Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyłącznik zmierzchowy LED pod USB w TV

Robert907 26 Lis 2012 21:28 2238 7
  • #1 26 Lis 2012 21:28
    Robert907
    Poziom 2  

Witam. Wymyśliłem sobie zrobienie oświetlenia za tv. Jestem początkującym :)

Chciałem, aby oświetlenie włączało się przy włączaniu tv, ale tylko jeśli będzie ciemno. tzn chcę uniknąć sytuacji, że albo mam cały czas światło zapalone jak mam ciemno w pokoju, albo pali mi się światło cały czas przy włączonym tv, nawet jak jest jasno.

Do kupna znalazłem tylko wyłączniki na 12V.

Przewertowałem trochę tych tematów już i nigdzie nie znalazłem wyłącznika zmierzchowego pod USB, który miałby włączać i wyłączać 20-25 Diod.

Chciałbym aby układ był możliwe jak najmniej skomplikowany.
    Czy w ogóle jest możliwe wykonanie czegoś takiego?
    Czy może w jakiś inny sposób to rozwiązać?

Ogólnie nie mam bladego pojęcia co jak podłączyć. Oglądałem schematy, próbowałem trochę to zrozumieć, ale nie wiem nawet jak musiałbym zmienić dane aby to śmigało ;)

0 7
  • Relpol
  • #2 26 Lis 2012 21:42
    fuutro
    Poziom 43  

Możesz z USB zasilić przekaźnik, który będzie załączał taki wyłącznik jak chcesz. Lampkę sobie zbuduj jak Ci się podoba i zasilaj z jakiegoś zasilacza.

0
  • #3 27 Lis 2012 17:24
    Robert907
    Poziom 2  

No i to byłoby dobre rozwiązanie, ale nie wiem czy dobrze rozumiem wikipedie;).
    Przekaźnik działa w ten sposób, że jeśli zostanie zasilony przez te 5V z portu USB, to zamknie obwód do lampek. tzn.