Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai i30 1,6 CRDI - Lokalizacja immo

rgrosiak 27 Nov 2012 22:44 35466 30
  • #1
    rgrosiak
    Level 13  
    Witam,
    mam problem bo komp wywala błąd immo i nie mogę ustrojstwa znaleźć.
    Z ECU wychodzą do niego 2 przewody na PINach 47 i 19 ale niestety pod kolumną kierownicy nie ma go albo ja jestem ślepy. Obejma na stacyjce jest ale ja szukam sterownika immo. Możecie pomóc ? Samochód jest po wypadku więc można podejrzewać że zerwały się kable które do niego idą.

    Pozdrawiam
  • #2
    rgrosiak
    Level 13  
    Nikt nie wyjmował z tego modelu immo ? może ktoś podpowie plissss.
  • #4
    rgrosiak
    Level 13  
    No pętla pętlą, ale pętla musi iść przecież do modułu seterującego immo który to dopiero łączy się z ECU, a nie mogę go znaleźć właśnie. Mam błąd P1690 Immobilizer-Smartra No Response. Generalnie albo moduł walnięty albo poszły gdzieś kable prędzej bo samochód po stłuczce. Z drugiej strony nie dziwne bo kontrolka od immo się nie swieci (nie wiem czy powinna), sama kontrolka działa bo na diagnostycznym mogę ją włączać i wyłączać.
  • #5
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Immo boc jest zaraz nad nogami kierowcy, jezeli dobrze pamietam. Petla to czesta usterka ale i same kluczyki miałem uwalone. Spróbuj inne kluczyki najpierw. Napisz jakim sprzetem diagnostycznym dysponujesz? Jak programujesz klucze trzymaj je osobno i zdala od kabiny. Mozesz uzyc kodu do odpalenia awaryjnego. Kod to 2345.
  • #6
    rgrosiak
    Level 13  
    Diagnostykę robię na Delphi DS150e. Poszukam tak jak mówisz nad nogami kierowcy tego modułu, ale jeśli tak jest to znaczy ze ja jestem ślepy. Masz na myśli nad sprzęgłem i hamulcem czy w domyśle nad nogami w sensie gdzieś na wysokości kolan ?
  • #7
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    rgrosiak wrote:
    Masz na myśli nad sprzęgłem i hamulcem czy w domyśle nad nogami w sensie gdzieś na wysokości kolan ?


    Dokąd idzie u Ciebie przewód z pętli. Tylko nie mów że nie znalazłes drugiego końca.
  • #8
    fuelinyourblood
    Level 35  
    nie pamietam juz dokładnie gdzie jest immo box. w santa fe był na wysokosci kolan. byc moze w i30 jest za deska. ale nigdy nie mialem z boxem problemów. zawsze byl to klucz lub petla.

    jakie błedy w immo jakie w silniku?
  • #9
    rgrosiak
    Level 13  
    Błąd w ECU P1690 czyli immo, z samym immo nie ma żadnego połączenia dlatego stawiam na walnięte albo zerwane przewody po wypadku. Oczywiście że nie znalazłem drugiego końca bo inaczej bym nie tworzył postu :)
    Z pętli wchodzi w grubą wiązkę głęboko pod deską i holera nawet wie czy skręca później w lewo czy w prawo, ale raczej w prawo czyli tak jakby szło gdzieś za nagrzewnice, no jakaś masakra żeby tam się dostać dlatego spytałem bo może rozbiorę pół deski a okaże się ze to gdzieś w zupełnie innym miejscu.

    W ogóle z tym samochodem to szopki jeśli chodzi o schemat, mam papierowy schemat i PINy w ECU do immo nie pokrywają się w ogóle ze schematem z Vivid Workshop.
  • #10
    miler80
    Level 34  
    A diagnozowałeś AirBag, co pokazało?
  • #13
    rgrosiak
    Level 13  
    Panowie,
    u mnie to wygląda tak, niestety to jakiś nowy chyba model (rocznik 2011) bo jest inaczej i w tym miejscu nie ma tego immo, jest tylko jakiś wiatraczek, diabli wiedzą po co, w tym miejscy gdzie na drugim zdjęciu widać okrągłą krateczkę.

    Hyundai i30 1,6 CRDI - Lokalizacja immo Hyundai i30 1,6 CRDI - Lokalizacja immo

    No i gdzie u diabła jest ten immo w tym samochodzie, mam wrazenie ze czeka mnie rozbieranie całego pulpitu i szukanie po kablu. Może ktoś ma GDSa aktualnego zeby sprawdzić ?
  • #14
    fuelinyourblood
    Level 35  
    czujnik temperatury kabiny.

    immo box szukaj wyzej i blizej sciany grodziowej, pod deska rozdzielcza.
  • #15
    rgrosiak
    Level 13  
    Nie ma, wyjąłem nawet zegary.

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    Pod tym linkiem widać jak wygląda to immo, ale tutaj to w ogóle jakieś 2 urządzenia są widzę na tym zdjęciu.
    http://allegro.pl/komputer-stacyjka-immo-kluczyk-zegary-i30-hyundai-i2824770021.html

    Dodano po 26 [minuty]:

    fuelinyourblood, wiesz z autopsji czy strzelasz że tam powinno być ? bo już tracę wenę do tego szukania immo.
  • Helpful post
    #16
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Pracowalem w Hyundaiu, boxa nigdy w i30 nie zmieniałem. Kilka razy w Santa Fe i w Matrixie. Raz w i30 sprawdzałem wiazke i musiałem wyjąc zegary i kolumne kierownicza. Szukaj a znajdziesz.
  • #17
    rgrosiak
    Level 13  
    Uff, dzięki fuelinyourblood, wydaje się że miałeś rację, trzeba było zdjąć kolumnę kierownicy, inaczej był niewidoczny. Jeszcze raz dziekuję. Najlepsze jest to że ma to się nijak do wyglądu tych które sprzedają na allegro.
  • #18
    rgrosiak
    Level 13  
    Korzystając z okienka czasowego przed chwilą ustaliłem brak zasilania immo. Po podaniu zasilania na szczęście fura w końcu odpaliła. Tylko ze nie bardzo wiem dlaczego tego zasilania nie ma. Ma ktoś może schemat do tego modelu ?
    O ile dobrze się orientuje to wzorcowo zasilanie do immo zawsze idzie z zegarów, tylko jesli rzeczywiście tak jest to nie widzę sensu rozbierania nowiutkich zegarów zeby to naprawić bo lepiej podpiąć to zasilanie z innego punktu, ale może się mylę. Jesli byłby schemat to byłoby wszystko jasne bo schemat z vivid workshop to jakaś kpina.
  • #20
    rgrosiak
    Level 13  
    Panowie,
    może ktoś miałby schemat obwodu rozrusznika do tego modelu i30 ?

    Pozdrawiam
  • #21
    fuelinyourblood
    Level 35  
    co masz na przekazniku w skrzynce pod maska?
  • #22
    rgrosiak
    Level 13  
    Poniżej zdjęcie skrzynki pod maską. Brakujący przekaźnik jest od rozrusznika, zwieram go po prostu i kręci, musiałem sprawdzić naprawę immo, ale śek w tym że:

    1. Sterowanie przekaźnika - jeden przewód do masy a drugi przewód (szary) - no właśnie ktoś musiał grzebać bo idzie do do tej buałej kostki ale w PIN który w ogóle jest pusty więc rzecz jasna nie może to działać. Pytanie gdzie ten kabel powinien iść ? Na diagnostyce na Delphi kiedy probuje uruchomić przekaźnik rozrusznika oczywiście wywala błąd - otwarty obwód, no i wszystko się zgadza, ale nie mogę narazie dojść gdzie powinien iść.

    Hyundai i30 1,6 CRDI - Lokalizacja immo

    Dodano po 4 [godziny] 35 [minuty]:

    Mała poprawka, jeden z przewodów wysterowania przekaźnika idzie do ECU na pin68, natomiast szary nie wiem gdzie powinien iść.

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    Znalazłem PIN52 który wysterowuje 12V. Tyle że w połączeniu z PIN68 daje 8v. Te 2 piny wg Vivis Worshop są od wysterowania modułu rozrusznika.
    OK, 8V to za mało, więc PIN 68 podpinam do masy, a 52 wysterowuje wtedy przekaźnik rozrusznika ale.... to jest tylko przeróbka, niby działa, tyle ze wywala błąd P0617 Starter relay – circuit high, ponieważ tam gdzieś po drodze prawdopodobnie sa jeszcze jakieś moduły na przykład biegu neutralnego, prędkości itp, Ignition lock itp. Coś jest nie tak, niestety bez dobrego schematu albo pomocy to mogę szukać wiatru :/
  • #23
    rob4028
    Level 25  
    Ten i30 ma ISG?
    bo są różne schematy.
  • #24
    rgrosiak
    Level 13  
    No właśnie chyba ma bo przycisk ISG jest ale cały czas pali się OFF. Dlatego szukam schematu ISG i modułu rozrusznika.
  • #25
    fuelinyourblood
    Level 35  
    wszystko w ecu

    na przekazniku masz miec
    30 +
    86 zasilanie po stacyjce lub "50"
    85 mase z ecu
    87 rozrusznik
  • #26
    rgrosiak
    Level 13  
    fuelinyourblood tak to mniej więcej zrobiłem, ecu tak naprawdę załącza masę na pinie 68 więc drugi koniec może iść do plusa, nie musi iść do stacyjki, i tak poźniej juz ecu rozpoznaje na przykład obroty sinika i nie pozwala na uruchomienie rozrusznika.

    I to już mi działa, tyle że na koniec zostało mi ISG ktore nie działa dlatego szukam schematu.

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    rob4028, dałeś mi nadzieję że masz ten schemat, odezwij się proszę :)
  • #27
    fuelinyourblood
    Level 35  
    ISG jest w sterze silnika. Zeby start/stop działal musisz spełnic odpowiednie warunki.

    Bateria naładowana, ciepły silnik, klima nie pracuje, CPF nie regeneruje, drzwi pozamykane itd itp. Jak poskładasz auto, to zrzuc kleme na chwile, odłacz wtyke ECU i czujnik baterii. Pamietaj ze bateria musi byc do systemu ISG. Skladasz do kupy, kasujesz błedy od czujnika kierownicy, zostaw zapłon na kilka godzin załaczony. Moze godzina wystarczy. Odpalasz, jazda i próba.
  • #28
    rgrosiak
    Level 13  
    Hmm, to faktycznie może nie działać bo pare rzeczy mam nie poskładane.
    O co chodzi z tym że bateria musi być do ISG ? który to czujnik baterii ?

    Póki co wielkie dzięki tak czy owak.
  • #29
    fuelinyourblood
    Level 35  
    wygooglaj sobie

    system startstop wymaga specjalnych baterii.
  • #30
    suchy509
    Level 10  
    Witam. mam ten sam problem co kolega z pierwszego postu.
    Wywala mi błąd P1690 który koduje się w sterowniku silnika oraz immo. Naprowadzi Mnie gdzie szukać modułu immo w 1,6 crdi 2008r?
    Dodam że aktualnie świeci na stałe kluczyk na liczniku (bez względu czy zapłon włączony/wyłączony), ale zauważyłem raz objaw że kontrolka się żarzyła na wyłączonym zapłonie po czym na włączonym zapłonie zgasła i auto odpaliło.
    Nie wiem gdzie szukać immo oraz nie mam schematu żeby sprawdzić jakie kolwiek zasilania. Poratuje mtoś schematem immo oraz silnika?

    Usterka usunięta poprzez znalezienie modułu Immo który jest przykecony na górnej części kolumny kiwrowniczej, przelutowaniu styków (były zimne luty). Auto poskładane, sprawdzone, za każdym razem odpala;) mam nadzieję że już nie wróci na tą usterkę;)