Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MONDEO MK3 TDCI 130KM - Wymiana zaworków wtrysków czas uczenia, pamięć ustawień

artaa 26 Lis 2012 22:29 10989 11
  • #1 26 Lis 2012 22:29
    artaa
    Poziom 43  

    Witam

    Wymieniono mi 4 zaworki (niby regeneracja wtrysków w Appal, ale bez kodów, i dostałem tylko stare zaworki) w TDCI 130KM 2003 rok, i mam pytania:
    1. ile trwa układanie się spalania, zrobiłem 200km (już 400km)i na razie pali ponad litr więcej niż wcześniej oraz dymi na czarno przy przyspieszaniu.
    2. Ecu się uczy wtrysków po naprawie, załóżmy że się nauczy, z doświadczenia po jakim czasie?
    3. Co wtedy z odpięciem akumulatora? znów będzie się uczył? (i czy chociaż zapali).

    Przeczytałem teorię:
    Dostosowywanie do wtryskiwaczy
    Ze względu na tolerancje mechaniczne, które
    zmieniają się w trakcie eksploatacji zaworów
    elektromagnetycznych wtryskiwaczy, moduł IDM
    musi być w regularnych odstępach czasu
    dostosowany do zmienionych tolerancji.
    Dostosowywanie odbywa się oddzielnie dla
    każdego cylindra w czasie 900 sekund na każdy
    cylinder. Dostosowywanie odbywa się w takiej
    samej kolejności jak zapłon. Zaczyna się od
    cylindra 1.Aby możliwe było przeprowadzenie
    dostosowywania muszą być spełnione następujące
    warunki:
    • Temperatura silnika co najmniej 70 °C,
    • Prędkość obrotowa silnika pomiędzy 1800 a
    3500 obr/min,
    • Prędkość pojazdu pomiędzy 50 ... 70 km/godz.
    Jeśli podczas procesu dostosowywania wartości
    te wyjdą poza podany zakres (warunki nie będą
    już spełnione), dostosowywanie zostaje
    wstrzymane i jest kontynuowane podczas
    następnego spełnienia warunków.
    Podczas dostosowywania wtrysk wstępny jest
    wyłączony.
    Moduł IDM wysyła do zaworu
    elektromagnetycznego wtryskiwacza sygnał
    wtrysku o długości zapisanej w charakterystyce
    (na przykład 8 ms).
    Na podstawie poboru prądu przez zawór
    elektromagnetyczny moduł IDM może stwierdzić,
    czy zawór elektromagnetyczny może zrealizować
    wytyczne modułu IDM i czy reaguje szybciej (np.
    w ciągu 7 ms) lub wolniej (na przykład w ciągu 10
    ms). Pobór prądu przez zawór elektromagnetyczny
    służy więc jako odniesienie do sygnału wysłanego
    z IDM.
    Dlatego w razie odchylenia reakcji zaworu
    elektromagnetycznego od wysłanego sygnału musi
    zostać przeprowadzone dostosowanie w
    charakterystykach adaptacyjnych.
    WSKAZÓWKA: Podczas procesu
    dostosowywania sygnał wtrysku jest tak krótki,
    że iglica wtryskiwacza nie jest podnoszona.
    Skutek: w tym czasie dochodzi do wypadania
    zapłonów, które można odczuć przy podanej
    prędkości obrotowej i prędkości pojazdu.Wskazówka:Jeśli w ekstremalnych przypadkach
    warunki odpowiednie do przeprowadzenia
    dostosowywania nie zostaną osiągnięte przez
    dłuższy czas, mogą się pojawić nieprawidłowości.
    Nieprawidłowości te to:
    • nierówna praca silnika,
    • zwiększone wytwarzanie czarnego dymu
    • głośne szumy spalania.
    Po zakończeniu dostosowywania jednego cylindra
    proces kontynuowany jest w następnym cylindrze
    (zgodnie z kolejnością zapłonu). Objawy w razie usterki
    nierówna praca silnika
    zwiększone wytwarzanie czarnego dymu
    głośne szumy spalania
    ciśnienie paliwa poza zakresem


    I mam pytania:

    Wczoraj trochę starałem się równo pojeździć po obwodnicy, ale nie godzinę i nie 50-70km/h ...
    - czy dlatego nie wyszło?

    - czy muszę jechać 4 x 900 sekund, czyli 4 x 15min = 60 minut w miarę jednostajnie?!

    - czy 230km to już dłuższy czas z tej wskazówki? :
    Wskazówka: Jeśli w ekstremalnych przypadkach
    warunki odpowiednie do przeprowadzenia
    dostosowywania nie zostaną osiągnięte przez
    dłuższy czas, mogą się pojawić nieprawidłowości.



    Jeśli się uda (jakieś rady praktyczne?) to co z odpięciem akumulatora,
    znów wszystko trafi szlag i będzie zabawa od nowa??

    0 11
  • #2 27 Lis 2012 08:22
    yaaro
    Poziom 33  

    "pali ponad litr więcej niż wcześniej oraz dymi na czarno przy przyspieszaniu" nieszczelnośc w układzie doładowania- sprawdz dokładnie

    1
  • #3 27 Lis 2012 10:15
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    artaa napisał:
    niby regeneracja wtrysków w Appal, ale bez kodów, i dostałem tylko stare zaworki)
    Czyli mycie w płuczce ultradźwiękowej i tyle...
    Moim zdaniem wyrzucone pieniądze - skoro wtryski nie były ok, to powinno wymienić się zaworki i (ewentualnie) końcówki na oryginalne Delphi.
    Zrób teraz - w tej sytuacji - chociaż próbę przelewową. Będziesz wiedział czy te wtryski jeszcze do czegoś się nadają...

    Co do samoadaptacji - różnie to wygląda. Czasem aby dojść do optymalnej pracy silnika czeka się kilkaset km. Sporo zależy od intensywności spalania stukowego z tytułu lania wtrysków.

    Nie myl przelewania wtrysków z ich laniem - to dwie różne rzeczy.

    0
  • #4 27 Lis 2012 12:40
    artaa
    Poziom 43  

    yaaro napisał:
    nieszczelnośc w układzie doładowania- sprawdz dokładnie

    To nie to, miałem kiedyś rurę od intecoolera nieszczelną, to nawet jechać nie chciał i dymu było 5x więcej. Sprawdziłem, ale nie widzę, żadnych nieszczelności.


    wojciechjanusz napisał:
    to powinno wymienić się zaworki i (ewentualnie) końcówki na oryginalne Delphi.


    No właśnie pisałem, że wymienili zaworki na orginalne Delphi, mam w pudełkach te stare (też były oryginalne). Mycie oczywiście też zrobili. ;-)

    wojciechjanusz napisał:
    kilkaset km. Sporo zależy od intensywności spalania stukowego z tytułu lania wtrysków.

    co to znaczy kilkaset? mam już 280km zrobione i bez zmian na lepsze.

    0
  • #5 27 Lis 2012 15:02
    yaaro
    Poziom 33  

    Czasem do 500 dochodzi

    Ale jeszcze raz sprawdz czy nie ma nieszczelności. Może być na początek niewielka.

    0
  • #6 27 Lis 2012 16:52
    artaa
    Poziom 43  

    Jutro sprawdzę dokładniej.

    Dziś jezdziłem w kółko po obwodnicy, starając sie trzymać tych 50-70km/h (do d. taki zakres...)
    Dalej dymi i pali dużo. Mam już ponad 450km zrobione.
    Wymieniłem też filtr powietrza na nowy (stary nie był zły, ale wymieniłem).

    0
  • #7 27 Lis 2012 18:22
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    artaa napisał:
    Aby możliwe było przeprowadzenie
    dostosowywania muszą być spełnione następujące
    warunki:
    • Temperatura silnika co najmniej 70 °C,
    • Prędkość obrotowa silnika pomiędzy 1800 a
    3500 obr/min,
    • Prędkość pojazdu pomiędzy 50 ... 70 km/godz.
    Znam ten tekst, ale coś mi tu nie pasuje - na jakim biegu w takim razie trzeba by jechać? Na najwyższym biegu 3.500 obrotów to nie 70 km/godz, ale 170 km/godz.
    Moim zdaniem trzeba mu dać ostrzej w płuco - po prostu szybko przegonić...

    -1
  • #8 27 Lis 2012 18:25
    artaa
    Poziom 43  

    Zależy od skrzyni.
    Generalnie na 3 lub 4 biegu.
    Ja niestety mam 6 biegów, więc użytkowy zakres dla testu na 4 biegu, jest malutki
    muszę trzymać max 2000obr (przy min 1800 to trudne) aby nie przekroczyć 70km/h.
    Oczywiście przy tak emeryckiej jeździe zużycie trochę spada, ale nie zmienia to dymienia, i obserwowanego małego niedostatku mocy.

    1
  • #9 01 Gru 2012 13:38
    artaa
    Poziom 43  

    Po 500km dymienie trochę się zmniejszyło.
    Spalnie i brak mocy pozostało.
    W przyszłym tygodniu mechanik będzie reklamował wtryski.

    0
  • #10 01 Gru 2012 13:59
    glosny83
    Poziom 28  

    Z reklamacją może być lipa te wtryski padają przez opiłki z pompy, sprawdziliście pompę przed montażem wtrysków?

    0
  • #11 01 Gru 2012 23:22
    georgio70
    Poziom 12  

    zrób "normalnie" wtryski z testem na stole z nadaniem nowych kodów C2I i będzie gitara ,skąd wiesz jaka jest praca wtrysków jak nie masz testów potwierdzających ich sprawność

    0
  • #12 14 Mar 2013 10:01
    artaa
    Poziom 43  

    Dużo czasu minęło, ale napiszę jak się skończyło.

    Mój mechanik dał wtryski na reklamację i zostały zrobione ponownie,
    po tym już nic nie dymi i pali normalnie.

    Zamykam.

    1