Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 2.5 CRD 2001 - webasto i nadmuch w kabinie -jak to działa?

s8 rafi 01 Gru 2012 07:19 8391 2
  • #1 01 Gru 2012 07:19
    s8 rafi
    Poziom 7  

    właśnie kupiłem autko Chrysler Voyager 2.5 CRD 2001 i nie do końca rozumiem zasadę działania nawiewu
    mianowicie działa tylko po włączeniu przycisku PWR (webasto?)
    sprzedawca twierdził "że tak to działa we wszystkich voyagerach" ale nie do końca w to wierzę
    pozatym przy włączonym pwr nawiew wyraźnie słychać z prawej strony pod schowkiem a regulacja na "nogi" "szyby" itd wydaje się nie działać
    wewnętrzny obieg po włączeniu "mignie" kilka razy i się wyłącza
    to wszystko przy włączonym PWR. po wyłączeniu tego przycisku nic nie działa jeżeli chodzi o nawiew

    i drugie pytanie
    jak w ogóle mam sprawdzić czy to webasto działa? to moje pierwsze auto z tym wynalazkiem i nie mam pojęcia o co w tym chodzi
    znalazłem na forum informacje o tym że ma być ponad 1/3 baku i ogrzewanie na maxa włączone

    z góry dziękuje za Waszą pomoc

    1 2
  • Pomocny post
    #2 08 Gru 2012 10:54
    tomcio0016
    Poziom 2  

    Kolego to co masz zamontowane w samochodzie to nie jest pełne webasto tylko tak zwane dogrzewanie silnika. Po wciśnięciu PWR włączasz/wyłączasz po prostu sterowanie wentylatorem.

    To całe Webasto załącza się przy włączonym silniku i przycisku PWR i ustawionym na max ogrzewaniu. Jedni piszą że musi być 1/3 baku paliwa mi jednak włącza się zawsze nawet na długiej rezerwie. Gdy się załącza w kabinie powinieneś słyszeć delikatne tykanie. Po lewej stronie samochodu na wysokości tylnych drzwi przesuwnych jest wylot spalin od webasto, w trakcie uruchamiana się powinieneś zaobserwować trochę dymu z tej strony.

    To zamontowane webasto ma na celu tylko dogrzanie cieczy chłodzącej silnika. Przy mroźnych dniach bez tego dogrzewania po prostu byś zamarzł w samochodzie bo przy minusowej temperaturze nagrzać ten silnik to wyzwanie :)

    Istnieje możliwość rozbudowy do pełnego webasto, gdzieś krążą po internecie ogłoszenia osób które się tym zajmują liczą sobie ponad 2000 zł za to. Wtedy montują dodatkowy moduł sterowania ogrzewaniem wentylatorami i obiegiem cieczy. Kiedyś miałem w zamyśle to zrobić ale stwierdziłem że raczej mi to jest zbędne.

    Co to sterowania nawiewem jeżeli będziesz miał ustawiony nadmuch na szyby to nie włączy się obieg wewnętrzny. Objaw jest dokładnie jak opisujesz mruga i gaśnie kontrolka. Jeżeli zmienisz nawiew na środek czy nogi wtedy będzie można włączyć obieg wewnętrzny.

    Pozdrawiam mam nadzieję że coś pomogłem zrozumieć zasadę działania :)

    4
  • #3 08 Gru 2012 13:13
    s8 rafi
    Poziom 7  

    baaardzo jasno i konkretnie napisane
    wielkie wielkie dzieki

    0