Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka Prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolektory słoneczne jakie do co

29 Lis 2012 23:08 2307 17
  • Poziom 27  
    Witam mam ogrzewanie podłogowe ze 150m 4 osoby i piec gazowy jakie kolektory polecacie czy płaskie np hewalex czy prozniowe. Głównie chcę żeby wspomagało podłogówkę a potem CWU zbiornik cwu moze byc 100 - 150 l
  • Fabryka Prądu
  • Poziom 36  
    Zainwestuj raczej w energię geotermalną ..... nakłady szybciej się zwrócą.
  • Poziom 38  
    Najszybcie zwroci sie jak wwierci sie w magistrale cieplownicza. :-)

    A tak na powaznie, to solary niezbyt nadaja sie do CO, chyba ze w np. Portugalii.
    Tam slonca jest pod dostatkiem i nie bedzie dlugich przerw w naslonecznieniu.

  • Moderator na urlopie...
    Grzegorz Siemienowicz napisał:
    Zainwestuj raczej w energię geotermalną ..... nakłady szybciej się zwrócą.


    Jak to się zwrócą? Przecież ogrzewanie to tylko strata. Umiesz przecież liczyć.
  • Poziom 36  
    mirrzo napisał:
    Grzegorz Siemienowicz napisał:
    Zainwestuj raczej w energię geotermalną ..... nakłady szybciej się zwrócą.


    Jak to się zwrócą? Przecież ogrzewanie to tylko strata. Umiesz przecież liczyć.


    Zainwestowałeś w pompę ciepła zamiast bojler elektryczny aby na ogrzanie takiej samej ilości cwu zapłacić mniej. Tak przynajmniej mi się wydaje. :D
  • Fabryka Prądu

  • Moderator na urlopie...
    Zapłacić mniej to i owszem, rozumiem. Jednak nigdy nie powiedziałem, że to się zwróci kiedykolwiek. Dla mnie grzanie, to czysta strata kasy. Jednak wole się myc w ciepłej, dlatego za to płacę .
  • Poziom 27  
    ja wiem ze samym sloncem nie ogrzeje chodzi tylko o wspomaganie wystarczy jak zuci na podlogowke z 25 stopni tylko jakie kolektory?
  • Poziom 36  
    cobraa napisał:
    ja wiem ze samym sloncem nie ogrzeje chodzi tylko o wspomaganie wystarczy jak zuci na podlogowke z 25 stopni tylko jakie kolektory?


    Weź termometr i zmierz jaka jest teraz temperatura powrotu podłogówki może coś zaczniesz rozumieć.
  • Poziom 27  
    nie mam jak zmierzyc czyli jaka wg ciebie?
  • Poziom 36  
    Około 25 - 30 st. C.
  • Poziom 27  
    no a jezeli ja mysle o zakupieniu zbiornika 500l kombinowanego z tego 100 cwu i kolektory nagrzeja mi 400 l do 60 stopni w okresie wrzesien pazdziernik listopad marzec kwieciec dodam ze na dachu 4 kolektory to podlogówka ma np do wykorzystania na wieczor 800 litrow wody to ma wspomagac glowne ogrzewanie
  • Poziom 36  
    cobraa napisał:
    no a jezeli ja mysle o zakupieniu zbiornika 500l kombinowanego z tego 100 cwu i kolektory nagrzeja mi 400 l do 60 stopni w okresie wrzesien pazdziernik listopad marzec kwieciec dodam ze na dachu 4 kolektory to podlogówka ma np do wykorzystania na wieczor 800 litrow wody to ma wspomagac glowne ogrzewanie


    Czy w ogóle dokonywałeś obliczeń , czy po prostu masz taką wizję ?
  • Poziom 27  
    w ofercie firme hewalex jest gotowy zestaw i chyba tam ktos to obliczyl

    Dodano po 1 [minuty]:

    doceniam twoja opinie ale podaj jakies argumenty ktore mnie przekonaja
  • Poziom 36  
    cobraa napisał:
    w ofercie firme hewalex jest gotowy zestaw i chyba tam ktos to obliczyl


    Nie widziałem jeszcze ani jednej realnej analizy takiego projektu.

    cobraa napisał:

    doceniam twoja opinie ale podaj jakies argumenty ktore mnie przekonaja


    Ty chcesz "zainwestować" swoje (a na szczęście nie moje) pieniądze w modernizację ogrzewania.
    Nic w związku z tym za darmo komuś liczyć nie będę.

    Modernizowałem jakiś czas temu swoją instalację CO i zanim zabrałem się za nią przeliczyłem. Jestem w o tyle dobrej sytuacji, że po roku koszt zakupu urządzeń i modernizacji całkowicie mi się zwrócił tzn. Koszt zakupu urządzań i montaż oraz paliwo był niższy niż koszt zakupu gazu który musiał bym zużyć aby uzyskać taką samą ilość ciepła.
  • Poziom 27  
    hydraulikiem nie jestem kazdy ktory przychodzi z oferta kolektorow ma swoja wizje i wciska swoje gowno na ktorym najlepei zarobi a nie koniecznie jest to najlepsze co oferuje sa jakies gotowe kalkulatory do obliczec takich zestawow? jest to dom w budowie wiec ...
  • Poziom 36  
    Jak napisałeś hydraulikiem nie jesteś i ..... projektantem też na pewno nie.
    Zleć projekt instalacji projektantowi a nie hydraulikowi. On na 100% ma większą wiedzę.
  • Poziom 27  
    czyli nie wiesz czy to bedzie hulac
  • Poziom 36  
    cobraa napisał:
    czyli nie wiesz czy to bedzie hulac


    Tak jak i Ty nie liczyłem tego dla tego projektu.

    Jeśli miałbym liczyć dla siebie ..... poszedł bym .... po młotek aby .......