Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"czujnik czadu nad piecem gazowym pokazał 55 ppm"

pablolinda 27 Lis 2012 15:26 17766 25
  • #1 27 Lis 2012 15:26
    pablolinda
    Poziom 15  

    "czujnik czadu nad piecem gazowym pokazał 55 ppm" czy to normalne żeby podczas grzania wody użytkowej po wciśnięciu przycisku test na czujniku RCC426B tuz nad piecem Termet MicroTerm GCO-DP-14-00 http://www.ceneo.pl/796356 pokazywło na wyświetlaczu od 30 do 55 ppm, a tam gdzie wisi czujnik już nic .Może wpływ miało na to że przed rozpoczęciem prysznica piecyk pracował grzejąc CO. Nie znalazłem podobnego tematu ani odpowiedzi na pytanie w internecie wiec dlatego założyłem nowy .To moje pierwsze ogrzewanie gazowe w mieszkaniu wiec proszę starych fachowców o odrobinę wyrozumiałości. Piecyk jest w kuchni połączonej z pokojem w małej kawalerce.

    0 25
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 27 Lis 2012 15:54
    andrefff
    Poziom 36  

    Normalne to nie jest, trzeba by komin przeczyścić.

    3
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #3 27 Lis 2012 16:31
    1131673
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 27 Lis 2012 20:30
    pablolinda
    Poziom 15  

    No więc tak komin podobno był sprawdzany przez kominiarza zanim wynająłem mieszkanie czyli w maju właściciel mówi że może mi pokazać protokół z wizyty kominiarza. Co do kratek to jak dla mnie jest trochę dziwnie ale jest tak że obok kratki kominowej czyli tej do której jest podłączony piec jest kratka wentylacyjna i z niej wieje zimne powietrze. Do tego zauważyłem taką zależność że jak piecyk chodzi w układzie CO i ogrzewa mieszkanie to idąc w tym samym czasie pod prysznic po jakimś czasie wyskakuje E3 na wyświetlaczu co według instrukcji oznacza zanik ciągu kominowego. Jeśli piecyk chodzi tylko na CO to nic takiego się nie włącza oraz jeśli idę się myć i nie przerywam pracy kotła w trybie CO to też nic takiego się nie dzieje. Serwisant mi każe rozszczelnić okna ale to i tak nic nie daje bo mimo to z kratki wieje chłodne powietrze dopiero jak uchylę okno to kratka zaczyna ciągnąć powietrze zamiast je ssać mam na myśli wentylacyjną nie kominową kominowa ma cały czas ciąg sprawdzałem zapalniczką może nie jest jakiś ogromny ale jest. Ale przecież nie będe spał przy otwartym oknie bo to mija się z celem ogrzewania mieszkania a i tak idzie mi sporogazu jak na takie małe mieszkanie bo na dobę 3 do 4 m2. A czujnik czadu przystawiłem tuż nad piecykiem.

    3
  • Pomocny post
    #5 27 Lis 2012 21:15
    1131673
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 27 Lis 2012 21:46
    pablolinda
    Poziom 15  

    Ja to mieszkanie tylko wynajmuje dokładnie jakie to mieszkanie jest to nie wiem właściel niedawno je kupił pod wynajem wyremontował i jestem jego pierwszym jego lokatorem . Dodam że to stężenie bylo chwilowe potem jeszcze raz sprawdzałem jak piecyk sie wyłaczył i było już 000. Wlaściciel i serwisant tlumaczy to tym że jest to małe mieszkanie i jest za szczelne bo okno plastikowe i nowe dzwi i niema skąd dostawać się świerze powietrze i dlatego karze roższczelnić okna.

    0
  • Pomocny post
    #7 27 Lis 2012 22:45
    1131673
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 27 Lis 2012 23:38
    pablolinda
    Poziom 15  

    No też tak mi się wydaje że kiepski serwisant ale to polecony od właściciela i to właściciel za niego płaci chociaż to starszy pan to wydaję się doświadczony. NO ale wstawiając taką kratkę nie wiem gdzie ona powinna być dokładnie chyba w ścianę to nie będzie jeszcze bardziej mi się wyziębiać mieszkanie co i teraz już ma miejsce bo temp spada o pół stopnia co około godzinę co powoduje że piec włącza sie co godzinę.

    Mam jeszcze jedno pytania co według was jest lepsze=ekonomiczniejsze czy żeby piec powoli dochodził do zadanej temp na piecu np 50 stC i potem ją utrzymywał aż osiągnie zadana temp w pokoju czy lepiej jak szybko osiągnie zadaną temp podgrzewając wodę wiekszym płomieniem a dopiero potem modulował go do utrzymania zadanej temp. Bo jak ostatnio był u mnie serwisant to przestawił na pierwsza opcję i powiedział że tak będzie ekonomiczniej bo przedtem było ustawione ze właśnie szybko dochodził do zadanej temp pieca .A mam wrażenie że przed tą zmianą szło mi 1,5 m2 gazu na dobę jak raz sprawdziłem dobowe zużycie co prawda wtedy bylo cieplej na zewnątrz wiec to moze dlatego tak mało wtedy poszło.

    2
  • #9 28 Lis 2012 00:12
    andrefff
    Poziom 36  

    Druga opcja będzie lepsza.

    1
  • #10 28 Lis 2012 08:40
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    pablolinda napisał:
    A czujnik czadu przystawiłem tuż nad piecykiem.

    Przeczytaj instrukcje montażu, bo takie umieszczenie jest nieprawidłowe.
    pablolinda napisał:
    Wlaściciel i serwisant tlumaczy to tym że jest to małe mieszkanie i jest za szczelne bo okno plastikowe i nowe dzwi i niema skąd dostawać się świerze powietrze i dlatego karze roższczelnić okna.

    I mieli rację. Tyle tylko, że rozszczelnienie okien na nic się zdaje. Musi być wykonany nawiew do "kotłowni" W instrukcji swojego kotła masz to opisane.
    Walker29 napisał:
    No tak, ale taki serwisant to o kant **** potłuc.
    Tam nie ma wentylacji w ogóle, a kocioł z otwartą komorą spalania takiej wymaga

    Serwisant jak najbardziej w porządku. Resztę opisałem powyżej.

    Kolego, wymuś na właścicielu mieszkania, lub sam zrób jak najszybciej ten nawiew, jeżeli chcesz jeszcze pożyć. Kratka wystudzi mieszkanie nieznacznie, ale będziesz spał spokojnie, a nie snem sprawiedliwych.

    0
  • #11 28 Lis 2012 13:20
    1131673
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 28 Lis 2012 18:50
    pablolinda
    Poziom 15  

    Czyli lepiej ustawić tak piec żeby szybko osiągał zadaną temp a dopiero potem ją podtrzymywał? A kiedyś coś czytałem że wtedy część gazu puszcza się w komin to jak to się ma do tego to prawda czy nie? Czujnik był tylko na chwile przystawiony nad piec normalnie jest na wysokość głowy na ścianie. Zastanawiało mnie dlaczego wyskakuje E 3 czy dlatego że zbiera się tam ten czad nad piecykiem czy z powodu wysokiej temp jaka się wytwarza nad piecykiem i czujnik też może z tego powodu rozłączać piec ponieważ w instrukcji jest napisane że ten czujnik to OGRANICZNIK TEMP JAKO ZABEZPIECZENIE PRZED ZANIKIEM CIĄGU KOMINOWEGO . Czujnik wisząc na ścianie do tej pory ani razu nie pokazał że jest jakieś zagrożenie. Swoją drogą zastanawia mnie czy ten czad może się wogóle wydostawać poza piec skoro rura jest szczelnie założona to nie powinien tylko do niej trafiać?


    Udało mi się spowodować że z kratki przestało lecieć zimne powietrze a zaczęła je wciągać rozszczelniłem okno do granic jego możliwości można to nazwać prawie uchyleniem go ale jeszcze zamek trochę je trzyma tak że się nie otwiera samo.

    1
  • #13 28 Lis 2012 20:12
    kasprzyk
    Specjalista elektryk

    pablolinda napisał:
    Czyli lepiej ustawić tak piec żeby szybko osiągał zadaną temp a dopiero potem ją podtrzymywał?A kiedyś coś czytałem że wtedy część gazu puszcza się w komin to jak to się ma do tego to prawda czy nie?

    Witam
    Przede wszystkim nie wyziębiać zbyt mocno mieszkania, różnica między temperaturą "dzienną" a "nocną" - nie może być zbyt wysoka (np.18/21°)
    Wracając do pytania - to mniej więcej tak, jakbyś miał przejechać ten sam odcinek drogi jadąc łagodnie, zmieniając biegi przy odpowiednich obrotach, a drugi raz żyłować pedał gazu na maksa -dojedziesz szybciej, ale czy ekonomiczniej ?
    pablolinda napisał:

    ... Zastanawiało mnie dlaczego wyskakuje E 3 czy dlatego że zbiera się tam ten czad nad piecykiem czy z powodu wysokiej temp jaka się wytwarza nad piecykiem i czujnik też może z tego powodu rozłączać piec ponieważ w instrukcji jest napisane że ten czujnik to OGRANICZNIK TEMP JAKO ZABEZPIECZENIE PRZED ZANIKIEM CIĄGU KOMINOWEGO .

    Tak właśnie działają zabezpieczenia zaniku ciągu kominowego - wysoka temperatura, która nie uchodzi prawidłowo w komin.

    pablolinda napisał:

    Swoją drogą zastanawia mnie czy ten czad może się wogóle wydostawać poza piec skoro rura jest szczelnie założona to nie powinien tylko do niej trafiać?

    Może się wydostawać i wydostaje, statystyki zatruć to potwierdzają, musisz zwrócić uwagę, jak zbudowany jest kocioł, szczelnie założona rura przed tym nie chroni.
    Pzdr

    0
  • #14 28 Lis 2012 20:24
    pablolinda
    Poziom 15  

    Teraz mam ustawioną temp jednakowa na całą dobę 21 i nic już nie kręce. Dzięki kolego za wyjaśnienie i potwierdzenie mojego myślenia . Dokładnej budowy kotła nie znam tylko tyle co ze schematu w instrukcji obsługi ale lubię się oriętować jak coś działa mniej więcej i czy takie działanie jest prawidłowe. Czyli dopuki czujnik wisząc na ścianie nic nie sygnalizuje teoretycznie można spać spokojnie?

    0
  • #15 28 Lis 2012 21:15
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    Walker29 napisał:
    Odebrałem to raczej jako: "otwieraj okno, a będzie dobrze. Użytkuj tak dalej!"

    A powinno być: Koniecznie należy zrobić nawiew powietrza do pomieszczenia z kotłem(kotłowni?? ;))


    Bartek, a co może zrobić serwisant, poza wskazaniem błędów? Wskazał i to na tyle. Masz jakąś inna moc sprawczą ?
    Poza tym w tym samym poście napisałem w ostatnim zdaniu, że MUSI ....

    0
  • #16 28 Lis 2012 21:17
    kasprzyk
    Specjalista elektryk

    Niestety nie znam stanu Twojego czujnika na ścianie, także czujnik zaniku ciągu kominowego nie daje Tobie 100% bezpieczeństwa (wczoraj byłem w mieszkaniu, gdzie został podtruty użytkownik, na szczęście w porę wyszedł z łazienki) nie zadziałał omawiany czujnik, pomimo, że był sprawny - najwyraźniej część spalin została odprowadzona do komina, część do pomieszczenia.
    Pzdr

    0
  • #17 28 Lis 2012 23:10
    pablolinda
    Poziom 15  

    kasprzyk napisał:
    Niestety nie znam stanu Twojego czujnika na ścianie,
    Nie wiem co masz na myśli pytając o stan czujnika na ścianie ale jest to Orno Czujnik czadu RCC-426B i kupiłem go 2 tygodnie temu więc jest nowy. Co do tego w piecu to wiem tylko że jest troche zakurzony ale czy ma to znaczenie jakieś dla jego pracy nie wiem. Nie tykam go żeby nie uszkodzić czegoś w nim.
    Pzdr.

    0
  • #19 01 Maj 2017 21:56
    dobroslaw
    Poziom 20  

    Ten serwisant to partacz ,ja w takim wypadku wyłączam piec z eksploatacji i tyle nie ma że boli, klient płaci na przegląd i powinien zostać protokół że instalacja jest niebezpieczna lub sprawna ,jeśli twierdzi że wystarczy otworzyć okna to jest idiotą a ty możesz się któregoś dnia nie obudzić.

    0
  • #20 02 Cze 2017 12:08
    BUCKS
    Poziom 32  

    Serwisant z opisu wynika, że to jakiś dziadek, który dorabia sobie i robi to nieoficjalnie tzn. bez protokołu, bo inaczej pewnie nie zostawiłby chodzącego kotła w mieszkaniu bez sprawnej wentylacji.

    Generalnie wentylacja grawitacyjna działa tak, że w pomieszczeniach "czystych" jak pokój powinien być nawiew świeżego powietrza. Rozwiązuje się to stosują tzw. nawiewniki okienne lub ścienne. Wiąże się to z wpuszczaniem zimnego powietrza, więc wymaga to odpowiednio szczelnego mieszkania, okien, ścian, aby zminimalizować inne straty cieplne i odpowiednio dużego grzejnika, aby zrekompensował on straty spowodowane zimnym nawiewem. Powietrze musi mieć umożliwiony swobodny ruch przez drzwi itp., aby dolecieć do kratki wentylacyjnej w pomieszczeniach "brudnych" jak kuchnia i łazienka.

    Kratka wentylacyjna w kuchni i łazience, która jest przy suficie służy tylko i wyłącznie to pozbywania się "brudnego" powietrza, więc NIE MOŻE tą kratką wlatywać powietrze do mieszkania. Można przy kratce założyć sobie listek papieru toaletowego, aby przetestować jak zachowuje się powietrze, czy w danej chwili wyrzuca powietrze na zewnątrz, czy wciąga do środka. Testy można powtórzyć przy pracującym kotle.

    Skoro chodzi o kawalerkę, jak zrozumiałem pokój z aneksem kuchennym to w tym pokoju z aneksem kuchennym musi być zrobiony odpowiedni nawiew jeśli go nie ma, aby było wystarczająco dużo powietrza do wentylacji mieszkania jak i do spalania gazu w kotle. Generalnie jest to robota dla specjalisty, aby finalnie wszystko działało prawidłowo, bo laik może sobie zrobić krzywdę.

    Brak odpowiedniej wentylacji może skutkować tym, że nie będzie wystarczającego ciągu kominowego, aby spaliny wydostawały się na zewnątrz i może dochodzić do cofania się spalin do mieszkania co grozi utratą zdrowia lub życia.
    Z kolei nawiew przez kratkę wywiewną w kuchni powoduje, że do mieszkania wlatują wszystkie "brudy", które są w przewodach wentylacyjnych co w dłuższej perspektywie też może odbić się na zdrowiu w postaci złego samopoczucia, chorób dróg oddechowych, alergii itp.

    1
  • #22 14 Gru 2017 21:05
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    Coś się dzieje z kotłem, kominem lub wentylacją.
    Jaki to kocioł?. Wnioskuję że atmosferyczny z otwartą komorą spalania. Jaka jest temperatura spalin i obok na przerywaczu ciągu?.
    Należy wnikliwie ustalić przyczynę, można niechcący wystąpić w ogólnopolskich wiadomościach
    w charakterze nieboszczyka. Wraz z rodziną.
    pozdrawiam

    0
  • #23 15 Gru 2017 18:07
    mariusz004
    Poziom 9  

    Pod koniec listopada br -kominiarz- powiedział ,że siateczka z żyłki w kratce wentylacyjnej w łazience jest brudna .
    To był całkowity werbalny komunikat .
    Firma kominiarska na rzecz spółdzielni zapewne czysta

    Ogłoszenie spółdzielni dotyczyło przeglądu kominiarskiego wynikającego z Prawa Budowlanego w mieście Skierniewice - poprawka praktyczna - tak było umie.

    1
  • #24 15 Gru 2017 18:15
    BUCKS
    Poziom 32  

    mariusz004 napisał:
    siateczka z żyłki w kratce wentylacyjnej w łazience jest brudna

    nic nadzwyczajnego, przy normalnym użytkowaniu kratki zawsze będą się brudziły, zwłaszcza jak masz jeszcze siatkę, dlatego trzeba je cyklicznie czyścić, aby zapewnić odpowiedni przepływ powietrza, bo brudy ograniczają przekrój i swobodny przepływ powietrza.
    W sumie moim zdaniem nawet lepiej mieć kratkę bez siatki, bo masz większy przekrój netto, chyba, że Twoja kratka ma znacznie powyżej standardowych 14x14cm.
    Spróbuj z listkiem papieru toaletowego zobaczyć, czy kratka wyrzuca zużyte powietrza z mieszkania na zewnątrz budynku, czy może masz nadmuch brudów z przewodu wentylacyjnego do mieszkania.

    Przy kotle atmosferycznym , czyli z otwartą komorą spalania nadmuch świeżego powietrza powinien być na tyle duży, aby ilość powietrza była wystarczająca na wszystkie kratki wentylacyjne w kuchni, łazience, wc itp. + na przewód kominowy kotła. W sytuacji awaryjnej można spróbować np. zatkać kratkę w WC, aby nie "zabierała" powietrza i starczyło go na kocioł + kuchnię + łazienkę ale wtedy pozbywasz się wentylacji w WC.

    0
  • #25 15 Gru 2017 18:27
    mariusz004
    Poziom 9  

    Z tego co pamiętam też wyrzuciłem tę siatkę i przyczepił się wtedy kominiarz. że jej brak .
    Podczas tego niby przeglądu przyszedł ochroniarz ze spółdzielni aby była kultura słowna.
    To już prawie jak pracownik karetki S .P. R , pielęgniarka ...- z urzędu funkcjonariusz publiczny.

    0
  • #26 16 Gru 2017 11:08
    BUCKS
    Poziom 32  

    Nie jestem specem ale nic nie wiem o tym, aby przepisy nakazywały stosowanie kratki z siatką. Na rynku są modele z siatką jak i bez i jak dla mnie nie ma znaczenia jaką kratkę będziesz miał. Tylko spółdzielnie to tzw. państwo w państwie, więc nie zdziwię się jak tam będą różne cuda.
    Ja mam kratki bez siatki i nikt nie robi z tego tytułu problemu.

    0
  Szukaj w 5mln produktów