Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vito 2.2 CDI - Automatyczna skrzynia biegów 4HP20

Michalcc 28 Nov 2012 18:11 17319 13
  • #1
    Michalcc
    Level 8  
    Witam serecznie

    Posiadam Mercedesa Vito 2.2 CDI 2002r. z automatyczną skrzynią...

    Problem polegał na wydobywających się ze skrzyni odgłosach buczenia, aż skrzynia wywalała check na desce i przechodziła na neutral. Skrzynie wyjąłem i oddałem na diagnoze - pompa oleju + konwerter + robota 4600pln!

    Kupiłem więc skrzynie używaną świeżo po regeneracji z jakiegoś Vito z zatartym silnikiem (nie było możliwości sprawdzenia na miejscu) za 3000pln.

    Skrzynie zamontowałem, uzupełniłem poziom oleju, ruszyłem zadowolony jak małe dziecko, ale radość trwała tylko do 3-go biegu.

    Przy wrzucaniu trzeciego biegu jest silne szarpnięcie, zapala się check, a samochód na tym 3-cim biegu już zostaje...
    Działa P, N, R, ale po wrzuceniu D jestem cały czas na trzecim biegu!
    Ponadto po zapaleniu się check jest silne szarpnięcie przy wrzucaniu D i R.

    wystarczy zgasić i zapalić samochód i problemu nie ma

    na D i R wchodzi bardzo płynnie... ładnie rusza i zmienia na 2, aż nie dojdzie do 3-go biegu i problem znów się powtarza....


    Jakieś rady????
    Coś mogłem narozrabiać przy montażu????
    Czy już poddać się powiedzeniu, że oszczędny dwa razu traci i mam już dwie skrzynie do regeneracji???

    Oczywiście skrzyni jeszcze nie podłączyłem diagnoskopem. AutoCom, którym dysponuje nie diagnozuje skrzyni... Jutro pożrzyczę KTSa. Ale może już teraz ma ktoś jakieś podejrzenia, lub domysły...???
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    romuald-f
    A/T specialist
    Witam serecznie
    Posiadam Mercedesa Vito 2.2 CDI 2002r. z automatyczną skrzynią...
    Problem polegał na wydobywających się ze skrzyni odgłosach buczenia, aż skrzynia wywalała check na desce i przechodziła na neutral. Skrzynie wyjąłem i oddałem na diagnoze - pompa oleju + konwerter + robota 4600pln! - bardzo drogo (pompa 1200 zł, regeneracja konwertera 750 zł.)
    Kupiłem więc skrzynie używaną świeżo po regeneracji z jakiegoś Vito (z jakiego Vito ??, jaki silnik i rocznik ?) z zatartym silnikiem (nie było możliwości sprawdzenia na miejscu) za 3000pln.
    Skrzynie zamontowałem, uzupełniłem poziom oleju, ruszyłem zadowolony jak małe dziecko, ale radość trwała tylko do 3-go biegu.
    Przy wrzucaniu trzeciego biegu jest silne szarpnięcie (gdy skrzynka chce przeżucić na czwart bieg -nadbieg- to przechodzi w tryb awaryjny, złe przeliczenie z przekładni, nie ta wersja skrzynki) zapala się check, a samochód na tym 3-cim biegu już zostaje... (zostaje w trybie awaryjnym)
    Działa P, N, R, ale po wrzuceniu D jestem cały czas na trzecim biegu!
    Ponadto po zapaleniu się check jest silne szarpnięcie przy wrzucaniu D i R. (skrzynka przechodząc w tryb awaryjny nie ma komunikacji z komputerem skrzyni, a więc elektrozawór modulacji ciśnienia liniowego nie pracuje i jest zawyżone ciśnienie, dlatego są "uderzenia" przy zapięciu D lub R)

    wystarczy zgasić i zapalić samochód i problemu nie ma (poprzez chwilowe odcięcie "zapłonu" resetujesz komputer skrzyni, ale nie pozbywasz się problemu)
    na D i R wchodzi bardzo płynnie... ładnie rusza i zmienia na 2, aż nie dojdzie do 3-go biegu i problem znów się powtarza....
    Jakieś rady???? (wymontować i oddać skrzynkę, naprawić "swoją" uszkodzoną lub poszukać od danej wersji silnikowej - na metryczce skrzynki są numeracje) Coś mogłem narozrabiać przy montażu???? (nic złego nie zrobiłeś poza zakupem niewłaściwej skrzynki) Czy już poddać się powiedzeniu, że oszczędny dwa razu traci i mam już dwie skrzynie do regeneracji???

    Oczywiście skrzyni jeszcze nie podłączyłem diagnoskopem. AutoCom, którym dysponuje nie diagnozuje skrzyni... (mój AutoCom bardzo dobrze "czyta") Jutro pożrzyczę KTSa. Ale może już teraz ma ktoś jakieś podejrzenia, lub domysły...???
  • Multimetr Fluke
  • #3
    Michalcc
    Level 8  
    Skrzynia na pewno była z Vito 2.2 CDI, co do roku to nie mam pojęcia....

    Na pewno na poprzedniej i na obecnej było oznaczenie 4HP20, czy jakiegoś innego oznaczenia powinienem szukać?

    Boszzz... jeśli przyjdzie wyjmować mi tą skrzynie (ciężka robota)..... Z chęcią sprzedał bym go za połowę wartości, ale czy ktoś to kupi????

    Więc żadnych innych szans nie dajesz???? Źle dobra skrzynia i koniec??? Pomimo, że obydwie były z Vito 2.2 CDI i na obydwóch było napisane 4HP20?
  • #4
    romuald-f
    A/T specialist
    Porównaj oznaczenia między "Twoją" a zakupioną, zwłaszcza pozycja C. Vito 2.2 CDI - Automatyczna skrzynia biegów 4HP20
  • #5
    Michalcc
    Level 8  
    Niesteyt nie mam jeszcze dostępu do starej skrzyni, żeby to zczytać, ale może jutro będę miał....

    Póki co:
    1. Wykonałem kilka kolejnych jazd... Szarpnięcie i zapalanie checka odbywa się przy przepinaniu na 3-ci biegi. Do 4-rtego nie udało mi się dojść bo zapalał się check...
    Naprawdę wątpie, żeby problem był w nadbiegu...
    I ciekawostka - raz jedyny udało mi się przejśc na trzeci bieg, również z szarpnięciem, ale check się nie zapalił!!!!!! Pojechałem chwilę na 3-cim i zacząłem zwalniać, żeby zobaczyć czy redukuje... I redukuje bez problemu!!!! Znów zacząłem przyśpieszac i kolejny raz nie udało się już... Co chyba najistotniejsze - przy przechodzeniu na 3-ci szarpie, lecz może wydarzyć się, że checka nie zapali i pracuje normalnie!!!!!

    Co do zczytywania skrzyni:
    AutoCom nie ma takiego systemu (oprogramowanie 2011)
    Pożyczyłem Delphi DS 150 z aktualizacją z 2010r. i również nie ma takiego systemu
    Jutro idzie w ruch Bosch KTS200, który system ma na 100%
    Ps.: Jeśli Delphi DS150 z 2010r. nie ma skrzyni w Vito W638 to byłbym wielce zaskoczony, jeśli jakiś AutoCom by miał (a wiemy czym jest AutoCom, a czym jest Delphi :))

    W każdym bądź razie do objawów doszedł kolejny - szarpie przy wchodzeniu na 3-ci, lecz check może się nie zapalić....!
  • #6
    Michalcc
    Level 8  
    Witam


    Ok, Bosch odczytał:


    P2005 - Regulacja natężenia prądu poza zakresem

    P2015 - Wyłącznik biegów sygnał niezrozumiały

    Pomożecie....???? :)

    Dodano po 5 [godziny] 24 [minuty]:


    Ok, dzisiaj po kolejnych jazdach próbnych pozostał już tylko P2005 - Regulacja natężenia prądu poza zakresem

    I co najlepsze - dzisiaj udało mi się dłużej pojeździć samochodem, nawet doszedłem do nadbiegu (4) i kilka razy zredukowałem, aż za którymś razem znów zapalił się check i znów zapalał się co chwile po każdym zgaszeniu samochodu.... Najbardziej usterkowy moment to chwila przełączania się na 3-ci bieg.

    Odpada więc już raczej całkowicie teoria o źle dobranej skrzyni...????

    Pozostaje pytanie co to jest P2005 - Regulacja natężenia prądu poza zakresem
    I jak z tym walczyć?????
  • #8
    Michalcc
    Level 8  
    A rozumiesz coś z tego???? Bo ja jedyne co to tyle, że jest jakiś problem z prądem powietrza.... :D

    A co to znaczy i jak temu zaradzić...????
  • #9
    hubertbaran
    Level 16  
    Podepnij to pod star diagnozę, masz od razu cała procedurę diagnostyczną, to naprawdę bardzo przyjazne narzędzie.
  • #10
    Michalcc
    Level 8  
    Nie dysponuje Star Diagnozą....

    Czy może ktoś wie co oznacza P2005 - - Regulacja natężenia prądu poza zakresem i jak temu zaradzić????
  • #11
    Michalcc
    Level 8  
    Witam

    Problem rozwiązałem.... Jako, że nikt się nie domyślał, a jak ktoś już się domyślał to kazał mi wyjmować skrzynie jeszcze raz i kupować trzecią, to zostawię info dla potomnych, którym podobny przypadek wydarzy się....

    A więc znalazłem na jednym z forów człowieka, który miał przypadek identyczny i również po wymianie skrzyni... Co ciekawsze jemu również proponowano kupić kolejną skrzynie, lub regenerować tą co dopiero kupił, a po odwiedzinach u kilku czarodziejów diagnoza zawsze była jednoznaczna - skrzynie rozebrać i szukać....

    Co więcej udało mi się odnaleźć kontakt do człowieka. Okazało się że kosztowało go to sporo pieniędzy i kilka miesięcy poszukiwać przyczyny. Zadzwonił się do człowieka z niemiec zajmującego się skrzyniami, a ten kazał wymienić mu wiązkę. Wiązkę zmierzył omomierzem i stwierdził, że jest sprawna, ale w końcu postanowił zaryzykować i wydał 600pln na nową wiązkę.... Skrzynia zaczęła działać!

    Tak więc wymontowałem wiązkę ze swojej starej i nowej skrzyni, obydie zmierzułem omomierzem i również stwierdziłem że jest sprawna... Idąc za radą, założyłem wiązkę dwugą (ze starej skrzyni) i skrzynia zaczęła pięknie pracować!!!!!!

    Szkoda mi oczywiście czasu i pieniędzy na te poszukiwania, ale napewno jestem szczęśliwy, że sama skrzynia okazała się sprawna!

    Nie wiem jak to możliwe, że leżą dwie identyczne wiązki, a jednak na jednej skrzynia działa, a na drugiej nie...
  • #12
    Stanlej1986
    Level 4  
    Kolego o jakiej wiązce piszesz, bo mam ten sam problem w peugeocie.
    Zmiana z 4 na 3 skutkuje błędem i trybem awaryjnum - auto jedzie tylko na 3cim biegu.

    Chodzi o kable wewnątrz skrzyni (tu gdzie sterownik)
    Czy o wiążkę zewnętrzną od wtyczki do kompa ?
  • #13
    Jurek-75
    Level 11  
    Hallo, Stanlej1986
    czy udało Ci się rozwiązać problem, bo moja skrzynia jeździ tylko na trzecim, miałem możliwość podłączenia Star Diagnose ale nie komunikował się ze skrzynią i np ABS, więc w dalszym ciągu nic nie wiem.
    V280 automat z 1999 roku sport edition
  • #14
    Stanlej1986
    Level 4  
    U mnie podobno poszedł kosz sprzęgłowy. Wymiana czujników nic nie dała. Naprawa skrzyni 5000, nowy Peugeot 6000. Wybrałem nowego z manualem.