Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja alternatora z Poloneza do Ursusa C-330

SiDo105 15 Dec 2012 15:36 50193 104
Wago
  • #91
    jpna100
    Level 25  
    wielkie dzięki za informacje ja mam większe ale założe mniejsze ;)
  • Wago
  • #93
    jajasiu33
    Level 11  
    Witam! Widzę że temat wałkowany dawno temu ,ale się dopisze ja też mam podobny alternator tzn. wszystko jak w tym na zdjęciu wyżej tylko bez regulatora. Regulator mam założony osobno. Wszystko grało i buczało ale do czasu aż zaczęła się świecić kontrolka ładowania, myślałem że to szczotki więc wymieniłem ale to nie pomogło. Ma ktoś pomysł co to może być za przyczyna? Dodam jeszcze że alternator jest 9 diodowy i przewinięty grubszym drutem i podobno nie do spalenia.
  • #94
    jpna100
    Level 25  
    Może dioda od wzbudzenie padła albo ''zimny'' lut występuje. Ja mam tak w samochodzie daje napięcie 15,2v i mruży kontrolka ale narazie nie mam czasu tego zrobic, dokó ki nie zajade akumulatora :D
  • Wago
  • #95
    jajasiu33
    Level 11  
    A jak sprawdzić ę diodę? Szczerze mówiąc myślałem że może regulator padł( mam elektroniczny) bo jak zmieniłem szczotki i kontrolka nadal się świeciła to zacząłem grzebać w kablach żeby sprawdzić czy się który nie poluzował to kiedy przy zapalonym silniku na chwilę odczepiłem od regulatora 67 i podłączyłem z powrotem kontrolka zgasła jakby ładowanie było i tak było przez dwa dni a potem znowu lipa.
  • #96
    jpna100
    Level 25  
    Sprawdź czy masz ładowanie przy odpalonym silniku (miernikiem) A diode możesz sprawdzic dopiero po rozebraniu alternatora
  • #97
    jajasiu33
    Level 11  
    Dobra ale czy powinienem odczepić akumulator przed pomiarem?
  • #98
    Zico63
    Level 37  
    jajasiu33 wrote:
    czy powinienem odczepić akumulator przed pomiarem?
    w rozumieniu: przy pracującym silniku? NIGDY w życiu! Nie wolno odłączać akumulatora w układzie z alternatorem.
    Co innego gdy jest prądnica - wówczas jest to dopuszczalne.
    A na marginesie - to jakie ładowanie, ładowanie czego Kolega chciał sprawdzić zamierzając odpiąć akumulator?
  • #99
    mczapski
    Level 39  
    Code:
    to kiedy przy zapalonym silniku na chwilę odczepiłem od regulatora 67 i podłączyłem z powrotem kontrolka zgasła jakby ładowanie było 


    Masz marną instalację. przejrzyj uczciwie. Zanika połączenie między regulatorem i alternatorem.
    Trochę dużo tego wyjaśniania. Sprawdź chociaż, czy szczotki są dobre. Później sprawdź jakie masz napięcie na instalacji/akumulatorach. Zasil złącze 67 plusem przez żarówkę ok 10 W. I wreszcie nie wiemy jak masz podłączoną lampkę jako, że nie jest to oryginalne rozwiązanie ciągnika.
  • #100
    jajasiu33
    Level 11  
    mczapski wrote:
    Code:
    to kiedy przy zapalonym silniku na chwilę odczepiłem od regulatora 67 i podłączyłem z powrotem kontrolka zgasła jakby ładowanie było 


    Masz marną instalację. przejrzyj uczciwie. Zanika połaczenie między regulatorem i alternatorem.

    Czyli co ? spróbować zrobić obejścia z nowych przewodów? Tylko nie wiem czy jak kontrolka zgaśnie to jest to równoznaczne że alternator ładuje??

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak to sprawdzić miernikiem dotykając do masy i plusa na alternatorze czy 15 lub 67 na regulatorze?
  • #101
    jpna100
    Level 25  
    Sprawdzając ładowanie robisz tak: odpalasz silnik wszystkie kable podłączone!!, plus miernika(czerwony) dajesz na + akumulatora i minus miernika(czarny) na - akumulatora
  • #102
    jajasiu33
    Level 11  
    Do mczapski. Kolego serdeczne dzięki za pomoc wcześniej oczywiście zacząłem od wymiany szczotek na nowe a dopiero potem grzebałem przy kablach( lampka jest podłączona pod regulator 15 i dalej do stacyjki) ale miałeś rację ładowania nie było bo okablowanie było do ..... , wystarczyło zrobić obejście od szczotek do 67 regulatora i wszystko śmiga jak należy. Duży szacunek dla ciebie za celny strzał z tak marnymi wiadomościami jakie ci przesłałem. .Pozdrawiam

    Dodano po 16 [minuty]:

    Do jpna100. Dzięki za info sprawdziłem jak napisałeś tylko że nie miałem miernika a voltomierz z podziałką diodową 12, 24 itd. najpierw zrobiłem pomiar na wyłączonej stacyjce żeby sprawdzić jak będzie świecić dioda a potem odpaliłem traktor i znów zmierzyłem wydaje mi się że świeci mocniej więc chyba ładowanie jest. Niestety nie mam odpowiedniego sprzętu do takich pomiarów i to mierzenie to raczej gdybanie ale jak znajomy zakładał mi instalację pod alternator sprawdzał ładowanie i mówił że jest ponad 14 v więc myślę że to tylko kabel od szczotek nie łączył teraz jest cacy, kontrolka świeci na pusto i na bardzo wolnych obrotach (400 obr/min) jak dodam gazu gaśnie . Jak trochę pojeżdżę to wszystko wylezie. Pozdrawiam
  • #103
    prezzess
    Level 11  
    Witam.
    Potrzebuję oznaczeń popularnie stosowanych alternatorów z mostkiem na 9 diodach. Chciałbym kupić na szrocie takie alternatory jednak nikt w takich miejscach nie orientuje się, który altek ma taki mostek. Na szrotach spotykam największe ilości Delco, Valeo i Bosh z aut kilkunastoletnich w cenie 50 zł/sztuka tyle, że nikt nie jest w stanie powiedzieć, który ma 9 diod.
  • #105
    mczapski
    Level 39  
    Do kolegi prezzess. Pewno faktycznie wszystkie mogą być 9-cio diodowe. Raczej każdy z wbudowanym regulatorem takie będą. Piszę z powodu, iż urządzenie takiego pochodzenia wypadałoby przed zamontowaniem przejrzeć i być może naprawić. A to jest doskonała okazja do policzenia diod.