund odpalił a niby jest spalony.
    po odłączeniu całkowicie ecu dioda szybko miga po czym błyska kod 1:6 a z ecu podłączonym świeci cały czas.
    gdy wyciągnę kluczyk matkę ze stacyjki dioda gaśnie na parę sekund po czym się zapala i świeci ciągle.
    co jeszcze sprawdziłem:
    na kostce od ecu na pinie 24,51,103 masa jest,miernik pokazuje 11V ale na pinie 77 gdzie też jest masa pokazuje tylko 7V
    na pinie 55 jest stały (+) ale miernik pokazuje 10V
    na pinie 14 po stacyjce.......wskaźniki się świecą a na pinie nie ma (+) miernik nic nie pokazuje,podałem na krótko prosto od aku i też auto nie chce zagadać
    na kostce od czujnika położenia przepustnicy na jednym skrajnym kablu jest 2V a na drugim skrajnym jest 4V
    z pinu 90 od ecu wychodzi 4V na czujnik położenia przepustnicy

    i co dalej????????
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Wiązki dalej nie zrobiłeś.
    Uważam że nie szybko naprawisz ten samochód.
  • Poziom 10  
    Hans30 napisał:
    Wiązki dalej nie zrobiłeś.


    nie zdążyłem bo wczoraj koleś specjalnie z bocznego garażu wypchnął samochód żebym ja mógł wjechać a po drugie zostałem jeszcze wezwany do roboty bo coś nawaliło i parę godzin uciekło,a w poniedziałek ruszam w delegacje i zaś lipa.miałem rozebranego całego PATS-a i płytka w dobrym stanie nie ma oznak zalania,zwarć czy coś w tym stylu a wydaje mi się ze jak odłączę kompa całkowicie i dioda szybko miga po czym wybłyskuje ten kod 1:6 a z podłączonym świeci ciągle to PATS jest sprawny,chyba że się mylę...............
  • Poziom 10  
    no i po wielu miesiącach auto odpaliło okazało się że wiązka podłużnicy była w masakrycznym stanie i na dodatek padnięty moduł PATS.Po wymianie modułu i ponownym zakodowaniu kluczyka autko odżyło.dzięki za pomoc wy uruchomieniu auta