Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komunikacja ze sterownikiem SIEMENS S7-200 cpu 212

29 Lis 2012 16:36 3171 6
  • Poziom 2  
    Witam
    Na początku napiszę że jestem zupełnym laikiem z PLC i chciałbym do wszystkiego dojść sam ale już na początku mam wielki problem
    Mam do zrobienia pracę dyplomową na sterowniku SIEMENS S7-200 cpu 212 nr katalogowy 6ES7 212-1BA01-0XB0 wersja oprogramowania jest w nim REL 01.00
    Wybór padł na niego ponieważ był za darmo (dostałem od kolegi). Dokupiłem jedynie 2 moduły rozszerzające EM 223 nr katalogowy 6ES7 223-1HF00-0XA0
    Wszystko pospinałem ze sobą i do komputera próbuję się podłączyć oryginalnym kablem siemensa USB/PPI Multi-Master Cable nr katalogowy 1p 6ES7 901-3DB30-0XA0
    Instalowałem różne oprogramowanie z serii STEP7 Micro/Win w WINDOWS XP Home i Professional i za każdym razem był bardzo podobny efekt a więc:
    Program STEP7 Micro/Win instaluje się. Następnie w konfiguracji programu udaje się ustawić kabel, za pomocą którego daje się zidentyfikować rodzaj sterownika, widać w konfiguracji 2 podpięte moduły rozszerzeń. Jako że sterownik był używany można szczytać z niego program, można za pomocą komputera włączyć i wyłączyć ten sterownik. Jednakże gdy chcę cokolwiek do niego wgrać wyskakuje mi komunikat w języku angielskim:
    The firmware version in the attached PLC does not support the operation. You must put the cable into Freeport/PPI mode to when communicating with older PLCs.
    Wygląda mi na to że ten mój sterownik nie będzie działał na tym kablu, tyle że to jakoś dziwnie się zachowuje. Jest rozpoznanie, odczyt ze sterownika, jest możliwość włączania i wyłączania tego sprzętu a wgrać nie mogę.