Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW JETTA II podłączenie automatycznego domykania szyb do centralnego zamka

30 Lis 2012 10:43 2967 15
  • Poziom 16  
    Witam.
    Czy ktoś montował automatyczne domykanie szyb przy centralnym zamku sterowanym za pomocą pilota?
    Mam VW JETTA II 1986r.
    Zakupiłem moduł do sterowania centralnym zamkiem za pomocą pilota.
    Jest w nim wyjście nisko prądowe do domykania szyb (podtrzymanie 30s.).
    Czy istnieje możliwość podłączenia tych szyb do tego sterownika?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    A zmontowałeś już ten moduł i działa z pilota zamykanie drzwi?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 16  
    Jeszcze nie montowałem, jeśli już się wezmę, to będę chciał zrobić to kompleksowo.
  • Poziom 16  
    Może ktoś ma schemat instalacji sterowania elektrycznymi szybami VW JETTA II 1986r.
  • Poziom 37  
    No to mam taki schemacik, choć w istocie to jedna "kreska", linia...

    Szczegóły dotyczące pinów w złączach skrzynki bezpieczników i numer bezpiecznika dotyczą wersji starszej. Wersja z elektryką nowszą różni się tylko numerem bezpiecznika i wejść w skrzynkę. Idea połączeń pozostaje.
  • Poziom 16  
    Dzięki za schemat, ale potrzebuję schemat do sterowania szybami, a nie centralnym zamkiem.
  • Poziom 16  
    Zico63. Dzięki za schematy ten drugi bardzo mi pomógł. Wiem, że nie ma przekaźników, które sterują wszystkimi szybami i chcąc zrobić centralne domknięcie wszystkich szyb muszę zamontować 4 oddzielne przekaźniki na każdą szybę, bądź jeden z 4 odejściami - ale nie wiem ,czy taki jest. Cyba, że ktoś ma inny pomysł?
  • Poziom 15  
    W golfach\jettach mk2 nie ma modułu komfortu ( jak np w golfach mk3/vento) który odpowiada za domykanie szyb, podłączając bezpośrednio pod centralny zamek, spalisz albo sterownik centralnego albo silniczki w podnośnikach (prędzej sterownik). Z tego co kiedyś czytałem musisz zakupić specjalny moduł, który będzie odcinał poszczególne szyby po zamknięciu (po wykryciu większego poboru prądu na silniku szyby)
  • Poziom 16  
    Masz rację, po dokładnym przyjrzeniu się schematowi , samo sterowanie przewodem plusowym nic nie da, musiałbym również sterować przewód masowy, a z tym jest już więcej zachodu. Chyba dam sobie spokój i nie będę bawił się w domykanie szyb przy zamykaniu drzwi z pilota.
  • Poziom 37  
    kaczor4011 napisał:
    W golfach\jettach mk2 nie ma modułu komfortu ( jak np w golfach mk3/vento) który odpowiada za domykanie szyb

    I w Golfach 3 też nie ma takowego: jest to realizowane indywidualnie przez elektronikę każdego z silniczków (stąd tak wiele pytań na forach VW - gdzie jest ten moduł?).
    A tu jest to tak właśnie realizowane i musiałby Kolega zastosować przekaźnik MT12:
    http://nowyelektronik.pl/searchsklep.php?mode=opis&nr=56262
    http://www.jarkott.martel.pl/mt-12.jpg
  • Poziom 16  
    Moduł super, , tylko nadal są dwa problemy
    1. Prąd płynący poprzez styki , ( czy one wytrzymają- zwłaszcza moment gdy szyba jest domknięta a przekaźnik nadal trzyma?)
    2. Musi być jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe , które w momencie dużego przeciążenia (zamknięta szyba- silnik pozostaje na zwarciu) spowoduje wyłączenie przekaźnika.
    Gdyż nie wiem czy ten moduł do zamykania drzwi ma regulację czasu na mniejszy niż 30 s.
  • Poziom 37  
    Ale jakoś to w "Dwójkach" działało. W Golfie 3 krótkotrwałe, ok. 2 sekundowe naciśnięcie przycisku przednich drzwi czy tylnych na centralnej konsoli, a potem puszczenie - powodowało samoczynną pracę, dojście i się wyłączenie szyby, bez przekaźników.
    Jak jest u Kolegi? Czy na włączonym zapłonie wystarczy przytrzymać te dwie sekundy i puścić przyciski a szyby same dojdą do końca?
    Można wówczas użyć przekaźnika np. f-my ASE:
    http://www.ase.hoste.pl/2ds.html
  • Poziom 16  
    Niestety u mnie trzeba cały czas trzymać, poszczenie przycisku powoduje zatrzymanie szyby.
  • Poziom 37  
    To albo zmierzyć czas pracy całkowicie otwartych szyb do całkowitego zamknięcia i na ryzyko taki czas ustawić na tym przekaźniku ASE, albo sprawę "odpuścić" uzyskując pewność, że nic się nie zepsuje.
    "Na ryzyko", bo przy tylko uchylonych szybach może nastąpić przeciążenie - tylko czego? Silniczka, bezpiecznika termicznego? Nie próbowałem.
  • Poziom 16  
    Chyba jednak odpuszczę bo zbyt dużo przeróbek, a czas domknięcia dla każdej szyby będzie inny. Ale dzięki za pomoc , a te przekaźniki przydadzą mi się do innych rzeczy, które miałem robić, a nie wiedziałem, że takie są.