Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1.5dci 2006r - brak ciśnienia oleju na smarowaniu turbosprężarki

Jarosx9 30 Lis 2012 19:55 6012 17
  • #1 30 Lis 2012 19:55
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Problem wygląda tak:
    Padła turbina, okazało się że nie ma smarowania, mechanik wyremontował silnik, zmienił pompę na nową sprawdził drożność kanału olejowego, niby wszystko ok a olej na turbinę ledwo się sączy - to za mało na turbo. Wałek rozrządu nie jest zatarty, na wałku jest smarowanie. Co może być przyczyną ?

    0 17
  • #3 01 Gru 2012 11:12
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Sączy się z bloku, tzn. zbyt mało na manometr, panewki sprawdzone - nie widać zużycia. Kanał olejowy przedmuchiwany kompresorem i jest ok.
    Za turbiną to już zupełnie sucho jest.

    PS. Na wałek rozrządu tyle smarowania wystarcza i się nie zaciera.

    0
  • #4 07 Sty 2014 20:38
    lipekx12
    Poziom 9  

    Witam
    Wiem że temat zakurzony, ale przerabiam coś podobnego ze swoją renatą i zastanawiam się co Ci udało uzykać

    0
  • Pomocny post
    #5 07 Sty 2014 20:50
    panam
    Poziom 29  

    Ten rok tego silnika miał problem z 4 panewką,,,,, lepiej kupić następny silnik. \Pozdrawiam.

    0
  • #6 07 Sty 2014 20:53
    lipekx12
    Poziom 9  

    u mnie sprawa wygląda trochę inaczej: zmierzone ciśnienie oleju (bieg jałowy, silnik rozgrzany) 800obr/min - 1,1 bar. Ciśnienie sprężania nie mniej niż 25 bar. Jednak gdzieś w skrzyni korbowej tworzy się ciśnienie ponieważ na wylocie turbiny pokazuje się olej.

    0
  • Pomocny post
    #7 07 Sty 2014 21:31
    Łukasz Pawlik

    Poziom 13  

    Witaj
    To jest standardowa usterka silnika 1,5dci. padają pompy oleju. następstwem tego jest wykończenie panewek i turbiny.
    Pozdr

    0
  • #8 07 Sty 2014 21:37
    lipekx12
    Poziom 9  

    jeżeli byłaby to pompa to ciśnienie oleju nie spadło by drastycznie ?

    0
  • #9 07 Sty 2014 21:41
    Łukasz Pawlik

    Poziom 13  

    tylko że pompy nie padają od razu. Słabną z czasem i kilometrami.

    0
  • #10 07 Sty 2014 21:47
    lipekx12
    Poziom 9  

    jakie więc powinno prawidłowe ciśnienie układu ?

    0
  • #11 07 Sty 2014 22:26
    Łukasz Pawlik

    Poziom 13  

    zobacze jutro w "dacie" i będziemy myśleć dalej co robić.
    Ile koni ma ten motor?

    0
  • #13 07 Sty 2014 22:37
    lipekx12
    Poziom 9  

    106hp - moja data ma podane ciśnienie tylko przy 3000/obr/min i powinno być 3,5 bar. Znalazłem jakąś serwisówkę i tam podane było że 1 bar..

    Dodano po 2 [minuty]:

    106hp - moja data ma podane ciśnienie tylko przy 3000/obr/min i powinno być 3,5 bar. Znalazłem jakąś serwisówkę i tam podane było że 1 bar powinien być na jałowym przy 89C

    Dodano po 2 [minuty]:

    gość od regeneracji oświadczył że powinno być 1,5 :D

    0
  • #14 07 Sty 2014 22:54
    piotreknt
    Poziom 9  

    Pasuje żeby był 1bar na rozgrzanym silniku 1.5 nie zawsze da się uzyskać dodając gazu ma oczywiście skakać ciśnienie w górę ,na zimnym 4-6bar na wolnych i jest ok sprawdź sobie odpływ z turbiny czy ma przelot ściągnij miskę i wyczyść smoka nieraz tam czekają niespodzianki ( :
    do tego z odmy nie raz wciąga właśnie to co na smoku leży te sadze osady latające po silniku i łopatki niszczy sprawdź sobie wszystko szkoda czasu i pieniędzy na kolejne naprawy
    pozdrawiam

    1
  • #15 07 Sty 2014 22:56
    lipekx12
    Poziom 9  

    właściwie nic innego mi nie pozostało jak miska choć wydaje się że przepływ jest bo olej do góry szedł bez problemu

    0
  • Pomocny post
    #16 07 Sty 2014 23:01
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta.


    Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.

    0
  • #17 07 Sty 2014 23:04
    lipekx12
    Poziom 9  

    to ja ponawiam pytanie, czy ktoś dobierał się do tego typu odmy która wydaje się być wbudowana w pokrywę

    0