Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

reballing Acer 7540G - Pytanie o jakość wykonania usługi

mMATYSs 26 Nov 2012 23:42 2112 21
  • #1
    mMATYSs
    Level 11  
    Jestem nowym użytkownikiem więc na wstępie chciałbym się przywitać. Ostatnio zepsuł mi się laptop a mianowicię laptop sie sam w różnych momentach resetował i odziwo po wyciągnięciu jednej z dwóch kości ram(niezależnie której) laptop przez jakiś miesiac chodził normalnie po wykluczeniu innych możliwych uszkodzeń wyszło na to że mam uszkodzony mostek więc postanowiłem oddać laptopa do serwisu który się zajmuje reballingiem, po oddaniu laptop pan z serwisu potwierdził ze jest to mostek i podjął się naprawy po miesiącu wreszcie mogłem go odebrać i niby został naprawiony ale jeszcze w tym samym dniu w którym odebrałem laptopa zaczął sie zachowywać tak samo jak przed naprawą więc postanowiłem rozebrać laptopa i rzucić okiem czy na pewno pan serwisant dokonał reballingu mostka i moim oczom ukazał się taki widok jak na zdjęciu, nie dość że mostek nie był ten sam co przed naprawą bo zrobiłem wcześniej zdjęci mostka i były na nim zupełnie inne numery seryjne i data produkcji to moim oczom ukazał się drucik który zaznaczyłem na zdjęciu, oczywiście laptopa oddałem z powrotem do serwisu po prawie 2 tygodniach zadzwoniłem do pana serwisanta który oznajmił mi że do wymiany jest układ graficzny (z którym nigdy wcześniej nie miałem żadnego problemu) ponieważ ekran jest cały czas czarny stąd moje pytanie o jakość tej usługi.Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    maliusss
    Level 14  
    Objaw od początku mógł wskazywać na układ graficzny.
    Nie ma żadnego zdj.
  • #3
    yang32
    Level 36  
    Nie napisałeś co to za laptop i to już kwalifikuje temat do kosza. Dwa to nie ma żadnych zdjęć. Trzy - jeśli laptop należy do serii laptopów z wadliwymi układami to rebaling nic nie daje - trzeba wymienić układy na nowsze bez wad. Serwis który nie uprzedza o tym klienta jest złym serwisem.
  • #4
    mMATYSs
    Level 11  
    Niestety nie mogę dodać zdjęcia normalnie nie wiem czemu.Laptop to acer 7540G
  • #5
    maliusss
    Level 14  
    Zdjęcie słabej jakości, ale drucik wygląda na ścieżkę wyrwaną podczas usuwania kleju.
  • #6
    yang32
    Level 36  
    Z daleka od tego serwisu. W tym lapku nie miał prawa paść mostek i grafika, chyba że spisz z nim włączonym, albo go zalałeś.
  • #7
    mMATYSs
    Level 11  
    też teraz żałuje że oddałem go do tego serwisu ale nie dość ze zapłaciłem za reballing mostka 250 to na dodatek laptop który sie resetował ale wszystko dobrze wyświetlał teraz nie wyświetla nic więc postanowiłem go zostawić bo pan serwisant stwierdził ze jak wymieni grafikę to wszystko będzie działać
  • #8
    maliusss
    Level 14  
    Zdaj relacje po naprawie.
  • #9
    mMATYSs
    Level 11  
    ok dam znać co i jak a co do zalania bądź przegrzania nie miała miejsca nigdy taka sytuacja zawsze dbałem o to żeby układ chłodzenie był drożny a pasta termoprzewodząca nie wypalona.
  • #10
    yang32
    Level 36  
    Facet w tym serwisie robi ?Cie w bambuko że hej. Podmienił Ci układ ? mówiłeś mu że chcesz ten co miałeś ?
  • #11
    mMATYSs
    Level 11  
    układ został podmieniony na inny i osobno w woreczku dał mi jeszcze inny rzekomo mój i się zarzeka że ten właśnie był na płycie głównej mimo iż pokazałem mu zdjęcie z numerami seryjnymi mostka który był na płycie głównej przed oddaniem do jego serwisu, mostek ten miał nawet jeszcze plomby a pan serwisant na to ze mogłem sobie zrobić zdjęcie innej płyty głównej.
  • #12
    yang32
    Level 36  
    Podpierniczył Ci dobry układ, kupił na portalu aukcyjnym uszkodzoną po zalaniu, podmienił Ci na uszkodzony ty mu za to zapłaciłeś jeszcze 250 zł, i teraz robi Ci jeszcze jednego wałka. Zagroź mu, ze albo znajdzie się układ z numerami jaki są na zdjęciu albo idziesz na policje że ukradł Ci układ.
    Podejrzewam, że naprawił walniętą płytę Twoim układem i ją sprzedał, a Tobie kit wciska.
  • #13
    mMATYSs
    Level 11  
    Mi się wydaje że coś musiało mu się nie udać przy demontażu tego mostka stąd właśnie ten drucik który zaznaczyłem na zdjęciu oraz kwestia wmawiana mi ze ten mostek który dostałem w woreczku jest z mojej płyty główne a w moim mostku pewnie powyrywał styki i się już do niczego nie nadaje a wracając do sprawy drucika pan serwisant twierdzi że każdy fachowiec mi powie że tak się robi i jest wszystko elegancko
  • #14
    yang32
    Level 36  
    Z niego jest fachowiec jak z koziej ..... Nic takiego nie ma prawa być przy układzie !!!!! Tylko kretyn i oszust może Twierdzić, że jak drut wystaje z pod układu to jest super. Nie da się mieć problemy ze ściąganiem układu jak ma się sprzęt i minimum wiedzy. Układ to nie procesor i nie ma żadnych nóżek i źle to sobie wszystko tłumaczysz. Jestem pewny na 80 % że ukradł układ, kupił uszkodzoną płytę, podmienił układy, sprzedał płytę, a Tobie wlutował nieumiejętnie zresztą, ten uszkodzony układ.
  • #15
    mMATYSs
    Level 11  
    tak jak pisałem też teraz żałuje że oddałem go do tego serwisu bo skusiła mnie do tego nie duża odległość do serwisu strona internetowa też dobrze wygląda ale wyszło jak wyszło, jak pojechałem na reklamacje to też miałem ochotę zabrać laptopa z tego serwisu ale prawdopodobnie każdy inny serwis odmówił by mi naprawy jakby zobaczył poprzednia naprawę bo nikt nie weźmie na siebie odpowiedzialności za czyjeś błędy a z kolei jakbym odebrał laptopa z tego serwisu i chociażby oddał na expertyzę do innego serwisu to obecny pan serwisant wykręcił by się od jakiej kolwiek odpowiedzialność bo powiedział by ze ktoś inny już ingerował w płytę główną więc wolałem go zostawić i zobaczyć czy faktycznie tak jak zapewniał po wymianie grafiki będzie już wszystko tak jak trzeba tylko zastanawia mnie teraz też trwałość tej usługi jak z pod mostka wystaje jakiś drut
  • #16
    mMATYSs
    Level 11  
    Witam.Miałem dać znać co i jak a więc sprawa stanęła na tym że po oddaniu laptopa 27 listopada dopiero dziś udało mi się dodzwonić do pana serwisanta(po wielu próbach dodzwonienia się ze o dojazdach pod serwis który zawsze był zamknięty nie wspomnę) który oznajmił mi że jednak błędną diagnozę postawił i grafika jest sprawna tylko nadal jest problem z mostkiem(który nawet nie jest z mojej płyty głównej tylko założony został jakiś inny o czym pisałem na początku mojego postu) i pan serwisant oznajmił mi ze oddał laptopa nawet do innego serwisu który też stwierdził uszkodzenie mostka i też w tym serwisie wygrzewali ten mostek zmieniali na inny i nic to nie dało i co najlepsze pan serwisant po moim zapytaniu co teraz z moim laptopem oznajmił mi że go poskłada i mi go odda.
  • #17
    maras2003
    Level 29  
    No to na pewno niech oddaje pieniążki + Twój stary i działający układ
  • #18
    mMATYSs
    Level 11  
    pieniądze na pewno odda co do układu wątpię bo już wcześniej szedł w zaparte ze mój mostek to ten który dostałem w woreczku o czym pisałem wcześniej ale nawet jak odda to co mi po pieniądzach za ta usługę i po tym moim mostku skoro pewnie uszkodził płytę główną pod tym mostkiem do takiego stopnia że żaden serwis się tego nie podejmie jak zobaczy co tam jest zrobione a nową taka płytę główną znalazłem tylko za 1700 zł
  • #19
    yang32
    Level 36  
    No jaja jak berety - to jest nauczka by się popytać o serwis i nie szukać pod nosem, a nawet daleko byle był dobry serwis.
  • #20
    elektromis
    Level 10  
    Nic temu serwisowi po Twoim mostku bo zywotnosc tych układów to obecnie jakies 2 lata przy dobrych wiatrach.Diagnoza była jak najbardziej poprawna - najczestsza usterka tych platform sprzetowych jest własnie mostek północny (zintegrowany z grafika) IGP. Reball tego mostka jest niezbyt słuszny ze wzgledu na to iż powinno sie to robic na bezoołowiu a układ jest delikatny i łatwo go załatwic.Ponadto za reball zapłaci sie jakies 250zł a za wymiane jakies 400zł co przy niezbyt długim działaniu po reballu (kilka miesiecy) jest niezbyt uzasadnione.
  • #21
    mMATYSs
    Level 11  
    dlatego też pisałem już ze nic mi po tym mostku bo pewnie i tak mógł byc uszkodzony a ten serwis go pewnie jeszcze bardziej dobił sprawa się ma do samej usługi która została nie fachowo przeprowadzona co widać chociażby po tym druciku który na załączonym zdjęciu i do tego że serwis zamiast naprawić to jeszcze bardziej zepsuł i do tego stopnia że zostaje wymiana tylko płyty głównej która prze swoja cenę jest nie opłacalna
  • #22
    yang32
    Level 36  
    Napisz do mnie na PW . wymiana płyty jest nieopłacalna, bo kupisz płytę z wadliwym fabrycznie mostkiem. A płyta jak nie jest bardzo zmasakrowana to może da się naprawić, wymienić mostek na nie wadliwy i będzie lepsza niż nowa. Nie przepadam naprawiać po innych, no ale sam wiesz co masz i może nie będzie problemów.