Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 97r 1.8 benzyna - cos dziwnego dzieje sie ze sprzeglem.

mediator333 01 Dec 2012 23:29 2199 9
  • #1
    mediator333
    Level 10  
    Witam Koledzy! Mam dziwna sytuacje ze sprzęgłem otóż, zaczęło się od jednorazowej sytuacji mianowicie, nie mogłem wbić biegu żadnego dojechałem do ronda i chciałem zredukować i nie mogłem wbić, zgasiłem go i odpaliłem na biegu na 1, potem problem ustal ale nie na długo i teraz jest tak praktycznie cały czas, ze jak wcisnę sprzęgło to nie mogę wbić biegu na odpalonym silniku a jak odpalę go na biegu przy wciśniętym sprzęgłem to ciągnie i coś piszczy w silniku. Dodam że ciężko jest nacisnąć pedał sprzęgła ale tak było już odkąd ja kupiłem. Prosił bym o jakieś rady i pomoc w znalezieniu przyczyny bo nie mam już kasy by naprawiać ta lagunę, a kupno kompletnego sprzęgła to duży wydatek.
  • #2
    KarizmoGSM

    Level 27  
    mediator333 wrote:
    a kupno kompletnego sprzęgła to duży wydatek


    To odstaw do garażu i niech stoi, sam sobie odpowiedziałeś.
  • #3
    mediator333
    Level 10  
    Nie o to chodzi, rozchodzi mi się o to, ze nie chce wymieniać całego sprzęgła jak może to być wina np łożyska oporowego, po to jest forum by się zapytać i komuś doradzić.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To daj na mszę. Może to coś pomoże. Albo odpraw inne czary. Czego oczekujesz? Że ktoś ci doradzi naprawę po taniości? A do tego zdiagnozuje na odległość, co jest uszkodzone i że reszta jest sprawna...
    Jeśli wiesz (a jeśli nie, to sobie poczytaj) co i jak się zużywa w sprzęgle, to sam sobie odpowiesz, co trzeba wymienić i czym się kończy pozostawianie używanych komponentów.
    A jeśli nie masz ochoty wydać pieniędzy na doprowadzenie auta do stanu używalności i bezpiecznego poruszania się nim, to komunikacja publiczna będzie ci służyć.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Kamil146 wrote:
    Wymień tarcze sprzęgła,linkę,odpowiednio wyregulować i działać jak należy powinno

    Mądrego, to aż miło poczytać. Skąd wiesz, co i jak jest tam uszkodzone?
  • #6
    mediator333
    Level 10  
    Wiesz, on przynajmniej coś zasugerował, a nie jak Ty, to forum jest po to by komuś pomoc/doradzić a widzę ze to w twoim przypadku mija się z celem, jeśli masz tak dużo kasy i możesz sobie pozwolić na wymianę takiego kompletu to masz fajnie ja nie mam takiej możliwości.
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To poklej plastrem lub plasteliną, dopasuj od żuka... A potem zdaj sobie sprawę, że auto to też wydatki na części zamienne. Sprzęgło, to element eksploatacyjny, który wymaga wymiany. I NIE DA SIĘ tej wymiany uniknąć! Nie ma tutaj jakiś złotych magicznych środków. Każdy rozsądny mechanik doradzi ci wymianę zestawu by uniknąć dodatkowych kosztów związanych z robocizną. I co mam ci sugerować? Bo nie mam zamiaru doradzać ci jakiś półśrodków, szczególnie że nie widzę auta.
    Chyba, że rozbierzesz sprzęgło, stwierdzisz że docisk może jeszcze być, założysz "lekko używaną" tarczę z drugiej ręki, łożysko też zostawisz stare, bo to jeszcze działa... Tylko nie płacz potem, że trzeba rozbierać ponownie, bo coś się rozleciało w tydzień po "naprawie".
    Nie stać cię - nie jeździj,. To nie jest obowiązkowe. Plusem jest to, że nie będziesz ze swoim złomem zagrożeniem dla innych użytkowników dróg.
  • #8
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Kamil146 wrote:
    Wymień tarcze sprzęgła,linkę,odpowiednio wyregulować i działać jak należy powinno


    No mamy wróżkę ;-)
    Słuchaj dopóki nie rozbierzesz to sie nie dowiesz co masz zużyte oprócz oczywistej tarczy sprzęgła.
    Tarcze można nabić koszt około 40 zł, docisk i łożysko pewnie tez bedzie do wymiany, nie ma co oszczędzać na łożysku bo to właśnie łożysko docisk niszczy.

    Błażej wrote:
    To poklej plastrem lub plasteliną, dopasuj od żuka...

    Ja słyszałem ze ślina działa cuda ;-)
  • #10
    Robewit
    Level 26  
    Sprawdź na początek, czy masz luz na dźwigni sprzęgła. Nie powinno być luzu. W tym miejscu informuję innych, że tak jest w tym samochodzie. Łożysko wyciskowe ma mieć kontakt ze sprężyną wycisku tzw. słoneczkiem. Jeśli luz jest to wyreguluj linkę sprzęgła. Oryginalnie na lince jest regulator długości linki, taki walcowaty dinks zaraz po wejściu linki do komory silnika. Należy go odblokować przekręcając jego połówki zgodnie z opisem jaki na nim się znajduje. Odciągnąć pancerz linki po obu stronach i go zablokować przekręcając połówki w przeciwnym kierunku. Jeśli skasujesz luz na lince, a problem pozostanie to ratuje tylko demontaż sprzęgła i jego naprawa.