Wymieniłem ostatnio padnięty alternator na regenerowany i już żałuję, że nie regenerowałem swojego starego (Focus MK1, 2004r, 1,8TDCi)...
Po odpaleniu na zimnym ładowanie bardzo powoli rośnie od ok 12V do ponad 13V (przygasają światła na wolnych obrotach) i dopiero po około 30s nagle ładowanie skacze do 14,4V i wtedy już się trzyma niezależnie od obrotów czy obciążenia...
Czego to może być wina? Właśnie regulatora? Mostek prostowniczy? Diody? Chciałbym coś o tym wiedzieć zanim pojadę z reklamacją, bo przez telefon twierdzą, że to normalne bo cały prąd zabierają świece żarowe... Tylko że ja dałbym sobie głowę uciąć że na oryginalnym alternatorze nigdy nie przygasały mi światła... Możliwe, że regenerowany jest słabszy? Czy nie ma mocnych na cztery świece żarowe?
No i moja prośba do użytkowników diesla - na zimnym silniku po odpaleniu samochodu też Wam przygasają światła przez jakiś czas (grzania świec po uruchomieniu)?
Dorzucam filmik: http://youtu.be/tze2GHqNOec
P.S. Do wyświetlanej wartości doliczcie ok 1V - odkąd pamiętam tryb serwisowy licznika zaniżał ładowanie o 1V w porównaniu do tego na akumulatorze
Po odpaleniu na zimnym ładowanie bardzo powoli rośnie od ok 12V do ponad 13V (przygasają światła na wolnych obrotach) i dopiero po około 30s nagle ładowanie skacze do 14,4V i wtedy już się trzyma niezależnie od obrotów czy obciążenia...
Czego to może być wina? Właśnie regulatora? Mostek prostowniczy? Diody? Chciałbym coś o tym wiedzieć zanim pojadę z reklamacją, bo przez telefon twierdzą, że to normalne bo cały prąd zabierają świece żarowe... Tylko że ja dałbym sobie głowę uciąć że na oryginalnym alternatorze nigdy nie przygasały mi światła... Możliwe, że regenerowany jest słabszy? Czy nie ma mocnych na cztery świece żarowe?

No i moja prośba do użytkowników diesla - na zimnym silniku po odpaleniu samochodu też Wam przygasają światła przez jakiś czas (grzania świec po uruchomieniu)?
Dorzucam filmik: http://youtu.be/tze2GHqNOec
P.S. Do wyświetlanej wartości doliczcie ok 1V - odkąd pamiętam tryb serwisowy licznika zaniżał ładowanie o 1V w porównaniu do tego na akumulatorze