Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BESTER 1801 przepala blachę

Tadu12 26 Lis 2012 09:17 7230 4
  • #1 26 Lis 2012 09:17
    Tadu12
    Poziom 7  

    Witam tak jak w temacie mam problem a mianowicie posiadam Bestera 1801 drut 0,8 gaz C02. Postanowiłem pospawać trochę blache samochodową 0,8mm i jak sie okazuje na napięciu 1 posuw około 3 przepala mi tą blachę, kupiłem tą akurat spawarkę z przeznaczeniem wlasnie do takich blach, nie wiem co może być powodem ?? Natomiast przepływ gazu na reduktorze 12l/min

  • #2 28 Lis 2012 18:38
    prezesAdammm
    Poziom 12  

    Hmmm temat ze Forum spawalnictwa... Widzę że nikt sensownego Ci nie odpisał... spawacze czasem tak mają... o różnicy między spawaczem po kursie a po szkole to tyle było tematów... no dobra do rzeczy...

    Pierwsza sprawa na 1 mm przyjmuję się 30 A jeśli się spawa doczołowo, jeśli spawasz pachwinę (blachy przyłożone pod kątem do siebie) to dobierasz prąd 30 * grubość materiału * max do 0.8 (grubszego materiału) czyli przykładowo taką 1 spawasz ok. 50 Amperami... Jeśli masz ocynk lub farbę zwiększasz Amperaż...

    Na pewno na tej spawarce jest tabela z Liczbami i odpowiadającymi im parametrami, sprawdź je i zapamiętaj...

    Taką cienką blachę doczołowo niezwykle jest ciężko pospawać, lepiej spawać punktowo, jeden heft obok drugiego aby nie przepalić... musisz poćwiczyć to nie jest takie proste i nie na samochodzie tylko dorwij jakąś taką blachę ze złomu i ją katuj...

    Drut 0.8 trochę gruby, może jak ten skończysz spróbuj 0.6...

    Gaz 12 l - moim zdaniem za dużo chyba że masz przeciąg itp. spróbuj 10 lub mniej...

    Gaz CO2 - no właśnie co rozumiesz przez gaz... bo z twojego postu nie wynika czy jest to czysty czy jest to mieszanka, a może być i spożywczy... :D Jeśli to jednak czysty CO2 to ja bym ci sugerował zmianę na mieszankę AR + CO2 - 80% Ar i 20 CO2...

    Musisz wiedzieć że spawając w czysty CO2 uzyskujesz wąską ale głęboko wtopioną spoinę, im większa zawartość Argonu w mieszance to zmniejsza się głębokość przetopu ale spoina szerzej się wtapia (a taka ładniej wygląda, dlatego teraz firmy bardzo rzadko korzystają z czystego CO2), aby uzyskać taki sam przetop jak na czystym CO2 musisz ustawić większe parametry prądu dla mieszanki...

    No właśnie... Te same ustawienia co masz teraz ale inny gaz osłonowy może ci zmniejszyć problem przepalania blach... A reszta... to tylko ćwiczenie... Ja akurat spawam grubsze rzeczy, chociaż zdarzyło mi się pospawać 0.8 ja tam wolę 10+

  • #3 28 Lis 2012 19:13
    komatssu
    Poziom 28  

    prezesAdammm napisał:
    Jeśli masz ocynk lub farbę zwiększasz Amperaż...

    Takie powłoki należy usunąć przed spawaniem, każdy spawacz powinien dobrze to wiedzieć...

  • #4 28 Lis 2012 20:01
    prezesAdammm
    Poziom 12  

    komatssu napisał:
    prezesAdammm napisał:
    Jeśli masz ocynk lub farbę zwiększasz Amperaż...

    Takie powłoki należy usunąć przed spawaniem, każdy spawacz powinien dobrze to wiedzieć...


    Oczywiście w przypadku odpowiedzialnych spawów, powinno się zedrzeć wartę ocynku, rdzy a nawet zendrę... najlepiej to wszystko wypiaskować i umyć benzyną ekstrakcyjną... (ja akurat miałem okazję tak robić), wątpię czy przy spawaniu mniej odpowiedzialnych elementów, ktoś będzie zawracał tym głowę, ja spawałem wąsy do słupków na znaki drogowe ponad 150 na dzień... jeśli bym miał każdą rurę przed spawaniem oszlifować... (Inna sprawa że to jest bardzo szkodliwe...)

    Nie raz również spawałem po elementach malowanych, to wszystko zależy co i w jakim zakładzie... I to były maszyny taśmociągi do rozdrabniania gliny...

    Zaletą Metody MAG jest to łatwiej pospawać taki element z powłoką, spawając TIG'iem np. ocynkowaną blachę to oblepi ci elektrodę wolframową...

    Co Firma to różne postępowanie i inne wytyczne... Ja zawszę czyszczę elementy, rowkuję i odtłuszczam w domu... a w pracy...

    Poza tym do ocynku powinno się używać lutospawania a nie zwykłego spawania...

  • #5 05 Lut 2016 21:38
    szponeknn
    Poziom 9  

    Jeśli mamy do czynienia ze spawaczem który robi to na co dzień, czyli spawa w pracy to parametry takie jak prąd spawania przepływ gazu itp, nie stosuje się jako wartości stałe i domyślne. Dostraja się je na poczekaniu dostosowując wszystko dosłownie wzrokowo i na słuch. Z czasem łatwo poznać czy ktoś dobrał odpowiednie parametry spawania stojąc od niego nawet 10 metrów. Ja już dobieram to dosłownie intuicyjnie i nie ma dla mnie znaczenia ile jest amper woltów czy gaz "wieje" czy się kończy. Ważna jest jednak kwestia mieszanki.
    Co do spawania powłok ocynkowych, mój sposób jest taki (o ile nie ma wymogu pozbycia się jej), ze najpierw kładę spoinę na mniejszym ameprażu w celu przepalenia powłoki ocynku a następnie kładę na niej druga z większym amperażem. Jednak najlepiej jest po prostu pozbyć się tej powłoki nie tylko w miejscu spoiny ale także centymetr dalej. Ocynk niestety jest wyjątkowo wrednym pierwiastkiem.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo