Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

URSUS C-360 - POMPA OLEJOWA I HYDRAULICZNA

t1o9m8e6k 28 Lis 2012 18:02 14811 9
  • #1 28 Lis 2012 18:02
    t1o9m8e6k
    Poziom 8  

    Witam!
    W tytule napisałem, że temat będzie dotyczył pompy olejowej i pompy hydraulicznej, ale nie wiem czy tak jest do końca. Problem wygląda następująco:
    Po uruchomieniu ciągnika kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie. Nie świeci się na zimnym silniku (bez względu na obroty). Natomiast na rozgrzanym włącza się na niskim obrotach, a kiedy je zwiększam, gaśnie. Jaka może być przyczyna???
    Drugi problem jest w pewnym sensie podobny do pierwszego: na zimnym silniku podnośnik pracuje normalnie i samoistnie nie opuszcza np podczepionego pługa. Po rozgrzaniu silnika zaczynają się problemy. Na wolnych obrotach słabo podnosi tzn. bardzo wolno, a nawet wcale. Kiedy zwiększę obroty, podnosi normalnie. Jaka może być przyczyna???
    Z góry dzięki za każdą podpowiedź.

    0 9
  • #2 28 Lis 2012 20:21
    kindlar
    Poziom 38  

    Spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany świeceniem kontrolki. Powodem jest rozrzedzenie oleju przy nagrzanym silniku i rozszczelnienie, zużycie panewek na wale korbowym. Zleć mechanikowi pomiar ciśnienia smarowania. Możliwe że czeka cię szlif wału i wymiana panewek. Pompa podnośnika też do wymiany i uszczelniacze wraz z pierścieniem na tłoku pompy podnośnika, która opuszcza. Przed remontem skonsultuj się z mechanikiem w celu potwierdzenia objawów.

    0
  • #3 28 Lis 2012 22:01
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Ciśnienie pompy olejowej silnika zmierzysz samemu wpinając zamiast czujnika kontrolki manometr. Nie jest powiedziane że to panewki wału bo one mają największy wpływ. Sprawdził bym pierwsze pompę i zawór przelewowy. Lubi się zacinać a sama pompa nie należy do najtrwalszych.
    Jeśli chodzi o hydraulikę to wepnij manometr w wyjście zewnętrzne. jak nie uzyskasz odpowiedniego ciśnienia to na bank pompa do wymiany. Może pomóc a może się okazać że jeszcze uszczelnienie tłoka. Nie trzeba do tego żadnego wykwalifikowanego mechanika.
    Tak że pierwsze pomiar ciśnienia. Twój podnośnik ma typowe objawy zajechanej pompy.

    1
  • #4 28 Lis 2012 23:51
    t1o9m8e6k
    Poziom 8  

    Z podnośnikiem tak właśnie podejrzewałem. A macie jakiś schemat wymiany pompy hydraulicznej? Bo ja nawet nie wiem jak się do niej dostać... Kupiłem co prawda instrukcję napraw do C-360, ale rysunek nie jest zbyt wyraźny.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A czy olej ma znaczenie??? Pytam, ponieważ oleju w skrzyni nie wymieniałem całe wieki. Zawsze dolewałem, aby poziom utrzymywał się między dolną a górną kreską na miarce.

    0
  • #5 29 Lis 2012 09:26
    kindlar
    Poziom 38  

    Wymiana pompy jest raczej prosta. Wypuszczasz olej ze skrzyni, odkręcasz okrągły dekiel znajdujący się pod spodem w tylnej części na wysokości tylnego mostu. Na nim zamocowana jest pompa. Wymieniasz ją, sprawdzasz oringi na połączeniu podstawy pompy z korpusem (króciec na jego końcu jest oring) i składasz wszystko. Przypominam o wyczyszczeniu filtru i magnesu z opiłków znajdującego się pod siedzeniem kierowcy.

    0
  • #6 29 Lis 2012 20:11
    mar-kom
    Poziom 11  

    Ja miałem podobny problem z podnośnikiem wymieniłem pompę niby na wzmocnioną i złożyłem wszystko nowy olej i co się okazało nie chce podnosić uznałem że na bank uszczelniacze na tłoku do wymiany więc odkręciłem pokrywę z tłokiem i okazało się że na tulejce która łączy obudowę mostu z pokrywą niema żadnego uszczelniacza po prostu je wypłukało,ale uszczelniłem tłok i tą tulejke i śmiga lubi też pękać rurka która łączy pompę z zaworem przeciążeniowym czas i olej robi swoje Powodzenia

    3
  • #7 15 Gru 2012 20:13
    t1o9m8e6k
    Poziom 8  

    W silniku wymieniłem olej. Po wymianie jechałem po drzewo do lasu, więc trafiła się okazja, aby go trochę rozgrzać. Po dojechaniu na miejsce zmniejszyłem obroty. Kontrolka nie zaświeciła się. Czy możliwe, że przyczyna leżała w wypracowanym oleju? Teraz zalałem olejem Turdus 15W40.

    1
  • #8 15 Gru 2012 20:41
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Albo kiepski olej był wcześniej, szybko stracił swoje właściwości. Chociaż w starych dieslach to według mnie raczej gęstnieje. Ewentualnie dostaje się do oleju paliwo. Efekt spadek ciśnienia.

    0
  • #9 15 Gru 2012 22:00
    t1o9m8e6k
    Poziom 8  

    Olej był bardzo dawno wymieniany. A w tym roku dużo było pracy w polu. Paliwo nie dostaje się do oleju.

    0
  • #10 15 Gru 2012 22:32
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    To mogł byc winowajca. Zobaczysz co pokarze dalsza eksploatacja.

    0