Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 410 '04 - Ubytek płynu chłodniczego

kasia.tomek1980 28 Lis 2012 11:40 12942 28
  • #1 28 Lis 2012 11:40
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    Witam, mam ogromny problem , w moim manie tga 410 2004 r ubywa płynu ok 20 l na 500 km,wymienilismy już uszczeliki pod głowicami, głowice sa dobre. Żaślepiliśmy moduline,nigdzie nie widac tej wody gdzie ucieka... pomocy

    2 28
  • #2 28 Lis 2012 11:43
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    A tak banalnie zapytam o nagrzewnicę, sprawdzona? Zwalniacz, elektryczny, czy może intarder chłodzony płynem?? Jak wyglądają spaliny, jak wygląda olej??

    0
  • #3 28 Lis 2012 13:04
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    może jakiś dobry fachowiec Poznań... okolice???

    Dodano po 3 [minuty]:

    nagrzewnica nowa załorzona, intardera nie ma, olej ładny, spaliny nie stwierdzono

    Dodano po 9 [minuty]:

    dodam tylko ze jest to automat, wymienilismy takze wąż od wody.... nie znam sie na mechanice.... jestem kobieta mam jedno auto które sie non stop psuje....

    Dodano po 11 [minuty]:

    co jeszcze warto sprawdzić... co podpowiedziec mechanikom

    Dodano po 15 [minuty]:

    nie dymi ani na biało ani nic... jedynie kierowca stwierdza że jakies babelki powietrza wydostaja sie z wężyków po prawej stronie

    Dodano po 7 [minuty]:

    nie daje mi to spokoju

    0
  • #4 28 Lis 2012 14:30
    vielton
    Poziom 9  

    Jeśli wody nie widać ani w oleju ani na zewnatrz sie nie wydostaje , zaczoł bym od kolektorów wydechowych konkretnie od sprawdzenia całego modułu egr który chłodzony jest plynem

    0
  • #5 28 Lis 2012 15:17
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    czy ten moduł egr to jest modulina??? bo ja juz zaslepialiśmy

    0
  • #6 28 Lis 2012 15:49
    vielton
    Poziom 9  

    Nie wiem czy modulina to moduł egr.
    Jedno jest pewne jeśli płynu nie ma w oleju ani nie wydostaje sie na zewnatrz to w tym samochodzie takie ilości płynu moga ginąć tylko w tym miejscu - moduł egr.

    Może być jeszcze sytuacja typu pęknieta tulej i wali płynem w wydechowy ale to nie takie ilości jak piszesz nie 20 l na 500 km.

    0
  • #7 28 Lis 2012 16:27
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    Jutro zatrzymuje auto robimy tą uszczelkę pod przednia pokrywa silnika... zobaczymy





    Proszę natychmiast poprawić pisownię, we wszystkich swoich postach, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
    [Z]

    0
  • #8 28 Lis 2012 18:06
    cielak1989
    Poziom 12  

    Jeżeli jest uszkodzona uszczelka pod pokrywą termostatów to płyn będzie się przedostawał od oleju łatwo to sprawdzić odkręcając pierwszy i drugi dekiel od głowicy jeżeli będzie uszkodzona uszczelka to na deklach będzie biała maż. A dobrze jest zaślepiona modulina przy zaworze egr i wlocie spalin ?? Miałem też taki przypadek w swoim TGA że po rozgrzaniu sie silnika puszczała chłodnica wody w miejscu gdzie jest zaciskany plastik góry z rdzeniem chłodnicy i od razu parowało. A co do tych bobelmków co kierowca wspomniał może być juz lekko uszkodzona głowiczka sprężarki. Jaki ma przebieg ten man ?

    0
  • #9 28 Lis 2012 19:45
    kakibara
    Poziom 24  

    W warsztacie- niech zaloza korek od chlodnicy z wentylem takim jak do pompowania kol-caly uklad wytrzymuje bezpiecznie 0.8-1.1 bar, bedzie widac przecieki, sprawdzcie srodkowy-gorny maly wezyk peka przy polaczeniach-dziurka wielkosci igly =wysokie cisnienie + temperatura leci po zagrzaniu jak z komina lokomotywy, pierwsze pytanie smierdzi zalewanym plynem? chlodnica sprawdzona?- zgrzewy boki?czarny korek od tylu sprawdzony? pekniecia od spodu- z prawej strony zbiorniczka plynu, wisco nie jest brudne od plynu? jezeli tak to gdzies od przodu jest wyciek, macie dzielone glowice wiec, czy auto nie pierdzi jakby nie szczelny uklad wydechowy, zauwazyla pani- kierowca glosniejsza prace silnika? dokladnie przyjzyjcie sie czy nie ma spoconej lekko uszczelki, pierdzi? mozna to sprawdzic polewajac to miejsce woda z konewki, jezeli bedzie uszkodzona uszczelka na pewno to dostrzeze-uslyszy mechanik, czy jezeli spojrzycie na listwe egr-u widac na polaczeniu z kolektorem wydechowym bialy nalot? nie widac trzeba zdjac listwe i sprawdzic czy nie ma w kanale wydechowym jezeli tak listwa do wymiany- uwaga naprawa nic nie da-jest a wykonalna, uszczelki mozna dosztukowac te dwie na wejsciu w kolektor(okragle) ale po wyjeciu srodka srodkowa uszczelka nie wystepuje w zamienniku!!! tak man to skonstruowal, jezeli reszta czyli to i opaski na przewodach-niby nie ucieka plyn, zostaje zdjecie glowiczek- lub zdjagnozowanej glowicy,

    0
  • #10 28 Lis 2012 20:52
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    Ale my moduline zaślepiliśmy, chłodnice sprawdzilismy pod cisnieniem też jest ok, głowice sprawdzone, uszczelki wymienione, kompresor zrobiony.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Silnik głośniej nie chodzi

    0
  • #11 28 Lis 2012 20:54
    cielak1989
    Poziom 12  

    to coś żle zrobiliście bo innych opcji juz niema stan oleju nie wzrasta ??

    0
  • #12 28 Lis 2012 21:32
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    nie nie wzrasta stan oleju

    0
  • #13 28 Lis 2012 21:37
    cielak1989
    Poziom 12  

    to jeszcze może uciekać pompą wody ale to by ciekła i było by widać

    0
  • #14 28 Lis 2012 21:38
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    nie właśnie to nie mozliwe

    0
  • Pomocny post
    #15 28 Lis 2012 22:09
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Uszczelka pod przednią pokrywą.

    0
  • #16 28 Lis 2012 22:16
    cielak1989
    Poziom 12  

    Uszczelką pod przednią pokrywą tyle by wody nie ubywało bynajmniej nie spotkałem się z takim przypadkiem. No i na deklach od zaworów zbierała by sie biała maź.

    0
  • #17 29 Lis 2012 10:15
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    Zdecydowaliśmy się w przyszłym tygodniu zatrzymać auto,moi mechanicy najbardziej zaufali w podpowiedź że może to być uszczelka pod przednią ścianą silnika... Czeka nas troszkę rozbierania ale chce go uleczyć:)

    0
  • #18 29 Lis 2012 19:51
    kakibara
    Poziom 24  

    nie moge w to uwierzyc zeby 20 litrow uciekalo ta uszczelka. doswiadczony mechanik juz dawno by to stwierdzil ....ktos u gory pisze czy jest problem z nalotem pod deklami, ta uszczelka laczy olej z woda, ile glowic bylo zrobionych? moze glupie pytanie czy ktos sprawdzil powierzchnie ile wystaje tuleja cylindra nad blok? servis czy pani oddawala- odbierala glowice do/ze sprawdzenia cisnieniowo? bo mozna tez zalozyc glowiczke wyczyszczona papierem sciernym i czysciwem.

    0
  • #19 01 Gru 2012 22:01
    206cc
    Poziom 16  

    ja stawiam na EGR tylko tam moze taka ilość płynu uciekak nie zaówazalnie. EGR w tga to delikatnie mówąc nie wypal pod względem awaryjności. Delikatne spawy rurek wewnątrz EGRu pękają przez co płyn przedostaje się do tłumika, kolektora skąd odparowywuje nie zaówazalnie.

    0
  • #20 03 Gru 2012 13:19
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    EGR było sprawdzane 2 razy

    2
  • #21 09 Gru 2012 15:13
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam podzielam zdanie kolegi 206cc chłodnicy EGR w żaden sposób nie ma możliwości sprawdzenia z mojego doświadczenia miałem ze trzy przypadki że z EGR na zimnym silniku wyciekał płyn z przepustnicy EGR i z łączników elastycznych przykręconych do kolektora wydechowego. A teraz miałem taki przypadek kolega z warsztatu tak EGR sprawdził że silnik zablokowało kierowca zaparkował na parkingu i wykręcił pauze i silnika nie mógł odpalić płyn z EGR przedostał się na tłoki także radze zaślepić może pomocne było zbadanie płynu od względem obecnośći spalin w płynie
    Pozdrowienia

    0
  • #22 09 Gru 2012 21:31
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    Wymieniona uszczelka pod przednią pokrywą silnika, splanowana pokrywa i wymieniony brok, wszystko ok... manik naprawiony :)))))))

    1
  • #23 10 Gru 2012 14:30
    2114838
    Usunięty  
  • #24 10 Gru 2012 18:06
    kasia.tomek1980
    Poziom 6  

    Mechanik to zaden który sie na tym znał,naprawiałam auto u Jerzaktrans z Gorzewa, pomogł nam bardzo telefonicznie tutaj sie wypowiadający Rzexxxnik , bardzo pomocny pan z Płocka on takze miał taki przypadek.

    0
  • #25 10 Gru 2012 21:22
    kakibara
    Poziom 24  

    przypadkow jest wiecej niz u pana ktory mial taki przypadek.... to cytat nie moje !!!......Taka podpowiedz dla potomnych mających TGA z silnikiem rodziny D28 i podobnych d2...
    Jeśli ubywa wam płyn chłodzący i nie widać wycieków oraz kompresji w układzie chłodzącym a wyeliminowaliście nieszczęsny EGR który też często i gęsto cieknie oraz widać wylatującą parę z wlewu oleju

    Pozostaje wam wymiana nieszczęsnej uszczelki metalowej między blokiem silnika a obudową pośrednią pompy wodnej. Gdyż z starości powstają wżery w aluminiowej obudowie i przez te wżery których nie uszczelnia metalowa uszczelka przedostaje się płyn chłodzący do miski olejowej a tam odparowuje przez odme dzięki temu ciężko stwierdzić aby poziom oleju się podnosił pod wpływem przeciekającego płynu chłodzącego - ciezko stwierdzic ale ....20 litrow musi zostawic cos pod ....cielak pisal .....Uszczelką pod przednią pokrywą tyle by wody nie ubywało bynajmniej nie spotkałem się z takim przypadkiem. No i na deklach od zaworów zbierała by sie biała maź- ja mu wierze. a co na to rzeznik czy mozna bylo by to stwierdzic po zdjeciu tych nieszczesnych dekli? tyle wody nie wyparuje do konca. nie jest to aluzja do autora watka tylko do mechanika ktory chyba tam nie zagladal, moze moja szkola-logika jest zla, ale za nim zdejme glowice nalezy sprawdzic wszystko wokol, zanim sie przejdzie do najdrozszej pracy, chwala za odpowiedz z rozwiazaniem tematu.
    do mateusz podpowiedzi sie koncza, zostala tak naprawde ci plyta, pompa wody i plytka w sprezarce

    0
  • #26 10 Gru 2012 21:40
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Wszystko co piszesz (kakibara) się zgadza, ale po rozmowie telefonicznej z mechanikiem Pani Kasi nic innego im nie pozostało.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeżeli Mateusz pisze prawdę, że posprawdzał wszystko tak jak pisze to myślę, że u niego też siedzi uszczelka pod przednią pokrywą

    0
  • #27 11 Gru 2012 15:12
    2114838
    Usunięty  
  • #28 11 Gru 2012 18:01
    kakibara
    Poziom 24  

    jezeli to do mnie to ja nikogo o nic nie osadzam, sam nie jestem bez grzechu, czesto rzucam pierwszy kamieniem haha, i nie jestem alfa i omega, pozdrawiam

    0
  • #29 09 Sty 2016 21:05
    Szpila_90
    Poziom 2  

    U mnie też ubywał płyń chłodzący i tak jak napisał (kakibara) przeżarta była uszczelka między blokiem a obudową pośrednią, objawy były takie jak: bardzo duży ubytek płynu (ok. 10litrów na 1000 km) oraz kopcenie na niebiesko głównie na wolnych obrotach. Dużo rozbierania ale pomogło.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo