Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MB/sprinter/208cdi - po wypadku zostały dwa błędy, po usunięciu reszty

25 Nov 2012 20:48 2376 9
  • Level 16  
    Witam i mam nadzieje że jak zwykle pomożecie,
    niedawno miałem wypadek, konkretnie skoczył na mojego sprintera ze skały łoś samochód został naprawiony u mechanika części z polski przyjechały zostały wymienione, oczywiście jeździ,
    pali się kontrolka EDC która miała zgasnąć po wymianie części oraz usunięciu błędów, dziś błędy został usunięte prawie wszystkie skutecznie!
    zostały tylko dwa błędy oto one:
    P0703 Sygnał hamulca Akceptowalność 2
    P1622 Y75 /elektrozawór przełączający / Przerwa w obwodzie

    może wie ktoś co one mogą oznaczać?
    to niby jakaś błachostka ale mechanik "chwilowo" czasu niema zajęty do przyszłego tygodnia
    może miał ktoś taki przypadek?
    pomógł za pomoc oczywiście
    pozdrawiam i obserwuje topic
    poprawione
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 28  
    Instalacja do sprawdzenia.
  • Level 16  
    glosny83 wrote:
    Instalacja do sprawdzenia.

    dzięki kolego za pomoc, chciałbym wiedzieć co te oznaczenie znaczy w autodata P1622 Y75
  • Helpful post
    Level 28  
    Proszę P1622- Shut-off valve stored .
  • Level 16  
    sam mogę to sprawdzić ? czy mam czekać aż mechanik znajdzie wkońcu czas dla mnie? :)
    jak mogę sam poprosze pomocny kolego o podpowiedź gdzie szukać, jak sprawdzić
    dzięki wielkie za pomoc kolego już dużo pomogłeś
  • Level 28  
    Proponuje poczekać na mechanika.
  • Helpful post
    Mercedes specialist
    Blad pierwszy pochodzi najprawdopodobniej od czujnika hamulca nad pedałem. Sprawdzić w pamięci sterownika ABS, sprawdzić również w wartościach rzeczywistych. Czujnik ma dwie sekcja: jedna przy naciśnięciu zamyka, druga otwiera (na przemian)
    Blad drugi: zawór odcinający na pompie wysokiego ciśnienia. Sprawdzić bezpieczniki F16 i F17. Sprawdzić oporność zaworu. Sprawdzić kodowanie (niektóre auta nie maja tego zaworu) Czy nie był czasem wymieniany sterownik?
  • Level 16  
    Gerri wrote:
    Blad pierwszy pochodzi najprawdopodobniej od czujnika hamulca nad pedałem. Sprawdzić w pamięci sterownika ABS, sprawdzić również w wartościach rzeczywistych. Czujnik ma dwie sekcja: jedna przy naciśnięciu zamyka, druga otwiera (na przemian)
    Blad drugi: zawór odcinający na pompie wysokiego ciśnienia. Sprawdzić bezpieczniki F16 i F17. Sprawdzić oporność zaworu. Sprawdzić kodowanie (niektóre auta nie maja tego zaworu) Czy nie był czasem wymieniany sterownik?

    Gerri, były wymieniane pompy paliwa wysokiego i niskiego ciśnienia
    pompy z takiego samego silnika tego samego rocznika, może tu coś być po wymianie nie tak?
    czujnik nad pedałem hamulca... mogę go ściągnąć i sprawdzić czy nie jest zaśniedziały lub luźny?
    bardzo pomogłeś!
  • Mercedes specialist
    martinez2014 wrote:
    czujnik nad pedałem hamulca... mogę go ściągnąć i sprawdzić czy nie jest zaśniedziały lub luźny?

    Tak jak napisałem - ma dwa obwody i można to sprawdzić omomierzem. Usterki tych czujników są bardzo popularne (łamie się jedna blaszka w środku). Sprawa druga: jak już ten czujnik osadzisz we wsporniku, to naciśnij pedał hamulca i cienkimi kleszczami wyciągnij trzpień czujnika na maksymalną długość. Jeżeli teraz puścisz pedał hamulca, to on naciskając na czujnik ustawi go sobie na regulaminową odległość. To nie jest żaden "przesąd z warsztatu w stodole" - tylko fabryczny sposób ustawienia czujnika przy montażu!
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Gerri wrote:

    Usterki tych czujników są bardzo popularne (łamie się jedna blaszka w środku). Sprawa druga: jak już ten czujnik osadzisz we wsporniku, to naciśnij pedał hamulca i cienkimi kleszczami wyciągnij trzpień czujnika na maksymalną długość. Jeżeli teraz puścisz pedał hamulca, to on naciskając na czujnik ustawi go sobie na regulaminową odległość. To nie jest żaden "przesąd z warsztatu w stodole" - tylko fabryczny sposób ustawienia czujnika przy montażu!

    Zgadza się wszystko co napisałeś Kolego "Gerri" w 100 % ostatnio w sprinterze to diagnozowałem szybki podgląd w "stanach wyłącznika" dał odpowiedz (po rozebraniu wyłącznika.... oczywiście blaszka) Pozdrawiam.