Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Signum 1.8 - zimny silnik nie wchodzi na obroty

WLODAR79 28 Lis 2012 16:34 2586 8
  • #1 28 Lis 2012 16:34
    WLODAR79
    Poziom 9  

    witam od pewnego czasu borykam sie z problemem nierownej pracy silnika na Pb. przez okolo 30-50 sekund po uruchomieniu silnik szarpie i prawie gasnie. potem wszystko ustaje i silnik pracuje jak powinien od jakiegos czasu zapalila sie lampka mil. sprawdzilem bład elmem i pokazało P0170 -Korekcja dawki paliwa dla bloku cylindrów nr 1 - nieprawidlowo przeprowadzona korekcja......... o co chodzi i od czego zacząc mam naprawe. prosze o pomoc i wyrozumiałosc.

  • #2 28 Lis 2012 17:30
    glosny83
    Poziom 28  

    Zacznij od poprawnie zrobionej diagnostyki z podglądem wartości.

  • #3 28 Lis 2012 18:14
    WLODAR79
    Poziom 9  

    O jakie parametry chodzi ? ilosc powietrza przez przeplywomierz , temperature wlotową powietrza,cisnienie paliwa? bo chyba tyle tylko moge sprawdzic za pomoca tego interfejsu.....?

  • #4 29 Lis 2012 18:18
    WLODAR79
    Poziom 9  

    Sprawdziłem dzis kilka parametów:
    Bezwzgled. poł przepustnicy (TPS) -3.1%
    Obroty silnika 810 r/min
    Przepływomierz (MAF) 1,70 g/sek
    status uklądu paliwowego 1 -sprzeżenie zwrotne
    chwilowa kor. wtrysku blok 1 -2,3 %
    korekta wtrysku blok 1 +11,7
    temperatura zasysanego powietrza 32 stopnie celsjusza

    reszta parametrów była N/A
    Używałem programu ScanTool.net 1.13 PL

    parametry sprawdziłem po około dwugodzinnym postoju autka na dworku....

  • #5 29 Lis 2012 18:23
    1078231
    Usunięty  
  • #6 29 Lis 2012 19:57
    WLODAR79
    Poziom 9  

    ok sprawdzę ale na pewno nie poprzednim programem,spróbuje innym i powiem co i jak.....

  • #7 29 Lis 2012 20:08
    1078231
    Usunięty  
  • #8 29 Lis 2012 22:17
    WLODAR79
    Poziom 9  

    skoro autko chwile po uruchomieniu chodzi idealnie, stawiam na cos innego niz cisnienie paliwa, czytajac na forum kod p0170 trafia sie wileu uzytkownikom, u jednego to przeplywomierz u inego jakies podcisnienie w zbiorniku paliwa, nikt do konca nie potrafi trafnie okreslic co to jest....

    moim zdaniem nie za uboga jest mieszanka lecz stanowczo za bogata gdyz jak jest zimny czuc niedopalone paliwo,znajomy powiedział ze moze czujnik podcisnienia w kolektorze ssącym(nie wiem czy w tym silniku występuje w moim silniku ) lub nieszczelnosc kolektora ssącego,na 3 miejscu podał przeplywomierz,wykluczyl lambde gdyz sąda działą dopiero po okolo 30 sekundach od uruchomienia zimnego silnika, wląsnie wtedy jest problem z obrotami, Nowy folder:(

  • #9 05 Kwi 2013 15:25
    WLODAR79
    Poziom 9  

    wiec po kilku wizytach u "pseudo fachowców od elektroniki" zaprowadziłem samochod do znajomego elektromechanika mojego kumpla.Poprzedni fachowcy stawiali na wypalony zawór w glowicy. Jak sie okazało zwarcie bylo na przepływomierzu powietrza i na cpu.sama podmianka przeplywki nic nie dawala.Zainwestowałem w oryginał Siemensa Vdo. Całośc to koszt przeplywki 800 zl plus robocizna 300. Kiedy jakiss fachowiec mówi wam być moze to lub to zmieńcie mechanika bo narazi was na niepotrzebne koszty..wiem to po sobie... Pozdrawiam i mam nadzieje ze mój post komuś jeszcze kiedyś pomoże :)

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo