Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Carina E - Problem z ABS Toyota Carina-ja wymiękam, pomóżcie

27 Lis 2012 23:48 5871 7
  • Poziom 7  
    Witam serdecznie, jestem nowy na tym forum.
    Zawsze byłem tylko czytelnikiem ale sytuacja zmusza mnie aby wołać o pomoc bardziej doświadczonych ponieważ bardzo ale to bardzo nie lubię oddawać auta do mechaników.

    Zacznę od początku.
    Mam Carinę 2.0 benzyna 133KM z 1995 roku. Auto produkcji Japońskiej . Wyświetla mi się błąd ABS. Najgorsze jest to że nie wyświetla mi żadnego błędu. Po zmostkowaniu odpowiednich pinów i włączeniu zapłonu zapłonu kontrolka ABS się zapala, po chwili gaśnie i po chwili się zapala spowrotem i tak już zostaje jakby niebyło żadnych błędów. Przekaźnik między błotnikiem a akumulatorem sprawdziłem wygląda na to że działa z tym że po włączeniu zapłonu rusza się tylko jeden- drugi pewnie odłącza koła podczas poślizgu? Styki przekaźników są czyste.
    Po odłączeniu owego podwójnego przekaźnika komputer ABS wybłyskuje mi błędy: 11, 31, 32, 35, 36. Po podłączeniu przekaźników znowu komputer ABS znowu nie wybłyskuje żadnych błędów. Po wyjęciu bezpiecznika (skrzynka z bezpiecznikami pod maską) ABS-u 50A ABS nadal świeci a przekaźnik nadal działa po przekręceniu zapłonu.

    Ja już wymiękam
    koledzy pomóżcie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ABS jaki? Bosch, Aisin? Schemat masz? Okablowanie sprawdzone? Tam nie wszystko daje się zdiagnozować, trzeba nieco na piechotę szukać.
  • Poziom 35  
    Nie lubie dawac auta do mechaników,

    a ty myslisz ze ci co ci pomagaja na forum to kto? kucharz, tynkarz?
  • Poziom 7  
    jutro sprawdzę jaki to abs i podam.

    koledzy,
    ja nie chciałem żeby jakiś mechanik poczuł się obrażony, jeśli ktoś poczuł się obrażony to przepraszam. nie lubię oddawać auta do mechaników bo w dużym skrócie nie jestem z tych zamożniejszych :|
  • Poziom 7  
    Panie Pawle ABS mam firmy Aisin, schematu niestety nie mam, okablowania jeszcze nie sprawdzałem ale jak podpowie mi Pan jak to zrobić to sprawdzę.
    pozdrawiam
  • Poziom 7  
    to jak, pomoże ktoś :)
  • Poziom 29  
    odepnij wtyczkę przy każdym czujniku i sprawdź go omomierzem. Przednie mają wtyczki pod nadkolami plastikowymi a tylne wewnątrz za kanapą trzeba porozbierać.To na początek.
  • Poziom 11  
    W złączu diagnostycznym powinien znajdować się mała zworka metalowa. Spróbuj bez tej zworki połączyć E1 i TC i sprawdzić czy kontrolka ABS pokaże błędy. Gdy w pamięci nie ma błędów to kontrolka miga ze stałą częstotliwością. Zaświecona na stałe może oznaczać uszkodzenie sterownika.