Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 TD - Gaśnie na jałowym biegu

27 Lis 2012 09:49 2409 13
  • Poziom 7  
    Witam.Mam problem z moim Peugotem 306 1,9 TD z 1998r.
    Na początku gasł mi podczas jazdy.Mechanik stwierdził pęknięte wężyki paliwowe.
    Po wymianie chodził z tydzień i znowu to samo.Następnie do regeneracji poszła pompa wtryskowa.Znowu tydzień spokoju.Teraz auto gaśnie mi na luzie potem trochę sie podławi i jakoś zapali.Najgorsze że dzieje się tak nie za każdym razem.
    Czy ktoś miał podobny problem bo mechanikowi po mału kończą się pomysły.
    Dzięki z góry za pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Jeśli jest winny układ zasilania paliwem to banieczka 5L On i test. Jak często to się dzieje i w jakich sytuacjach?
  • Poziom 7  
    Dzieje się to tak ze 2 razy dziennie a do tego auto w trakcie jazdy strasznie szarpie i wydaje się że samo przyspiesza.
  • Poziom 12  
    Spróbuj test z bańką i jeśli masz przeźroczysty wężyk to zobacz czy widzisz pęcherzyki powietrza
  • Poziom 7  
    Mam wężyk bezpośrednio z filtra paliwa nie widać w nim powietrza.
  • Poziom 17  
    Rozumiem że stan silnika jest dobry ( świece żarowe grzeją ,jest odpowiednie ciśnienie sprężania, rozrząd ustawiony prawidłowo, początek wtrysku prawidłowy i wtryskiwacze sprawne, filtry paliwa i powietrza wymienione oraz jest paliwo w zbiorniku ) , to przyczyną takiego zachowania może być regulator w pompie. Więc takie dumanie nie wiele da - albo pompa na stół probierczy - i sprawdzić co w niej jest nie tak, albo podstawić drugą pompę. ...i sprawa się szybko wyjaśni.
  • Poziom 7  
    Pompa jest po gruntownej regeneracji.Wszystko ustawione jak należy.Zaplombowane w zamontowane w aucie.Żarniki wymienione,filtr także.
    Pomysłów juz brakuje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    bigos0204 napisał:
    Dzieje się to tak ze 2 razy dziennie a do tego auto w trakcie jazdy strasznie szarpie i wydaje się że samo przyspiesza.

    To są typowe objawy zapowietrzania.
    bigos0204 napisał:
    Mam wężyk bezpośrednio z filtra paliwa nie widać w nim powietrza.

    Przedłuż ten wężyk do 2 mb i wystaw pod wycieraczkę. Będziesz widział w czasie jazdy.
  • Poziom 17  
    Jeśli silnik gaśnie to są dwie przyczyny: albo brakuje paliwa, albo powietrza. Zatkany wydech i dolot wykluczam, bo trochę jednak jeździ ten samochód. Sprawa z zapowietrzeniem jest bardzo prawdopodobna, i bardzo prawdopodobne jest to że po "regeneracji" pompy coś się w niej rozleciało. Nie pisałeś czy z wtryskiwaczami wszystko ok i czy też może Twój mechanik do nich zaglądał ? . Wielokrotnie bywało tak, że trafiały do mnie samochody po różnych mechanikach, gdzie ich ewidentne niedbalstwo generowało duże koszty napraw - na przykład zatarte nowe rozpylacze , czy pourywane trzpienie w pompie na skutek zbyt słabego dokręcenia. Ale nie zakładajmy od razu najgorszego. Napisz proszę, dlaczego została oddana pompa do regeneracji i co w niej wymieniono ?
    ...i czy w ogóle wymieniono czy tylko została umyta ? - czy widzisz różnicę po regeneracji ?
    A chociaż założyli nowe uszczelki miedziane śrub drążonych pod przewody paliwowe ?
  • Admin grupy Samochody
    Zajrzyj do zbiornika paliwa i wyczyśc go.(tankowanie z bańki jest tańsze ale ma swoje konsekwencje)
  • Poziom 7  
    Sprawa wygląda tak.Wymienione zostały wszystkie przewody paliwowe i problem nadal jest.Czy może to być problem z pompą paliwa?Widzę ze ewidentnie ciągnie powietrze w wężyku który mam za filtrem paliwa.Czy czyścić zbiornik?
  • Poziom 20  
    Kolego , jak widzisz powietrze w przewodach , to masz już przyczynę. Zacznij od filtra paliwa . sprawdż uszczelnienia / oringi.
  • Poziom 1  
    Miałem dokładnie to samo w tym samym modelu. Szarpanie i gaśnięcie . U mnie była to nieszczelność w obudowie filtra paliwa. Taka czarna puszka z tworzywa od góry zakręcana na 4 śruby imbusowe. W dolnej części tej puszki jest taki zaworek z białego tworzywa (odpowietrznik) u mnie on był nieszczelny i wymiana tego elementu przyniosła natychmiastową poprawę (kupiłem używaną obudowę filtra wraz z tym zaworkiem). Sprawdź też czy obudowa filtra jest dobrze przykręcona do metalowej podstawy. Powodzenia