Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat PuntoII sterownik wtrysku - Zepsuta centralka wtrysku?

01 Dec 2012 20:51 4149 1
  • Level 10  
    Witam
    Problem w PuntoII polega na tym, że parę miesięcy temu od czasu do czasu zapalała się żółta kontrolka check engine, ale samochód chodził dobrze, jakiś miesiąc temu parę razy się przytrafiło, że chodził tylko na 2 cylindrach, ale po dodaniu na wysokich obrotach problem znikał.
    Byłem na komputerze, pojawiło się że cewka do wymiany, którą wymieniłem, przez krótki czas było ok i znowu to samo, wymieniłem jeszcze przewody, nic nie pomogło, od momentu jak wymieniłem świece przez cały czas teraz chodzi na dwóch cylindrach, a nie jak było wcześniej tylko od czasu do czasu.
    Dobrze myślę, ze to centralka wtrysku? wiem, że koszt naprawy/wymiany nie jest mały, Jeżeli jest to ten problem, zna może ktoś, kogoś w Bydgoszczy, który podjął by się naprawy? Dodam, że cewki zamieniłem miejscami i cały czas te same 2 cylindry nie chodzą, czyli 1 i 4.

    Ewentualnie znalazłem jeszcze 3 firmy, w poniedziałek podzwonię i się dowiem co i jak, ale może do tego czasu ktoś by napisał czy korzystał z usług z jednej z tych firm i kojarzy jakie ceny są naprawy, i czy jest zadowolony z usługi

    http://www.elektrobip.pl/ Reda
    http://kocar.com.pl/ Tychy
    http://allegro.pl/fiat-panda-punto-iaw- ... 74157.html Zgierz - na allegro niby podaja cene 80zl za naprawe
  • Moderator of Cars
    Widzi błąd cewek, odcina wtryski - iskra jest, nie ma paliwa. Typowy "pad" tej centralki wtrysku, choć warto jeszcze sprawdzić wiązkę, a w szczególności odcinek cewka - ECU. Osobiście nie korzystałem ale mimo wszystko mogę polecić Ko-Car.

    Pierwotną przyczyna uszkodzenia jest awaria cewki ale uszkodzeniu ulega fragment drivera cewki w ECU odpowiedzialny za pomiar prądu ładowania cewki. W niektórych ECU można programowo wyłączyć kontrolę cewek i w ten sposób je tanio "naprawić" ale za cenę ryzyka uszkodzenia katalizatora w razie faktycznej awarii cewki.