Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford transit nieodpala na mrozie

wicio2 04 Lut 2005 21:03 6346 16
  • #1 04 Lut 2005 21:03
    wicio2
    Poziom 15  

    Witam serdecznie, mam Transita 2.5 d jak jest mróz -5 i więcej nie mogę go odpalić, rozrusznik chyba kręci za wolno, wszystko działa(świece żarowe, dawka)wsadzone są dwa akumulatory, wtryski po regulacji i nic.
    Pomóżcie co z tym zrobić?

    0 16
  • #2 04 Lut 2005 21:10
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Co to za transit, że ma świece żarowe, Powinna być jedna świeca płomieniowa / kopciuch /, albo wcale.
    Który to rok prod.?
    Pozdr.

    0
  • #3 06 Lut 2005 11:35
    guciioo
    Poziom 15  

    Po pierwsze w tranzicie nie ma świec żarowych tylko może byc jedna świeca płomieniowa umieszczona na kolektorze ssącym. a jeżeli chodzi o rozrusznik to sprawdż szczotki luzu na wirniku raczej nie bedzie bo tam jest wirnik łożuskowany na łożyskach kulkowych a nie na tulejkach samo-smarujących jak to nie pomoże to jest jeszcze jedna usterka w tych rozrusznikach jaką motocraft nie przewidział tj. włącznik elektro-magnetyczny. Często rusza sie jedna sruba przez co nie ma dobrego przejścia prądu na szczotki tego rozrusznika. Należy dodać cienką nakrętka na tąże śrube aby zblokować ją i dopiero założyc przewody. Pamietając jednak żeby dokręcać ją z wyczuciem bo możemy szybko lecieć do sklepu po nowy włącznik elektro-magnetyczny.

    0
  • #4 06 Lut 2005 14:41
    yasiu.brzeg
    Poziom 29  

    Sprawdziś tuleje na rozruszniku jak wiadomo w zimie metal się "kurczy". POZDRAWIAM

    0
  • #5 06 Lut 2005 17:13
    guciioo
    Poziom 15  

    yasiu.brzeg napisał:
    Sprawdziś tuleje na rozruszniku jak wiadomo w zimie metal się "kurczy". POZDRAWIAM


    Tam nie ma tulejek tylko łożyska kulkowe.

    0
  • #6 06 Lut 2005 17:28
    PabloMT
    Poziom 11  

    Może poprostu silnik do remontu..... tłoki cylindry....

    0
  • #7 07 Lut 2005 19:21
    Stefanek1
    Poziom 26  

    guciioo napisał:
    yasiu.brzeg napisał:
    Sprawdziś tuleje na rozruszniku jak wiadomo w zimie metal się "kurczy". POZDRAWIAM


    Tam nie ma tulejek tylko łożyska kulkowe.


    guciioo
    W starszych wersjach Tranzita, w rozuszniku jak najbardziej występowały tulejki i to 3 szt.

    pozdr.

    0
  • #8 08 Lut 2005 19:07
    jedrej
    Poziom 13  

    silnik zużyty - małe ciśnienie w cylindrach

    0
  • #9 08 Lut 2005 19:12
    helll
    Poziom 15  

    trzeba sprawdzic paliwo
    czy wlewwałes uszlachetniacz

    pozatym jest -5
    a było wiecej -10

    wiem ze była kiedyś zasada ze jak spada ponizej -10 to trzeba było zachowac 10 godzin pomiedzy praca,

    a jak nie to trzeba odpalic na pych albo czekac do odwilzy

    pozdro

    0
  • #10 08 Lut 2005 20:55
    guciioo
    Poziom 15  

    Stefanek1 napisał:
    guciioo napisał:
    yasiu.brzeg napisał:
    Sprawdziś tuleje na rozruszniku jak wiadomo w zimie metal się "kurczy". POZDRAWIAM


    Tam nie ma tulejek tylko łożyska kulkowe.


    guciioo
    W starszych wersjach Tranzita, w rozuszniku jak najbardziej występowały tulejki i to 3 szt.

    pozdr.


    Ale to jest nowsza wersja bo z 2 akumulatorami!!!!!!!

    0
  • #11 20 Lut 2005 14:04
    wicio2
    Poziom 15  

    rozrusznik jest po remoncie dziala ok tranzit ma swiece żarowe niema plomieniuwki w sacym a ma miejcce na drugi akumlator ale niebylo go ordinalnie zamontowanego
    kompresja jest dobra niedawno mial remont
    morze to slaba masa silnika ??

    0
  • #12 20 Lut 2005 15:55
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Jeśli ten Twój model ma świece zarowe, to będzie już sporoleciwy, gdzieś około do 86 r. jeśli ma dobrą kompresję i rozrusznik, jak piszesz po remoncie, to jeszcze zostałoby sprawdzenie rozpylaczy, końcówek wtryskiwaczy,czy nie leją , bo zakładam że rozrusznik dość dobrzew kręci przy tych dwuch aku.
    I jeszcze kwestia dobrze ustawionego rozrzadu, szczególnie pompy.
    Lewego powietrza gdzieś nie zasysa w układzie zasilania w paliwko ?
    pozdr.

    0
  • #13 20 Lut 2005 19:54
    tominex
    Poziom 18  

    Lewego powietrza raczej nie zasie bo jest tam pompka wstepna. Jeżeli przy 0 pali, a przy -5 nie to sprawdż chłopie ciśnienie, anie pisz,że po remoncie. Widziałem bardzo dużo aut po remoncie które nadawały się do uśpienia.

    0
  • #14 23 Lut 2005 22:06
    Stefanek1
    Poziom 26  

    A co ma 'pompka wstępna' do niedopuszczania lewego powietra ?
    Z tym uśpieniem to nawet - dość orginalne.
    Pozdr.

    0
  • #15 23 Lut 2005 23:10
    tominex
    Poziom 18  

    Ma to do rzeczy, że na wejściu pompy wtryskowej panuje nadciśnienie, a nie jak zazwyczaj(w układach bez pompy wstępnej) podciśnienie. Oczywiscie jest możliwe, że wstępniak jest padnięty. Wtedy też będzie problem z uruchomieniem ale również przy temperaturach dodatnich.

    0
  • #16 23 Lut 2005 23:41
    Lombard
    Poziom 10  

    Zgadza się ma do rzeczy Kolego tominex, ale w transitach pompa roto, ma wbudowaną swoja pompkę zasysającą paliwo i juz ona robi sobie małe cisnienie, a silnik ma też pompę wstępną mechaniczną.
    Jak siądzie ta wstępna to silnik odpali i pojedzie, ale nie ma przyśpieszenia i mocy .
    Autor ma jednak problem z rozrusznikiem, albo stare baterie, bo jak doczytałem przyczyną niezapalania jest zbyt wolne kręcenie.

    0
  • #17 09 Mar 2005 23:19
    grehito
    Poziom 2  

    mam też forda transita 2.5 td potrzebuje opisy kodow obd,oprocz tego swieci sie kontrolka czerwona na pulpicie od elektroniki silnika ,przydalby sie schemat elektr.do silnika pompa lukasa POZDRO I POMOCY,DZIEKI

    1
  Szukaj w 5mln produktów