Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przeniesienie numer z GHNET( ASTER) DO UPC

garet007 26 Lis 2012 20:33 1197 4
  • #1 26 Lis 2012 20:33
    garet007
    Poziom 9  

    Korzystam z usługi telefonu stacjonarnego świadczonej przez GHNET (Kraków), usługa GHTEL w technologii VoIP po łaczu internetowym od tego samego operatora.
    od 1.03.2011. GHNET został przejęty przez ASTER, a wraz z przejęciem firmy moja umowa z 2008r.
    od 1.01.2012. ASTER został przejęty przez UPC.

    Proszę o prawne i techniczne wytłumaczenie, dlaczego NIE MOGĘ przenieść numeru telefonu stacjonarnego, który został mi przydzielony przez GHNET w 2008r w krakowskiej strefie numeracyjnej (+12 445...) do innego operatora ?
    Operator (Aster, teraz UPC) odmawia przeniesienia numeru.

    Z usług i obsługi GH-NET byłem zadowolony.
    Niestety mimowolnie zostałem WYKUPIONY przez wielką firmę jaką jest Aster, a obecnie UPC. W ten sposób z 4 operatorów dostępnych w mojej lokalizacji zostało 2. UPC stał się monopolistą, dyktującym swoje warunki, których nie akceptuję.

    Dodatkowo na początku zgodziłem się na przeniesienie numeru DO UPC bo podobno nie ma problemu jak się okazało był, po przeniesieniu numeru nikt z sieci komórkowej nie mógł się do nas dodzwonić, zdecydowali, że zmienią nam numer ale ja się na to nie zgodziłem (numer firmowy), powiedzieli że w takim razie nie mogą tego przenieść, wróciłem wiec do starych usług ASTER (UPC), niestety zmiana ta też problematyczne bo teraz okazuje się ze nikt z NETII nie może się dodzwonić do nas (nie ma takiego numer). Sprawa trwa 3 miesiące napisałem 4 reklamacje, zapłaciłem 200zł za wykonane połączenia do UPC i nic wszyscy mają sprawę głęboko w D, nie wiem za bardzo co mam teraz zrobić, zależy mi na numerze który jest na banerach, na ulotkach, no wszędzie.
    Może ktoś ma jakaś radę dodam, że telefon działa w bramce VOIP


    ( jeśli pomyliłem dział to sorki ale chodzi o stacjonarny wiec nie wiem czy sieci czy stacjonarki)

    0 4
  • #2 26 Lis 2012 20:49
    bulba1
    Poziom 24  

    Niestety w naszym prawie telekomunikacyjnym zapomniano o VoIP
    Każdy operator VoIP do umowy załącza taka oto formułkę
    "Numer/numery przeniesione do operatora VoIP nie mogą być dalej przenoszone, czy też powrotnie przenoszone ze względu na brak, w chwili obecnej, uregulowań prawnych."
    Ogólnie rzecz biorąc prawo nie wymaga od operatorów VoIp spełnienia warunku przenośności numeru do innego operatora i z tego powodu nie można wymagać aby ponosił koszty (konieczność re-konfiguracji swoich urządzeń to koszt) ponad te które wymaga prawodawca. Prawo jasno określa że przenośność dotyczy tylko operatorów PSTN (publiczna siec telefoniczna nie siec IP gdzie usługa VoIP jest usługa "sztucznie" zaimplementowaną)

    Dodatkowo jest to sposób na trzymanie u siebie klientów

    0
  • #3 26 Lis 2012 21:02
    garet007
    Poziom 9  

    tak tylko ja nie mogę nawet przejść z ASTER do UPC (chociaż to ta sama sieć)

    0
  • #4 27 Lis 2012 08:43
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 28 Lis 2012 09:12
    wyrzu
    Poziom 13  

    Ja mam za sobą kilka udanych migracji numerów z Aster do UPC wśród moich klientów. Wszystko na terenie Warszawy. W momencie, gdy wygasała umowa z Aster, kolejna umowa była podpisywana już z UPC. Monter dostarczał nowe modemy z tymczasowymi numerami. Następnego dnia wszystko działało na pierwotnych numerach i w abonamentach z UPC. Sądzę kolego, że Twoje problemy dotyczą infrastruktury, w której wykonanie przeniesienia nie jest możliwe. Mimo wszystko nie ma już Aster i stroną wszystkich nowych umów jest UPC.
    Przenoszenie numerów reguluje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych Rozporządzenie, jak wspomnieli wcześniej koledzy, nie reguluje kwestii numerów VoIP, a w takim modelu dostarczane są numery w sieciach operatorów kablowych. Jeśli Twój numer jest zarejestrowany na firmę to skontaktowałbym się z działem biznesowym UPC, jest tam zupełnie inna obsługa niż w przypadku klientów indywidualnych.
    __________________________________
    Piotr Wyrzykowski
    Stemlogic
    Blog: Telekomunikacja w firmie

    0