Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 1.8 APT - brak mocy po wymianie rozrządu

30 Lis 2012 23:54 4899 10
  • Poziom 10  
    Witam.

    Mam problem z passatem 2000 rok 1.8 20v silnik APT.

    Przeszukałem już chyba wszystko i nie znalazłem odpowiedzi.


    Propblem pojawił się po wymianie:
    - rozrządu,
    - łańcuszka
    - hydraulicznego napinacza
    - krociec z tyłu silnika
    - termostat (ok 2 miesiące temu)

    Problem objawia się tym że auto nie ma mocy szczególnie na wolnych obrotach. Jak przełącze na gaz to wkręca się tylko do 4000 tyś. Na benzynie wkręca się do końca lecz ciężko wyjechać z garażu. Co dziwne auto na wyskokich obrotach jakoś tam jeździ. do 120 na wysokich obrotach przyśpieszylo więcej nie próbowałem.

    Co było sprawdzone:
    - zamontowanie wałków, rozrządu - mechanik na 100 jest pewny że jest ok. 2 razy sprawdzał.
    - przepływka nowa
    - czujnik G2 wymieniony
    - czujnik położenia wałka wymieniony
    - sprawdzenie okablowania elektryki

    Wygląda na to że nie dostaje tyle powietrza ile trzeba bo świece są brudne tak jakby z oleju.
    Przy przegazowaniu coś trzaska delikatnie jakby jakaś mechaniczna część dzwoniła o tłumik (możliwe że katalizator) ale z ruły leci bardzo mocno.

    została już chyba tylko sonda lambda wskazuje na błąd w VAGu. Ale wcześniej na tym błędzie chodził bez problemu bo błąd jest od dawien dawna.

    Jak ktoś ma jakieś pomysły to byłbym wdzięczny bo już nie mamy pomysłów z mechanikiem.

    Z auta juz od dłuższego czasu dziwnie pachnie tzn nienaturalny zapach spalonej benzyny taki bardziej smolisty. oczywiście auto przed wymianą rozrządu chodziło ok (poza zapachem)

    Z VAGA mogę dodać logi tylko proszę o informacje jakie byłyby potrzebne
  • Poziom 16  
    Kabli nie pomyliłeś ?
  • Poziom 10  
    To robił mój kumpel mechanik. On pracuje jako mechanik i wymieniał nie raz rozrząd. DO tego dwa razy sprawdzał nawet z dokumentacją VW. Wszystko jest tak jak miało być. Choć z tego co widać to faktycznie wydaje się że to rozrząd lub przepływka. Ma ktoś jakiś pomysł?? Bo rozrząd na 99.9% jest ok. Hydraliczny napinacz jesst nowy z serwisu.
  • Poziom 23  
    Mogę się mylić ale mi to wygląda na rozrząd lub złe odczyty z czujnika wałka rozrządu (uszkodzenie mechaniczne koronki)
  • Poziom 20  
    konsul21 napisał:
    Mam problem z passatem 2000 rok 1.8 20v silnik APT.
    Rozwiązałeś problem?
  • Poziom 10  
    Jericho24 napisał:
    konsul21 napisał:
    Mam problem z passatem 2000 rok 1.8 20v silnik APT.
    Rozwiązałeś problem?


    No Passat jeździ ale co było problemem to będę wiedział za jakieś 2-3 tygodnie.

    Obecnie mam wywalony katalizator, jeżdzę bez przepływki i zamontowany został stary napinacz hydrauliczny.

    Odebrałem od kumpla auto dalej z problemem ale potem pojechałem do innego kumpla który zna się nieźle na diagnozach i okazało się że przepływka daje złe dawki więc ją odłączyliśmy i jest ok.

    jak będę wiedział więcej dam znać. Obecnie jeszcze testuję Passata.
  • Poziom 21  
    Łańcuch źle zapięty i tyle. Na pewno Vag pokazuje uszkodzenie czujnika wałka rozrządu.
  • Poziom 10  
    wytrych121 napisał:
    Łańcuch źle zapięty i tyle. Na pewno Vag pokazuje uszkodzenie czujnika wałka rozrządu.


    VAG pokazuje błąd czujnika wałka ale jak to z starymi autami bład wyswietlał się już wcześniej. Szczerze mówiąc nie wiem czy uda mi się ustalić w czym był problem. Na 95% to napinacz hydrauliczny lub może faktycznie źle założony łańcuch choć nie wiem co to za filozofia założyć łańcuch (dla mechanika nie dla mnie:)
  • Poziom 21  
    konsul21 napisał:
    Witam.

    Mam problem z passatem 2000 rok 1.8 20v silnik APT.

    Przeszukałem już chyba wszystko i nie znalazłem odpowiedzi.


    Propblem pojawił się po wymianie:
    - rozrządu,
    - łańcuszka
    - hydraulicznego napinacza
    Odpowiedź na twoje pytanie i moją odpowiedź. Ą mechanika zmień koniecznie.