Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 2.5 TDI 150 KM - Auto kręci się do 3 tys obrotów i kopci

01 Gru 2012 21:56 14973 14
  • Poziom 8  
    Witam Szanownych forumowiczów.

    Posiadam Audi A6 2.5 TDI (znam nieprzychylne opinie na temat tego silnika więc prosiłbym o ich nie wyrażanie). Ostatnio postanowiłem wymienić świece żarowe gdyż auto miało lekki problem z rozruchem, tzn trzeba było troszkę dłużej pokręcić żeby zapaliło. Mechanik wymienił 3 świece gdyż były upalone, dodatkowo wymienił kopułki, czujnik temperatury oraz termostat. W czasie napraw okazało się również że opaska od turbiny sie poluzowała i gubiło ciśnienie. Po wszystkich tych naprawach auto zaczęło faktycznie lepiej odpalać ale pojawił się nieprzyjemny problem. Auto zaczęło strasznie kopcić na biało-błękitnie na zimnym silniku i nie chciało się wkręcić na obroty powyżej trzech tysięcy. Gdy auto się rozgrzało przestało kopcić i zaczęło się normalnie wkręcać ale tylko przez parę chwil, potem nawet na rozgrzanym silniku było to samo. Mechanik podpiął komputer ale nic nie pokazało, wszystkie kąty wtrysków prawidłowe, żadnej usterki nie wykryto. Dodatkowo sprawdził wtrysk centralny i okazało się że jest dobry, stwierdził że to może być wina katalizatora bo auto ma przejechane 300 tysięcy i posiada oryginalny katalizator, ale nie wydaje mi się żeby tak nagle się ten katalizator dał o sobie znać. Ma ktoś z was pojęcie co to może być lub spotkał się z podobnym problemem? Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Rafał
  • Poziom 8  
    wydaje mi się że tak, a gdyby był źle ustawiony to mogłaby być to przyczyna tego kopcenia?
  • Poziom 35  
    odczytaj błedy pompy.
  • Poziom 8  
    chodzi o to że nie pokazuje żadnych błędów, wszystko jest tak jak trzeba;/
  • Poziom 35  
    w pompie tez?

    a czym to czytałes?
  • Poziom 8  
    Ja niestety nie mam przyrządu do zczytywania, mechanik wszystko to robił ale mówił że wszystko w porządku.

    Pojawił się kolejny problem, dziś rano próbowałem odpalić audiczkę ale to była tragedia, trzeba było kręcić i kręcić i po poddaniu lekko gazu z wielkim trudem odpaliła, w dodatku poziom oleju w silniku jest bardzo niski, poniżej minimum, już zgłupiałem, musze znaleźć chyba porządnego mechanika w jakimś serwisie, nie chce żeby ten silnik się zatarł. panowie, nie macie żadnych pomysłow? auto kopci tragicznie:/
  • Poziom 35  
    turbina ci padła
  • Poziom 8  
    w sumie to możliwe jak się tak głebiej zastanowie. Możliwe że wyrzucony przez turbine olej zapchał katalizator? Bo wydaje mi się że spaliny mają ciężko wydostać się z tłumika, słychać taki głośny świst przy wyższych obrotach tak jakby nagle gaz pod dużym ciśnieniem się wysdostał. Nic, pojeżdże i popytam, jak już będe wiedział na pewno że to to to napisze w tym temacie gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem.
    Dziękuje wszystkim za informacje.
  • Poziom 22  
    Może być katalizator, jak był luźny to przez poluzowany przewód uchodziło to co nie dało rady przecisnąć się przez kat, teraz jest szczelne i nie daje rady
  • Poziom 39  
    Przewody powietrzne masz wszystkie szczelne?
  • Poziom 35  
    po odkreceniu wlewu oleju ustaje czy nie?
  • Poziom 1  
    Witam kolegów dziś właśnie odbieram audika od szpenia i miałem taki sam problem mianowicie żarło olej 3000obr i koniec no i oczywiście kopcił jak HUTA KATOWICE . No i co teraz ,turbina jak najbardziej do wymiany, wymienił szpenio no i smiga(-ło) ale nadal kopciło bo miał olej w wydechu, ale po pewnym czasie zamiast olej sie wypalić to zatkał kata i znowu 3000obr i koniec. Pierwsza diagnoza znów turbina ,(wyjeta sprawdzona i co? nic qrwa jak nowa) zostaje serwis audi vw z orginalnym vagiem i nic wszystko okaż tu nagle właśnie się okazało ze kat zatkany. Morał z tego dla wszystkich z tym problemem, Zakres prac przy tej awarji nwprawa turbiny czyszczenie interkulera i oczywiście czyszczenie katalizatora bo inaczej już sie nieda. Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Witam, niestety panowie zawiodła pompa wtryskowa. Tanio nie będzie niestety no ale takie uroki 2.5 TDi, Pozdrawiam