Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1.9TDI 90KM 2002r - usterka przednich wycieraczek

28 Lis 2012 23:17 10182 22
  • Poziom 20  
    Witam.
    Posiadam Seata Leona 1,9TDI 90KM 2002 rok, auto posiadam od roku i już kilka miesięcy temu miałem awarie wycieraczek przednich. Jadąc autem, w trakcie deszczu, nagle przestały działać, jednak gdy się zatrzymałem i poruszyłem ręcznie wycieraczkami zaczęły one działać. Problem powtarzał się od czasu do czasu, a w tej chwili bardzo często. Mechanizm przeczyściłem i nasmarowałem ale to w niczym nie pomogło. Gdy wycieraczkami poruszam zaczynają one działać ale często wystarczy że wyłączę je i z powrotem przestają działać.

    Moderowany przez tzok:

    Post poprawiłem, przypominam o regulaminie forum:
    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    km to kilometry, KM to konie mechaniczne
    Również poprawna interpunkcja znacząco ułatwia czytanie i rozumienie treści.

  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Wymień silniczek.
  • Poziom 20  
    Witam czy jesteś pewien że to może być silniczek ? gdy mechanizm łaskawie już ruszy to moc w silniku duża dżemie :) Czy możliwe że same szczotki są walnięte i czy są wymienialne?
  • Pomocny post
    Poziom 8  
    Mechanizmy napędy wycieraczek ( a dokładnie trzpienie na które nakłada się ramiona) w samochodach zbudowanych na płycie podłogowej Golfa IV ( Leon/Toledo/Octavia/Audi A3/Bora Golf ) mają wadę fabryczną polegającą na utlenianiu się obudów trzpieni . Powoduje to bardzo duże tarcie na styku powierzchni trzpień - obudowa co w efekcie objawia sie tak jak u Ciebie.

    Moc , rodzaj silnika czy rok produkcji nie ma tu większego znaczenia - Każdy Leon 1M / Toledo ma to samo.

    Proponuję wyjąc mechanizm , odłączyć od niego silniczek i sprawdzić czy mechanizm działa lekko ( powinien pod siłą bezwładności przemieszczać się sam). Jestem przekonany ,że tak nie będzie. Musisz delikatnie wysunąć trzpienie z obudowy , usunąć warstwę utlenioną , nasmarować ( proponuje smar grafitowy lub jakiś dobry wypierający wodę - ja zastosowałem biały smar do plastików ) , złożyć wszystko z powrotem , podłączyć silniczek i będzie śmigać kolejne parę lat.

    Przerabiałem to już w kilku swoich Leonach 1M i szwagrowym Golfie VI - niestety tak się zdarza. Natomiast nie spotkałem się z tym ,żeby uszkodził się elektrycznie silniczek .


    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Kolega Silver_leon ma racje, te dwa trzpienie na które zakłada się ramiona wycieraczek się zacierają. Przerabiałem to wielokrotnie w golfach i audi a3
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    No powiem szczerze, że już miałem w zeszłym tygodniu dwie takie usterki przerabiane i niestety ale poprzednicy mają rację że problem leży w "zapieczeniu" ramion.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Standardowa usterka wycieraczek, pan moderator przedstawił to obrazkowo .
    Ja osobiście czyszczę te tulejki wiertłem .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Wiem w czym leży problem i rozumiem o co chodzi panie Motronic . Ale czasami i na tulejkach trzyma ponieważ trzpień koroduje i ma wżery. Wszystko wyczyszczone (ja smaruję smarem ceramicznym ) i śmiga . Trochę już tego na robiłem i brak reklamacji świadczy o skuteczności .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Ok ale jednak w tym temacie stawiał bym na szczotki albo rdze w silniczku.

    Jak się zacierają to efekt jest widoczny jak wyładowany akumulator, ledwo pióra się ciągną.

    Co do elaboratu powyższego to producent dał ciała, jakby tam był smar to to by nie puchło .
  • Poziom 14  
    @Motronic - masz rację ale troszkę się z innymi nie porozumiałeś za dobrze :) Łożysko cierne które tutaj występuje i jego przeczyszczenie masz rację nic nie daje ale jak ktoś już całość rozbierze to chyba zauważy problem jak nie to już nie wiem co pisać i odpowiadać...
  • Poziom 13  
    Jak średnica trzpienia jest 8 to w czym problem przelecieć to wiertłem 8 ?
    Miałem kilka razy tak że podczas wybijania trzpienia wylazł razem z tulejką mosiężną i problem był ją zdjąć . Więc zaciera się i na tulejkach przez ten syf . Pozdrawiam .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Płótno ścierne i smar jak wyjda po dobroci .Jak nie chcą wyjsć to nic na chama flexem 1mm przecinam wzdłuż tulejke tak 2/3 długości WD40 i wychodzi leciutko.Potem płótno dużo smalcu i żadnych póżniej reklamacji.Nie wybijaj trzpieni na siłę bo szkoda kupować potem cały mechanizm.Troche po rusku ale 100% skutecznie.
  • Poziom 13  
    Podając średnicę 8 miałem na myśli że takim samym wiertłem to robię a nie podaję konkretną średnicę otworu. Każdy ma swoje sposoby i najważniejsze że daje sobie z tym problemem radę.
  • Poziom 20  
    Dziękuje wszystkim za wypowiedzi byłem wczoraj na szrocie i udało mi się kupić kompletny mechanizm z silnikiem od Golfa IV w cenie 35 euro i teraz działa idealnie jednak w wolnej chwili rozbiorę stary mechanizm i napisze co było przyczynom usterki