Citroen c5 Kombi 1.6 Hdi 109 z Fapem 2010r. Przebieg 144 tyś Km. Kupiłem go 2 miesiące temu. Przed zakupem sprawdzany w warsztacie i skanowany Lexia, nie było żadnych błędów. Czysta też historia więc albo wykasowany dziennik błędów albo auto idealne.
. Auto kupione u polskiego pośrednika, sprowadzone z Francji. Dość wiarygodna historia serwisowa. Auto aktualnie mało u mnie jeździ, niestety głównie po mieście (500 z 700 przejechanych przeze mnie KM)
Problem mój zaczął się od kiedy przed próba odpalenia wyskoczył błąd na ekranie Antipollution System Faulty. Auto dotychczas odpalało bezproblemowo, ostatnio 3 godziny wcześniej przed usterką. Kiedy się utrzymywał ten błąd na ekranie nawet nie kręcił rozrusznik. Następnego dnia błędu już nie było. Jednak rozrusznik rozłączał po około 0,5s kręcenia. Raz na kilka prób kręcił normalnie, ale nie odpalał. W ciągu 3 dni sytuacja się nie zmieniała ( odłączanie klemy akumulatora i inne „ zaklęcia” nie pomagały). Kupiłem więc interfejs diagnostyczny dla grupy PSA i odczytałem błędy. Było sporo błędów, wykasowałem, próba odpalenia i niestety kręci po 0,5s i przestaje. Sytuacja bez zmian. Ponowne skanowanie i wraca kilka błędów:
A4C5 – usterka włączania 3 światła stopu
U1108- Błąd informacji o stanie silnika cieplnego
U1208- Błąd informacji o stanie silnika cieplnego
U1308- Błąd informacji o stanie silnika cieplnego
Te po wykasowaniu wracały. Czasem odczytywało też
P0606 – Kalkulator.
Czasem też jakiś błąd na ESP ale tez znikały i nie wracały.
Zacząłem szukać w sieci, ale nie znalazłem żadnych pomocnych odpowiedzi.
Zmieniłem też więc na wszelki wypadek akumulator, niestety nie zmieniło się. Po zmianie akumulatora nie skanowałem bo musiałem wyjść do pracy. Dzień później bez próby odpalania, podpiąłem komputer i ponownie przeskanowałem. Oprócz dobrze znanych błędów A4c5, U1108, U1208 i U1308 pojawiły się niepokojące nowe:
9528- Usterka – brak sterowania rozrusznikiem
F015 – brak łączności z kalkulatorem sterującym silnikiem
Błąd braku łączności z kalkulatorem nawet się nie daje wykasować. Nie ma też możliwości połączenia się z kalkulatorem wtrysku: ani Diagboxem ani Lexią, Wcześniej łączył się bez problemu. Przekręcenie kluczyka nie daje żadnego efektu. Rozrusznik w ogóle nie kręci.
Mam więc prośbę o pomoc i sugestie w tym temacie.
Chciałem również prosić o informację jak się dostać do spojlera w którym znajduję się trzecie światło stop, bo tam na pewno jest zwarcie i trzeba to będzie usunąć. ( błąd na temat zwarcia pojawiał się przez ostatnie 650 km w sumie 508 razy)
Nie wiem też gdzie znajduje się skrzynka bezpieczników B więc jeśli ktoś by kojarzył to proszę o pomoc.

Problem mój zaczął się od kiedy przed próba odpalenia wyskoczył błąd na ekranie Antipollution System Faulty. Auto dotychczas odpalało bezproblemowo, ostatnio 3 godziny wcześniej przed usterką. Kiedy się utrzymywał ten błąd na ekranie nawet nie kręcił rozrusznik. Następnego dnia błędu już nie było. Jednak rozrusznik rozłączał po około 0,5s kręcenia. Raz na kilka prób kręcił normalnie, ale nie odpalał. W ciągu 3 dni sytuacja się nie zmieniała ( odłączanie klemy akumulatora i inne „ zaklęcia” nie pomagały). Kupiłem więc interfejs diagnostyczny dla grupy PSA i odczytałem błędy. Było sporo błędów, wykasowałem, próba odpalenia i niestety kręci po 0,5s i przestaje. Sytuacja bez zmian. Ponowne skanowanie i wraca kilka błędów:
A4C5 – usterka włączania 3 światła stopu
U1108- Błąd informacji o stanie silnika cieplnego
U1208- Błąd informacji o stanie silnika cieplnego
U1308- Błąd informacji o stanie silnika cieplnego
Te po wykasowaniu wracały. Czasem odczytywało też
P0606 – Kalkulator.
Czasem też jakiś błąd na ESP ale tez znikały i nie wracały.
Zacząłem szukać w sieci, ale nie znalazłem żadnych pomocnych odpowiedzi.
Zmieniłem też więc na wszelki wypadek akumulator, niestety nie zmieniło się. Po zmianie akumulatora nie skanowałem bo musiałem wyjść do pracy. Dzień później bez próby odpalania, podpiąłem komputer i ponownie przeskanowałem. Oprócz dobrze znanych błędów A4c5, U1108, U1208 i U1308 pojawiły się niepokojące nowe:
9528- Usterka – brak sterowania rozrusznikiem
F015 – brak łączności z kalkulatorem sterującym silnikiem
Błąd braku łączności z kalkulatorem nawet się nie daje wykasować. Nie ma też możliwości połączenia się z kalkulatorem wtrysku: ani Diagboxem ani Lexią, Wcześniej łączył się bez problemu. Przekręcenie kluczyka nie daje żadnego efektu. Rozrusznik w ogóle nie kręci.
Mam więc prośbę o pomoc i sugestie w tym temacie.
Chciałem również prosić o informację jak się dostać do spojlera w którym znajduję się trzecie światło stop, bo tam na pewno jest zwarcie i trzeba to będzie usunąć. ( błąd na temat zwarcia pojawiał się przez ostatnie 650 km w sumie 508 razy)
Nie wiem też gdzie znajduje się skrzynka bezpieczników B więc jeśli ktoś by kojarzył to proszę o pomoc.