Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja alternatora z Poloneza do Ursusa C-330

30 Lis 2012 13:37 41757 104
  • Poziom 10  
    Witam.
    Do tej pory miałem prądnicę w Ursus C-330. Próbowałem zamontować alternator z Malucha. Działał fajnie tylko pękła obudowa i dałem sobie spokój.
    Ostatnio znalazłem, że od Poloneza alternator pasuje dobrze.
    Dzisiaj przyszła paczka i lipa. Uchwyty nie za bardzo pasują do siebie.
    Ma ktoś takowy zamontowany w Ursus C-330 i mógł by się pochwalić zdjęciami jak to zrobił?
    Byłbym bardzo wdzięczny.
  • Poziom 39  
    Mam od golfa 2 i montowałem na gwintowanym pręcie przechodzącym przez oryginalny uchwyt od prądnicy. Dałem tulejki dystansowe żeby koła pasowe były w płaszczyźnie. Wszystko jedną długą szpilką skręcone. Napinacz nie pasował. Wykorzystałem listwę napinacza i dospawałem uchwyt do korpusu aby mieć regulację naciągu.
  • Poziom 24  
    Instalacja alternatora z Poloneza do Ursusa C-330 Instalacja alternatora z Poloneza do Ursusa C-330

    Jeśli masz taki sam alternator to wystarczy obszlifować górne mocowanie alternatora które idzie do stelarza prądnicy. A i długośc paska to 1285. Jeszcze trzeba dorobic dolne mocowanie.
  • Poziom 10  
    No niestety ja mam ten z dwoma uchwytami z jednej strony i trzecim od dołu. Kurcze pytałem przed zakupem i wprowadzono mnie w błąd mówiąc że pasuje idealnie bez żadnego przerabiania. No nic trudno, coś wymyśle. A jak z ładowaniem ? Nada sie do aku 12V 174Ah ?
  • Poziom 43  
    Ten z dwoma uchwytami jeszcze prościej zamontować.
  • Poziom 24  
    Jeżeli ma on chociaż 44A to 44*14,4=633W Czyli akumulatory naładuje bez problemu a światła też bd świeci dobrze. Najlepszy pod takie baterie to co najmniej 60A
  • Poziom 43  
    jpna100 napisał:
    Najlepszy pod takie baterie to co najmniej 60A


    Najlepsze jest małe kółko pasowe, bo alternatory dajecie od benzyniaków gdzie na wolnych obrotach jest 900obr/m a w ciapku na wolnych jest połowa z tego .
  • Poziom 24  
    Mi przy oryginalnym kole pasowym od poloneza zaczyna ładowac przy 570 obrotów
  • Poziom 43  
    W polonezie generalnie były 2 typy alternatorów z kołem małym i duzym nitowanym.
    Ten z mniejszym kołem jest lepszy.

    A ten ze zdjęcia powyżej jest z fiata125p a nie poloneza.
  • Poziom 24  
    A przekonany byłem że z poloneza. Dzięki za informacje :)
  • Poziom 24  
    Nie wiem w czym masz dalej problem dorabiasz tulejki dystansowe i naciąg paska jak nie pasuje i tyle.
  • Poziom 10  
    Zamontowałem go i podpiołem. Podłączyłem kleme i zaczeło sie dymić z alternatora. Co sie stało ? Walniety alternator czy co ?
  • spec od auto-elektro
    Pewnie nie obróciłeś akumulatorów.P
  • Poziom 24  
    viper555 patrz na sam początek miał już alternator z malucha czyli obrócił akumulatory. :P

    Proponował bym zamknąc ten temat już.
  • Poziom 10  
    Akumulator mam jeden i - ma na masie czyli tak jak powinien mieć.
    Ty byś proponował a ja nie mam odpowiedzi. Uszkodzony alternator czy coś innego zawiniło ?
  • Poziom 24  
    Sory mój błąd nie doczytałem ostatnich postów :) Pewnie wina alternatora miał jakieś zwarcie. Regulator był oryginalnie podpięty ?? czy sam podpinałeś?
  • Poziom 10  
    Regulator był już podpięty.
  • Poziom 28  
    Jeśli zaczął się kopcić przed uruchomieniem silnika to najprawdopodobniej źle przewody podłączyłeś. Ewentualnie zwarcie wewnątrz alternatora
  • Poziom 24  
    Masz na niego gwarancje? Jak nie to go rozbierz i będziesz widział może regulator się skopcił. On był nowy czy regenerowany. Bo jak regenerowany i przystosowany był do mechanicznego regulatora to ktoś może nie odmasował jednej szczotki. Najlepiej jak byś zapodał jakieś zdjęcia jego
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Pewnie to jakaś lipa była. Napisz do nich i spytaj się co z tym fantem jak nie to negatyw i dziękuje. Ja kupiłem alternator na złomie za 20zł do tego szczotki i szczotkotrzymacz 10zł i nowe łożyska jakieś 28 zł i śmiga bez zarzytu. Na alternator dał mi gwarancje jak by nie działał to do wymiany. Moim zdaniem to było najlepsze rozwiązanie
  • Poziom 10  
    Czyli nie ma już ratunku dla tego ? Spróbować zwrócić ? czy może regulator zmienić na ten od malucha ? :P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Wiem że mam. ale może walniety jest. To jak sprawdzić co w nim wysiadło ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Spróbowac możesz nie przeszkadza to w niczym a alternator to sprawdź czy tulejki ślizgowe (komutator) nie maja przebicia na mase i tak samo uzwojeie. Diody raczej odpadają ale możesz je też sprawdzi. Musisz miec miernik do tego
  • Poziom 10  
    I da rade jakoś to naprawić, wymienić ? Miernik mam.
  • Poziom 24  
    Wszystko da się zrobic troszkę cierpliwości, kasy na części i cokolwiek pojęcia. :)