Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CC700 zimny wąż. Słabo grzeje. Co można z tym zrobić? Gdzie szukać usterki?

Pioter2k 04 Lut 2005 15:01 1883 8
  • #1 04 Lut 2005 15:01
    Pioter2k
    Poziom 16  

    ...wymieniłem termostat i uszczelniacz w CC700 - grzał dobrze 80-90 st. a
    dzis naszło mnie zasłoniecie chlodnicy i dolanie płynu gdyz było na dnie w
    zbiorniczku, i po tym słabo grzeje :/ sprawdzałem węże od nagrzewnicy ok. Ale dolny wąż od chłodnicy do termostatu jest zimny :/ ktoś może pomóc co mam z tym zrobić??

    0 8
  • Pomocny post
    #2 04 Lut 2005 17:39
    tk1001
    Poziom 16  

    Czesc
    Prawdopodobnie masz zapowietrzony uklad. Odpowietrznik masz za prawa przednia lampa (z boku). Ja zawsze to robie na zimnym silniku (odpalam i odkrecam powoli srubke az poleci plyn bez powietrza). Jesli nie pomoze typuje termostat.
    Aha - plyn czesto ubywa? To moze byc problem z uszczelka pod glowica...
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #3 04 Lut 2005 20:32
    Adam700
    Poziom 22  

    Musisz po prostu na zimnym silniku wylac plyn z silnika odkrecajac dolny waz do chlodnicy i uprzednio otwierajac wewn.auta suwak regulujacy temp.wewn.auta na "gorace",odkrec korek na zbiorniczku i korek odpowietrzania na prawym blotniku.wylej plyn.zalej na nowo-pamietaj zeby powoli wlewac plyn do zbiorniczka.wlewaj dotad az przeleje sie przez wezyk odpowietrzania.jak sie przeleje zakrec wszystko,uzupelnij plyn na stan w zbiorniczku i odpal auto.niech chodzi do zalaczenia sie wiatraka.sprawdzaj caly czas poziom plynu w trakcie pracy silnika i w razie potrzeby uzupelniaj go.potem jak bedzie ok poczekaj az silnik ostygnie i ponownie sprawdz poziom plynu.
    Acha jezeli auto ma LPG to niech chodzi na benzynie w trakcie odpowietrzania ukladu.jezeli to odpowietrzenie nie pomoze to masz uszkodzony termostat

    Dodano po 2 [minuty]:

    powiedz mi jeszcze czym wybijales i potem czym nabijales uszczelniacze pomp:olej. i wodnej.chyba mnie tez czeka wymiana a czytajac twoj post nie chce uszkodzic nowego.a wiedzac czym to nabijales uprzednio zaopatrze sie w narzedzia

    0
  • Pomocny post
    #4 04 Lut 2005 20:50
    Jazdaaaa
    Poziom 18  

    zapowietrzony masz uklad odkrec rure i poczekaj jak poleci ci plyn otem go uzupelnij

    0
  • #5 05 Lut 2005 15:04
    Pioter2k
    Poziom 16  

    Jazdaaaa napisał:
    zapowietrzony masz uklad odkrec rure i poczekaj jak poleci ci plyn otem go uzupelnij


    ...tzn rure, od termostatu? ...Wogule dziwna sprawa na maxa, bo chlodnica jest zimna i wąż też, dzisiaj było ok 4st. na minusie i zagrzał sie dopiero po ok.6 km, lecz i tak leciało takie letnie powietrze, dopiero złapał tem ok 75st. na 15km. Czy aż tak zimny był że potrzebował tyle by sie nagrzać? nie rozumiem tego naprawde, chlodnica zimna, wąż zimny, w samochodzie letnie powietrze :/

    Ps. Płynu nie ubywa, uszczelka ok :)

    Dodano po 9 [minuty]:

    powiedz mi jeszcze czym wybijales i potem czym nabijales uszczelniacze pomp:olej. i wodnej.chyba mnie tez czeka wymiana a czytajac twoj post nie chce uszkodzic nowego.a wiedzac czym to nabijales uprzednio zaopatrze się w narzedzia[/quote]

    ...oczysciłem wałek z jakiś osadów, tak samo miejsce wsadzenia uszczelniacza, papierem wodnym. Wałek również został przeszlifowany leciutko. Natstępnie smar grafitowy leciutko trzeba nasmarować i wciskamy, u mnie mocno trzeba było pchać palcem, a poźniej o gumkę na zewnątrz płaskim śrubokrętem. byle schowała sie za wałek, dalej nie ma sensu wciskać i rzeźbić nie wiadomo co. Przykrecamy wirnik pompy obudowe termostat filtr oleju czujnik oleju i gotowe. jak cos peknie albo zle zrobisz, to bedziesz widział ze leci Ci z otworu zabezpieczającego na dole:) Uszczelniacz ma pierscień z ceramiki i jakiegoś tworzywa wiec trzeba uważać na przechyły boczne jak wciskamy w oś. bo to kosztuje ok.38 zł wiecej :P


    Nie powinno być kłopotów
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #6 05 Lut 2005 22:15
    citron_bx
    Poziom 13  

    sprawdż termostad nowy nie znaczy sprawny

    0
  • #7 06 Lut 2005 22:57
    Pioter2k
    Poziom 16  

    ...ok ktoś mi podpowiedział że na bank zapowietrzony :) wiec nagrzałem auto do 90st. lecz chyba termostat sie nie otworzył jeszcze, ale nic to,
    musiałem juz isc do domku, wiec długo nie czekałem. Otowrzyłem maske i ten przewód odpowietrzający odkreciłem, poleciał zimny płyn i powietrze, a za chwile ciepły płyn i zamknełem i chyba ok.

    to tyle? czy coś zle zrobiłem?

    0
  • Pomocny post
    #8 07 Lut 2005 00:16
    Adam700
    Poziom 22  

    zobaczysz jaka bedzie temp.silnika podczas jazdy no i jak ogrzewanie bedzie dzialac.sprawdz tez czy wentylator zalacza ci sie o przekroczeniu 90 stopni

    0
  • #9 09 Lut 2005 08:28
    Pioter2k
    Poziom 16  

    Adam700 napisał:
    zobaczysz jaka bedzie temp.silnika podczas jazdy no i jak ogrzewanie bedzie dzialac.sprawdz tez czy wentylator zalacza ci się o przekroczeniu 90 stopni


    ...Sprawdziłem po przejachaniu dłuższej trasy temp. doszła do ponad 90 st. i załaczył chyba sie termostat i wąż był letni wiec chyba jest oki :)
    Zapowietrzony układ to była przyczyna :))

    Dziękuje wszystkim za pomoc

    Ps. teraz mi pozostaje rozkminić co jest przyczyną pływających obrotów na biegu jałowym :/ oczywiście pytanie pozostawiam również wam :)

    0