Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LEGENDFORD F-14 - - - WARIUJĄCY CENTRALNY ZAMEK

maly181 04 Feb 2005 15:34 5441 7
  • #1
    maly181
    Level 11  
    Witam wszystkich .
    Mam problem tego typu ,iż dzisiaj popołudniu gdy drugi raz wsiadałem do swojego auta (wczesniej raniutko) centralny zamek odmówił mi posłuszeństwa. Do tej pory było wszystko działało tak jak należy i stało się to nagle więc nie ma mowy o jakiejś mojej ingerencji w awarie c. zamka.
    Centralny szaleje. Np:
    -z pilota zamknie wszystkie zamki ale przy próbie otwarcia z pilota nie otwiera ich więc otwieram z kluczyka i otwierają się tylko te dzrwi które otwieram z kluczyka.( centralny dzialal na kluczyk i na pilota)
    -z pilota zamknie wszystkie zamki ale przy probie otwarcia z pilota otworzy i odrazu zamyka i słychac przez dłuższy czas "pykanie w siłownikach"
    -jak odpale samochód jest ok. ale jak go zgasze to zamyka wszystkie drzwi i znowu słychac przez dluzszy czas prace silownikow

    Chce zaznaczyc iz uzywalem funkcji zamykania i otwierania drzwi przy właczaniu i wyłaczaniu stacyjki jednak po tym zajsciu wyprogramowalem te funkcje



    Natomiast czas pracy zamków mam ustawione na 0,8 sek otwieranie i zamykanie.

    Czy ktos miaal juz taki przypadek?
    Co moze byc przyczyną takiego zachowania.
    Wielkie dzieki za posty z odpowiedziami

    Pisanie tematu wielkimi literami patrz regulamin yasiu.brzeg
  • #2
    pelek
    Level 20  
    nie napisałóeś czy to zamek fabryczny czy dorabiany oraz jaki to samochód.prawdopodobnie przyczyna jeży w drzwiach przednich ,trzeba sprawdzić przepusty w drzwiach oraz sterowanie z siłowników
  • #3
    maly181
    Level 11  
    Auto to Opel Vectra z fabrycznym centralnym zamkiem.
    Z uwagi na to , ze siłownik w drzwiach kierowcy był w połowie zepsuty ( z kluczyka zamykał i otwierał wszystkie zamki natomiast z pilota nie chcial bo nie dawal sygnalu innym silownikom) dodalem drogi silownik slave i było wszystko wporządku.
    Teraz znowu zaczął mi działać poprawnie tylko ciekawe na jak długo.
    Co mogło byc tego przyczyą?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A o jakie przepusty ci chodziło??
  • #4
    Heroses
    Level 24  
    Proponuję sprawdzić połączenia w klapie bagżnika tam jest siłownik master i czasem lubi psocić.

    Kolega mówiąc "przepusty" zapewne miał na myśli przejścia kabli z karoserii do drzwi.
  • #5
    kedziorek
    Level 13  
    podobne objawy daje zawilgocenie centralki od zamka centralnego. Sprawdź czy przypadkiem w jej wnętrzu nie ma wilgoci lub nie jest zalewana centralka. Jak dobrze pamiętam to montowana jest ona w prawym przednim słupku ( na wysokości kostki prawej nogi pasażera)
  • #6
    zepol
    Level 21  
    A czy tak przypadkiem nie było silnego mrozu? Bo jak tak, to zamek przymarzł i siłownik go nie pociągnie. Jeśli jakimś cudem pociągnął to mógł przestawic się na tym dorabianym siłowniku. Podobna usterka występuje też gdy jest więcej jak jeden siłownik Master, jeden przymarza zamknięty i efekty są identyczne. Przy ostatnich mrozach to prawie plaga :-( Później gdy auto porządnie się rozgrzeje (wewnątrz) usterka prawie znika do następnego mocnego mrozu... Sprawdź po stronie masterów, ewentualnie przesunęło ten dorabiany siłownik na łączeniu. A dziś w nocy ma być znowu baaardzo zimno - w tv podają kilkanaście na minusie...
  • #7
    maly181
    Level 11  
    Sterownik centralnego zamka nie ma kontaktu z rzadną wilgocią gdyż woda nie ma do niego żadnego dostępu ( w mojej viki).
    Natomiast chciałbym zaznaczyć, że też składałbym to na mróz bo ten nieszczęsny dzień był bardzo mroźny ale... w nocy jest zawsze większy mróz niż za dnia a tego dnia, po nocy otworzyłem go bez problemu i zamknąłem natomiast około południa zaczął tak wariować i tak przez cały dzień. Na drugi dzień problem znikł i tak jest do dziś (wszystko działa jak należy) po mimo większych mrozów od tego, który odnotowano tego nieszczęsnego dnia. Więc sam już nie wiem...ale z nie wyjaśnionych okoliczności raczej stawiam na mróz jako przyczynę tymczasowej awarii
  • #8
    woda
    Level 12  
    hmmm... a ja proponuje sprawdzic czy poprawnie dzialaja przycisku otwarcia drzwi, bo jesli, nie moze wariowac centralny, tak mialem u siebie w Fordzie Escorcie z fabrycznym centralnym.

    Pozdrawiam.