Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MJoy16-pytania odnośnie PCB

29 Lis 2012 21:17 13356 70
  • Poziom 17  
    Witam!
    Może zadam głupie pytanie,ale proszę o wyrozumiałość-jestem laikiem w dziedzinie PCB.
    Otóż chciałbym się dowiedzieć,jak zrobić,aby usunąć czarne zadruki(plamy zaznaczone na foto). Nie chcę,żeby mi zostały te "płaty"miedzi(przepraszam za słownictwo).
    Drugie pytanie: Czy ta płytka jest dobrze zrobiona? Dzisiaj wydrukowałem sobie tak jak jest na zdj.(czyli gotową wersję do druku) i gdy odwróciłem kartkę, zobaczyłem sprzeczne dane z płytką w eagle'u.
    Może się myle,chcę się Was poradzić,aby potem ni zrobić złej płytki,która już po wytrawieniu na nic mi się nie przyda. MJoy16-pytania odnośnie PCB MJoy16-pytania odnośnie PCB
  • IGE-XAO
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • IGE-XAO
  • Poziom 17  
    Mam całą dokumentację(ze strony archiwalnej mindaugas.com),tam są pliki w formacie .lay(otwieram sprint layout'em). Jest możliwość jakiejś przeróbki.
    A czy ta płytka jest poprawnie zrobiona? Ja nie robiłem jej,ale chcę się dokładnie wypytać.
  • Pomocny post

Poziom 30  
    Na pierwszy rzut oka wygląda dobrze. Nie da się nic więcej powiedzieć, skoro nie mamy schematu. Napisy do dobry wskaźnik czy płytkę drukujesz prawidłowo. Na tym obrazku masz warstwę dolną, więc na wydruku napisy powinny być w lustrzanym odbiciu. Po przeprasowaniu na laminat będą widoczne prawidłowo.

Nie usuwaj stref miedzi, bo widać, że doprowadzają one masę do różnych elementów - można by to co najwyżej zastąpić ścieżkami, ale po co? Szkoda roboty.
  • Poziom 17  
    Teraz dopiero zauważyłem połączenia do masy.
    Czy mogę najpierw zrobić sobie płytkę np. w panelu podłogowym(coś słyszałem,że ktoś robił na nim).
    Nigdy wcześniej nie trawiłem.
    I gdzie najtaniej kupować podzespoły,podstawkę pod atmegę?
  • Pomocny post