Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Benz w124 220E BENZ - Gaśnie na wolnych obrotach, trzęsie budą

barthy 27 Nov 2012 21:35 9129 4
  • #1
    barthy
    Level 9  
    Witam,
    Szukam szukam i przeczytałem chyba wszystkie wątki na ten temat, a mój się różni...

    Posiadam Mercedesa W124 220E (albo E 220 [Nie wiem dokładnie, bo nie pamiętam jak było w starym dowodzie, a w nowym podałem 220E]) z silnikiem 2.2 benzyna i automatyczną skrzynią biegów z roku 1993r.



    Po odpaleniu auto chodzi na ssaniu, trochę buja obrotami, ale nie jest to aż tak odczuwalne. Po zejściu z obrotów - albo będzie ok i będzie w granicach 800-900, albo spada do 400 i telepie budą. Dodanie gazu powoduje ponownie spadek do tych 400... Czasami po zdjęciu nogi z gazu gaśnie... To na biegu jałowym.

    Rzadko zdarza się, żeby gasło na biegu. Czasami jadąc na samym "półsprzęgle" też zaczyna telepać i albo telepie cały czas, albo gaśnie.

    Świece i wszystkie przewody napięcia były wymienione jakieś 30 tys km temu gdzieś w ASO (mam wpis i pieczątkę od Frączaka z Wrocławia). Od czego tu zacząć sprawdzanie?

    Dodam, że auto ma zablokowane Wisko, strasznie wyje... I w dodatku dziurawy tłumik (jak sądze, bo słychać jak ucieka gdzieś pod autem).
  • #2
    bosseq
    Level 17  
    wisko nie groźne, może co najwyżej być niedogrzany...
    dziurawy tłumik poza dyskomfortem werbalnym zmniejszy Ci moc, ale też nie powinien robić aż takich jazd z obrotami.
    Mimo wszystko sprawdź świece i kable. To, ze były wymieniane niedawno i to w ASO nic nie zmienia. Jak masz zapieczony pierścień na którymś tłoku to popuszcza olej do komory spalania, a wówczas może zaczadzić świeczkę i będziesz miał takie objawy.
    Kable strzelają sobie tak po prostu - oryginalne też, więc nie sugeruj się ich przebiegiem.
    Na końcu trzeba brać pod uwagę zapłon... wykręć wszystkie świece, wepnij w przewody i połóż gdzieś na silniku (tylko z dala od otworów na świece, żeby opary benzyny się nie zapaliły), a następnie poproś żonę, szwagra, sąsiada czy jakiegoś przechodnia, żeby Ci rozrusznikiem zakręcił. Zobaczysz wówczas jaką masz iskrę na świecach i może uda się znaleźć winowajcę.
    pzdr
  • #3
    gawlo235
    Level 19  
    Kiedyś spotkałem się z zacinającym silniczkiem wolnych obr. Był to 124 2.3 etylina
  • #4
    barthy
    Level 9  
    Gdzie go znajdę?
    świecę obadam w sobotę :)
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    barthy wrote:
    Gdzie go znajdę?

    Musisz kupić starszy model samochodu, Kolega napisał o starszych silniczkach. U Ciebie go nie ma, jest za to przepustnica i 7 pinowa kostka... Potrafi zaśniedzieć. Sama przepustnica też może być do regeneracji.