Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Renault Scenic I, 1.6 16V LPG - Przybywa p造nu w zbiorniku wyr闚nawczym

28 Lis 2012 12:30 6654 3
  • Poziom 15  
    Samoch鏚: Renault Scenic I ph II, 1.6 16v + LPG sekwencyjne AG Compact

    Opis:
    Samoch鏚 250 km temu odebrany po naprawie g這wicy (by造 opi趾i na zaworach - 4 wymienione), wymianie uszczelki pod g這wic + planowaniu g這wicy (by豉 skrzywiona, mimo, 瞠 wg. wska幡ika temp. auto nigdy si za mojej kadencji nie przegrza這). Po wej軼iu na obroty samoch鏚 wyrzuca p造n obudow termostatu na ok 1 metr w g鏎 !!!
    Wymieniono wtedy: uszczelka pod g這wic, pasek rozrz康u, obudowa termostatu + termostat + p造n, 4 zawory, 鈍iece, 2 cewki (ostatnie 2 fabryczne SAGEM)
    Przez 200 km po naprawie by這 wszystko w porz康ku.

    Wczorajsze objawy bardzo mnie zaniepokoi造:
    1. wi璚ej ni zwykle bia貫go dymu na wy窺zych obrotach, niezale積ie od temperatury silnika (pada deszcz - co akurat mog這 mie wp造w na ilo嗆 dymu)
    2. przy wkr璚aniu na obroty ilo嗆 p造nu w zbiorniczku wyr闚nawczym gwa速ownie ro郾ie - a po sam korek,
    3. p造n wracaj帷y powrotnym w篹ykiem do zbiornika jest bardzo spieniony - du瘸 ilo嗆 piany pozostaje w zbiorniku.
    4. Gdy termostat si otworzy i wentylator w陰czy ilo嗆 p造nu w zbiorniku wraca do normy, po czym sytuacja zn闚 si powtarza cyklicznie.
    5. W篹e ch這dnicy (g鏎a i d馧) s mi瘯kie - da si je 軼isn望 bez problemu dwoma palcami
    6. Temperatura wska幡ika - stoi przy je寮zie na trasie poziomo, w korku podnosi si o jedn kresk ponad poziom
    7. Silnik pracuje r闚no, moc ma w豉軼iw i na benzynie i na LPG
    8. Oleju nie ubywa ani nie przybywa - czysty i klarowny, p造n ch這dniczy te pachnie normalnie, ale zrobi si zielonkawo niebieski(odci庵n掖em nadmiar p造nu ze zbiornika jednorazowo). Nalewany by standardowy p造n niebieski. Po wstrz捷ni璚iu odci庵ni皻y p造n r闚nie bardzo si pieni, piana ta utrzymuje si d逝窺zy czas.
    9. Przy popuszczeniu korka na zagrzanym aucie (popuszczeniu, nie odkr璚eniu) p造n momentalnie unosi si jeszcze wy瞠j).

    Panowie - nie chcia豚ym absolutnie kraka, ale wychodzi mi na to, 瞠 zn闚 posz豉 uszczelka pod g這wic i kompresja ucieka w uk豉d ch這dzenia. Czy mogliby軼ie ewentualnie poda mi inne mo磧iwe przyczyny?
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Trudno jednoznacznie to potwierdzi :?: ,ale sugeruje p鏦i co jeszcze sprawdzi cisnienie na cylindrach :idea: ,wygl康a jednak na zle dzia豉j帷y termostat :idea: :idea: ,a jaki jest poziom p造nu rano na zimnym i czy ogrzewanie dzia豉 w aucie :?: :idea:
  • Pomocny post
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda
    Kompresja w uk豉dzie ch這dzenia oznacza w篹e twarde jak kamie.

    Odpowietrzy raz jeszcze i korek zbiorniczka sprawdzi.
  • Poziom 15  
    Koledzy - dzi瘯uj za porady.
    Temat po這wicznie rozwi您any - przyczyna znaleziona, ale nie usuni皻a.
    By貫m dzisiaj w ASO Renault. Opinia:
    1. brak spalin w uk豉dzie ch這dzenia - uszczelka pod g這wic OK
    2. termostat - OK
    3. p造n ch這dniczy wymieniony

    A teraz co ciekawsze:
    1. powodem wybijania p造nu w zbiornik jest... 幢e zamontowana instalacja gazowa. W篹e kt鏎e powinny i嗆 po du篡m 逝ku na nagrzewnic s puszczone poni瞠j nagrzewnicy prosto na reduktor. P造n praktycznie omija nagrzewnic - jej w篹e s ledwie letnie. Za to, p鏦i termostat trzyma - pompa wali ca造m p造nem prosto w reduktor a dalej wraca z powrotem do zbiornika wyr闚nawczego po linii najmniejszego oporu. Ci郾ienie spada dopiero, kiedy otwiera si termostat i rozchodzi si na du篡 obieg.
    2. w dniu jutrzejszym auto wraca do gaziarza - albo b璠zie zrobione dobrze, albo niech to 軼i庵aj i wr鏂 fundusze (i tak ju czekam na "polubowne" sp豉cenie za uszkodzenie silnika)

    I pomy郵e, 瞠 zak豉d, kt鏎y gaz montowa uchodzi za przyzwoity i co wi璚ej - certyfikowany... Szlag.

    Panowie - raz jeszcze dzi瘯uj za podpowiedzi. Jednocze郾ie temat mo積a zamkn望.