Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tylna oś do buggy - najprostsza - wolne koło

26 Lis 2012 21:21 2709 4
  • Poziom 11  
    Witam Kolegów !
    Planuję zbudować buggy możliwie najprostsze (i lekkie) a jednocześnie mocne. Stąd też wydaje się, że najprościej skopiować rozwiązanie z quad-ów - sztywna oś napędzana łańcuchem - problem tylko,że będzie to gabarytowo większy pojazd stąd też koła nie mogą być połączone z osią na sztywno. Aby obejść problem "dyfra- mechanizmu różnicowego) można by jedno koło połączyć z osią za pomocą tzw "wolnego koła" - problem tylko, że nie mogę znaleźć i dobrać takiego sprzęgła jednokierunkowego bo tym de facto jet to wolne koło - chodzi o wytrzymałość - duży moment obrotowy oraz trwałość a tym samym niezawodność. Może Koledzy spotkali podobne rozwiązanie, ewentualnie dostęp do takich sprzęgieł - bardzo proszę o info.
    Pozdrawiam maws
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 36  
    A co Ci tu wolne koło pomoże? Chcesz skręcać tylko w jedną stronę? Wydaje mi się to średnim pomysłem, ale nie znam się za dobrze na tego typu sprawach.
  • Poziom 38  
    Przy malym rozstawie kol (do 80cm) dobrze zdaje egzamin sprzeglo zapadkowe na jednej z piast, tzw. grzechotka, dzialajaca podobnie jak w rowerach wolnobiezka.

    Nie jestem pewien, ale automatyczne sprzeglo przedniej piasty sam. terenowego moglo by tez zdac egzamin.
  • Poziom 22  
    Witam. Wprowadzeniem do napędu sprzęgieł jednokierunkowych uniemożliwiamy tym samym przeniesienie momentu od kół napędowych do silnika, czyli pozbywamy się możliwości hamowania silnikiem. Może to być poważną wadą dla tego typu pojazdów.
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jesli chcesz pobawić się tym pojazdem w terenie to wolne koło nie nadaje się. Dużo lepiej już zostawić sztywną oś. Jeszcze nie miałem okazji testować takiego rozwiązania, ale sadzę ze bedziesz potrzebował takiej ośki o niemałej wytrzymałość. Dużo lepiej zastoswać zawieszenie niezależne lub most. Jaki silnik zamierzasz zastosować? Jeśli chcesz, żeby wytłumaczyć Ci to na przykładach napisz na PW. Pozdrawiam