Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 1.8 APT - brak mocy po wymianie rozrządu

konsul21 30 Lis 2012 23:54 4473 10
  • #1 30 Lis 2012 23:54
    konsul21
    Poziom 10  

    Witam.

    Mam problem z passatem 2000 rok 1.8 20v silnik APT.

    Przeszukałem już chyba wszystko i nie znalazłem odpowiedzi.


    Propblem pojawił się po wymianie:
    - rozrządu,
    - łańcuszka
    - hydraulicznego napinacza
    - krociec z tyłu silnika
    - termostat (ok 2 miesiące temu)

    Problem objawia się tym że auto nie ma mocy szczególnie na wolnych obrotach. Jak przełącze na gaz to wkręca się tylko do 4000 tyś. Na benzynie wkręca się do końca lecz ciężko wyjechać z garażu. Co dziwne auto na wyskokich obrotach jakoś tam jeździ. do 120 na wysokich obrotach przyśpieszylo więcej nie próbowałem.

    Co było sprawdzone:
    - zamontowanie wałków, rozrządu - mechanik na 100 jest pewny że jest ok. 2 razy sprawdzał.
    - przepływka nowa
    - czujnik G2 wymieniony
    - czujnik położenia wałka wymieniony
    - sprawdzenie okablowania elektryki

    Wygląda na to że nie dostaje tyle powietrza ile trzeba bo świece są brudne tak jakby z oleju.
    Przy przegazowaniu coś trzaska delikatnie jakby jakaś mechaniczna część dzwoniła o tłumik (możliwe że katalizator) ale z ruły leci bardzo mocno.

    została już chyba tylko sonda lambda wskazuje na błąd w VAGu. Ale wcześniej na tym błędzie chodził bez problemu bo błąd jest od dawien dawna.

    Jak ktoś ma jakieś pomysły to byłbym wdzięczny bo już nie mamy pomysłów z mechanikiem.

    Z auta juz od dłuższego czasu dziwnie pachnie tzn nienaturalny zapach spalonej benzyny taki bardziej smolisty. oczywiście auto przed wymianą rozrządu chodziło ok (poza zapachem)

    Z VAGA mogę dodać logi tylko proszę o informacje jakie byłyby potrzebne

    0 10
  • #2 01 Gru 2012 00:46
    piwko
    Poziom 23  

    Odepnij wydech,może wkład w katalizatorze się oderwał i blokuje.

    0
  • #4 01 Gru 2012 10:41
    hubertbaran
    Poziom 16  

    Kabli nie pomyliłeś ?

    0
  • #5 01 Gru 2012 16:12
    konsul21
    Poziom 10  

    To robił mój kumpel mechanik. On pracuje jako mechanik i wymieniał nie raz rozrząd. DO tego dwa razy sprawdzał nawet z dokumentacją VW. Wszystko jest tak jak miało być. Choć z tego co widać to faktycznie wydaje się że to rozrząd lub przepływka. Ma ktoś jakiś pomysł?? Bo rozrząd na 99.9% jest ok. Hydraliczny napinacz jesst nowy z serwisu.

    1
  • #6 03 Gru 2012 00:37
    autopoldi
    Poziom 23  

    Mogę się mylić ale mi to wygląda na rozrząd lub złe odczyty z czujnika wałka rozrządu (uszkodzenie mechaniczne koronki)

    0
  • #7 13 Kwi 2013 19:27
    Jericho24
    Poziom 18  

    konsul21 napisał:
    Mam problem z passatem 2000 rok 1.8 20v silnik APT.
    Rozwiązałeś problem?

    1
  • #8 14 Kwi 2013 11:05
    konsul21
    Poziom 10  

    Jericho24 napisał:
    konsul21 napisał:
    Mam problem z passatem 2000 rok 1.8 20v silnik APT.
    Rozwiązałeś problem?


    No Passat jeździ ale co było problemem to będę wiedział za jakieś 2-3 tygodnie.

    Obecnie mam wywalony katalizator, jeżdzę bez przepływki i zamontowany został stary napinacz hydrauliczny.

    Odebrałem od kumpla auto dalej z problemem ale potem pojechałem do innego kumpla który zna się nieźle na diagnozach i okazało się że przepływka daje złe dawki więc ją odłączyliśmy i jest ok.

    jak będę wiedział więcej dam znać. Obecnie jeszcze testuję Passata.

    1
  • #9 14 Kwi 2013 20:56
    wytrych121
    Poziom 21  

    Łańcuch źle zapięty i tyle. Na pewno Vag pokazuje uszkodzenie czujnika wałka rozrządu.

    0
  • #10 15 Kwi 2013 07:52
    konsul21
    Poziom 10  

    wytrych121 napisał:
    Łańcuch źle zapięty i tyle. Na pewno Vag pokazuje uszkodzenie czujnika wałka rozrządu.


    VAG pokazuje błąd czujnika wałka ale jak to z starymi autami bład wyswietlał się już wcześniej. Szczerze mówiąc nie wiem czy uda mi się ustalić w czym był problem. Na 95% to napinacz hydrauliczny lub może faktycznie źle założony łańcuch choć nie wiem co to za filozofia założyć łańcuch (dla mechanika nie dla mnie:)

    0
  • #11 24 Kwi 2013 21:55
    wytrych121
    Poziom 21  

    konsul21 napisał:
    Witam.

    Mam problem z passatem 2000 rok 1.8 20v silnik APT.

    Przeszukałem już chyba wszystko i nie znalazłem odpowiedzi.


    Propblem pojawił się po wymianie:
    - rozrządu,
    - łańcuszka
    - hydraulicznego napinacza
    Odpowiedź na twoje pytanie i moją odpowiedź. Ą mechanika zmień koniecznie.

    1
  Szukaj w 5mln produktów