Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 1.4 - Sterownik MM IAW 1AP.40, uszkodzony? sterowanie cewki

30 Lis 2012 21:02 5919 20
  • Poziom 21  
    Auto Peugeot Partner 98 r. z silnikiem 1.4 KFX, silnik nie odpala, brak błędów w sterowniku silnika, Kontrolka immo gaśnie. Obroty z wału czyta, wtryski mają zasilanie i są wysterowywane. Iskra na 4 przewodach jest (co mnie dziwi) . Zasilanie +12V na wtyczce cewki jest.
    Po odpięciu wtyczki z cewki na dwóch sygnałowych przewodach od sterownika brak sterowania masą ( sprawdzałem próbówką na wtyczce oraz bezpośrednio przy sterowniku 55 i 37 pin). Czy dobrze typuję , że jest uszkodzony sterownik?? Tylko nie mogę sobie wyjaśnić skąd ta iskra przy kręceniu ?
    Ps. Cewka nowa, przewody nowe

    Peugeot Partner 1.4 - Sterownik MM IAW 1AP.40, uszkodzony? sterowanie cewki
  • Poziom 39  
    Coś źle mierzysz. Wepnij z powrotem cewkę, wkłuj się sondą igłową z tyłu do kostki i tak mierz czy podaje masę.
  • Poziom 18  
    Cewka zamiennik?
    Tzn wtryski podają paliwo (sprawdzane? ) i iskra również jest?
  • Poziom 21  
    Cewka zamiennik. Wtryski podają paliwo, mokre świece. Kompresja sprawdzana, jest ok. Próbowałem z plaka , nie odzywa się nic , w ogóle zero odzewu..
  • Poziom 18  
    Dopisz jeszcze jak sprawdzałeś iskrę.
  • Poziom 21  
    Wykręciłem świece, podłączyłem do przewodów, i zakręcił mi kolega rozrusznikiem. przewody leżały na deklu zaworów na silniku. Jest w ogóle możliwe żeby cewka podała iskrę bez wysterowania ze sterownika ???
  • Poziom 39  
    Ani cewka ani świece, same z siebie, nigdy iskry nie wytworzą. Jak ci świece zalewa, to trudno żeby zapalił.
  • Poziom 21  
    Rozumiem, na uszkodzony sterownik naprowadza mnie trop tego braku sterowania na cewkę, próbówka nie miga a podłączając się pod wtryski miga. Immo odcina chyba tylko wtryski prawda?więc immo wykluczyłem wstępnie.
  • Poziom 43  
    Albus napisał:
    Wykręciłem świece, podłączyłem do przewodów, i zakręcił mi kolega rozrusznikiem
    kybernetes napisał:
    Ani cewka ani świece, same z siebie, nigdy iskry nie wytworzą.

    Więc bez kręcenia nie ma iskry, sama iskra sie nie wytwarza.
    Albus napisał:
    Kompresja sprawdzana, jest ok
    ???

    Jesli nie masz czym sprawdzić kompresji i iskry to kup komputer IAW i podmień .
  • Poziom 21  
    Kompresja sprawdzona miernikiem ciśnienia oczywiście, iskra tak jak napisałem,l dziwi mnie że nic się nie odzywa , nie próbuje nawet zaskoczyć . a najdziwniejsze to dla mnie to że iskra jest a jak sprawdzam sterowanie cewką nie ma impulsów z sterownika, dlatego zadałem pytanie na forum aby ktoś coś podpowiedział.
  • Poziom 11  
    mam podobny problem w volvo i też czekam na jakąś poważną odpowiedź - ja na sygnałowym mam za niskie napięcie ale objawy identyczne - bo poza sterownikiem zmierzyłem już w zasadzie wszystko
  • Poziom 21  
    Wtyczka od cewki odpięta, mierzę najpierw czy jest zasilanie na 3 pinie - jest + 12,5V. Następnie biorę próbówkę wpinam się pod 3 pin oraz 1, kręce silnikiem , dioda w próbówce nie mryga, to samo sprawdziłem na pinie 3 z pinem 2 i też nie mryga. Czy ja popełniłem błąd sprawdzając to na wypiętej wtyczce z cewki???
  • Poziom 21  
    Tak jak na tym rysunku:
    a dodatkowo później brałem + z akumulatora zamiast z 3pinu.

    Peugeot Partner 1.4 - Sterownik MM IAW 1AP.40, uszkodzony? sterowanie cewki
  • Poziom 21  
    To bardziej żarówka niż led , źle to określiłem , przepraszam. próbówka taka najprostsza. Dodam że tą samą próbówką sprawdziłem sterowanie na wtryski i mryga .
  • Poziom 27  
    Napisz jak doszło do tej usterki. Sprawdź jakie jest napięcie w instalacji w czasie rozruchu.
  • Poziom 21  
    Jechał zaczął szarpać-wypadanie zapłonów, zgasł później nie chciał odpalić , wymienili mu cewkę na nową przewody . Później kilka dni jeździł podobno i teraz zdechł na amen. Rozrząd też sprawdzony, z plaka nie odzywa się też.
  • Poziom 21  
    Panowie , wziąłem nowy akumulator, podłączyłem wszystko jak należy, zapiąłem lampę stroboskopową na przewód WN, lampa nie błyska, sprawdziłem jeszcze raz na zapiętej już wtyczce wysterownaie cewki - wysterowanie o dziwo jest zasilanie cewki jest, więc wszystko wskazuje że uszkodzona jest cewka, nie brałem jej pod uwagę bo klient wymienił ją tydziueń temu, jest nowa , fakt że jakiś zamiennik ale nowa.

    Cewka wymieniona auto odpaliło