Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

centrala Beninca head - Wydłużenie zasięgu radiowego anteny - poprzez dodanie pr

02 Gru 2012 10:10 2901 8
  • Poziom 12  
    Witam, próbuję zwiększyć zasięg sterowania napędem bramy poprzez przeniesienie anteny która jest przy centrali na odległość 25 metrów (długość przewodu). Na próbę skręciłem odcinek przewodu który jest przy antenie RG58 z przewodem jaki akurat miałem pod ręką K60 (resztka w krążku długości 40 metrów) jako że efekt był zadowalający, zakupiłem odmierzony odcinek 25m - RG58 ALL. Po podłączeniu nowego odcinka końcówkami zaciskanymi efekt jest dużo gorszy tzn. zasięg anteny przed zmianą - 50m, z przewodem K60 - 120m, z przewodem RG58ALL - 60m. Ponieważ nie jestem specjalistą od radiotechniki proszę o krótkie wyjaśnienie czy ten długi zasięg przewodem nie przeznaczonym do tego jest dziełem przypadku? Ponieważ nie chcę rozcinać w celach testowych (jeżeli nie muszę) tego K60 bo kolor izolacji nie pasuje i trzeba kupić nowy to czy przy krótszym odcinku niż ten testowany - różnica długości 15m, zasięg radiowy może sie pogorszyć? Proszę o sugestię.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Centralka pracuje na 433MHz. RG-58 przy tej częstotliwości i długości ma ogromne tłumienie i stąd gorszy zasięg.
    Należałoby użyć przewodu H500 lub H1000 i porządnych wtyków i gniazd.
    M
  • Poziom 12  
    Wobec tego, czy warto sprawdzić jeszcze raz innym przewodem np. TRISET113 żelowanym, czy pozostać przy tym K60. Czy duże (negatywne) znaczenie może mieć przypięcie przewodu na odcinku 5m do rury spustowej od rynny miedzianej?

Sprawdzę dostępność przewodów o których napisałeś.

Zapytam jeszcze czy dostępne są mierniki którymi można sprawdzić poziom sygnału na danym odcinku przewodu?
    Przede wszystkim potrzeba przewód 50 ohm a nie 75.

50 ohm, o możliwie jak najniższym tłumienu przy częstotliwości 430MHz.