Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen ZX - Kłopotliwe odpalanie i drobne usterki

02 Gru 2012 05:23 1710 4
  • Poziom 2  
    Witam, jako że to jest mój pierwszy samochód, którego kupiłem za własne pieniądze po 2 miesiącach użytkowania zaczeły sie dziwne rzeczy dziać z moją cytrynką.
    93` 1.4 + lpg (na śrube), nie wiem jakiej generacji, bo sie poprostu nie znam.
    1. Po odpaleniu silnik chodzi, po czym trzęsie sie pada. Dopiero jak chce pojechać to musze go trzymać non stop na obrotach aż sie rozgrzeje, a następnie przełączyć na gaz i ponownie na obroty, aby parownik sie rozgrzał. Wczoraj mierzyłem ile czasu zajmie mu dojście do odpowiednich obrotów wyszło 20 minut. Pracuje jako strażak i dostając zawiadomienie nie moge sie z nim tyle męczyć... Niepokoi mnie też smród benzyny i czasami gazu podczas rozgrzewania jego. Sprawdzałem i żadnego wycieku nie ma. Jak jest silnik ciepły to pali na dotyk.
    Ponoć stary właściciel oblewał parownik wrzątkiem i z miejsca odpalał go na gazie...

    Mam identyczny problem jak tutaj:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NFxv9mIEOPc

    2. Podczas jazdy na gazie i przełaczeniu go na paliwko zaczyna sie dusić i szarpać, kiedy stane to oczywiście pada. Wczoraj mnie on sam zaskoczył i przełączył sie na benzyne bez zadnego ale niepokoi mnie brak mocy, dopiero jak bardziej przygazuje załącza sie "Turbo"

    3. Chciałem odłączyć zegarek analogowy ale nie wiem jak. Znalazłem bezpiecznik od niego ale jak go wyciągam to pada mi radio i światełko w autku. Działanie tego zegarka gra mi na nerwach. Nie dość że chodzi tak głośno jak wentylator to jeszcze rozbroił mi jeden akumulator...

    4.Czasami zaczyna mi sie jarzyć lampka że akumulator nie jest ładowany ale po chwili to gaśnie. Myśle że wymiana szczotek w alternatorze rozwiąże problem.


    Przez ostanie 3 miesiące wymieniłem komlet sprzęgło nowe, nowe świece+kable ,filtr gazu i powietrza i silniczek krokowy.

    Najbardziej niewygodny jest pkt.1
    Bardzo prosze o szybką pomoc. Autko jest mi potrzebne do pracy, a narazie to teraz jestem lekko odłączony od niej.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam, nie pamiętam jaki w tym roczniku ZX był układ czy gaźnik czy jedno punktowy wtrysk
    ale po obejrzeniu filmiku wnioskuję że nie masz ssania , za mała dawka paliwa na zimnym silniku i silnik pracuje nie równo jak by nie pracował na wszystkie gary. Jak wszystko gra to
    na zimnym silniku powinieneś mieć OK,1200 obrotów . Najlepszym rozwiązaniem w twoim
    przypadku było by jechać do mechanika , bo z tego co napisałeś wnioskuję że nie jesteś mocny w mechanice.Pozdrawiam.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Jest to jedno punktowy wtrysk
    Jutro jade do mechanika. Powiedziałem mu w czym problem i powiedział mi że albo wtrysk jest zapchany i wystarczy przeczyszczenie albo wymiana.

    W przypadku zapachu paliwa, wymiana przewodów.
  • Poziom 43  
    Skoro czuć paliwo i go trzepie to stawiam na wymianę świec zapłonowych i lub przewodów zapłonowych.
  • Poziom 13  
    czyściłeś kiedykolwiek przepustnice?