Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Licencja Pulsonix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator funkcji na xr2206 i zakłócenia przy niskich częstotliwościach

27 Lis 2012 13:49 5403 27
  • Poziom 9  
    Witam,
    Pracuję nad generatorem funkcji z kitu avt 2495 opartym na kostce xr2206. Wydał mi się całkiem przyjazny i rozwojowy. Modulacje am, fm, fsk. Jest czym się bawić.
    Generalnie nie miałem problemu ze wstępnymi regulacjami i uruchomieniem zestawu (ani testowego układu ze specyfikacji kostki).

Napotkałem jednak na problem, którego źródła nie umiem zidentyfikować.
    Chodzi mianowicie o wzrost zakłóceń wraz ze spadkiem generowanej częstotliwości.

Na oscyloskopie wygląda to tak:

Link

Studiowanie dokumentacji nie poskutkowało świadomością błędu. Jestem jednak początkujący i wiele rzeczy jest dla mnie niezrozumiałe. Poszukiwania wskazówek w necie zakończyły się fiaskiem.
    Moje podejrzenia to:
    - źle odfiltrowane zasilanie,
    - kondensatory odpowiadające za generowanie częstotliwości,

Warto dodać, że nie dorobiłem się jeszcze sondy oscyloskopowej i pomiary wykonuję ekranowanym przewodem. Nie sądzę jednak aby była to główna przyczyna.

Link do specyfikacji: xr2206
    Link do schamtu: avt 2495

help...
  • Licencja Pulsonix
  • Poziom 38  
    Z tego co zobaczyłem jak dla mnie to wina oscyloskopu/sondy.
    Nie piszesz przy jakich częstotliwościach to widać - nie możesz wówczas dać większej podstawy czasu na oscyloskopie? (aby widać było jeden - dwa okresy)? oraz czy nie da się poprawić/wyregulować wyzwalania?
  • Licencja Pulsonix
  • Poziom 9  
    Nagram wieczorem drugi film i napiszę od jakiej częstotliwości zaczynają się te zakłócenia.
    Sprawdzę też przebiegi na króciutkim kabelku aby zminimalizować potencjalne pojemności. Jeśli jest to znaczący czynnik, to powinna być także widoczna zmiana na lepsze, prawda?